duminică, 20 decembrie 2009

Un tânăr taliban portocaliu

O să râdeţi, dar, din punctul meu de vedere, cea mai proastă alegere făcută de Boc în cabinetul lui de doi bani este Daniel Funeriu la Educaţie. Îmi veţi zice că sunt tâmpit. Poate. Doar că un CV, fie şi unul impresionant ca al lui, nu foloseşte la nimic. Pentru că nu este numit drept şef de laborator sau de colectiv de cercetare. Acolo ar fi fost minunat, la minister va fi o catastrofă.
Se laudă că a gestionat un grant de cercetare de 2 milioane de euro. La minister va avea de gestionat un buget care înseamnă 6% din PIB ul României, care, şi aşa costeliv cum este el, tot înseamnă vreo şase miliarde de euro. El n-a condus în viaţa lui mai mult de 10-20 de oameni, aici are de condus circa 400.000 de oameni. Plus sindicate, plus, plus, plus.
În PDL este un zero politic. Nu se uită nici dracu la el. A fost trecut pe lista europarlamentarilor la propunerea lui traian băsescu. Un ministru este o interfaţă politică între sistem şi Executiv, respectiv Parlament. El n-a fost niciodată parlamentar. Şi a fost picat în precedenta rundă de audieri în Parlament, când cu echipa Cătălin Croitoru. E interfaţă cel mult cu nevastă-sa, în cazul în care e căsătorit.
Nu ştiu ce abilităţi de negociator are. La televizor am văzut un tânăr taliban portocaliu, bun de gură, agresiv, care nu ascultă şi nu poate intra în dialog cu ceilalţi. E rigid şi suficient. Poate fi o personalitate în chimie, dar mă îndoiesc că va fi un bun ministru al Educaţiei. Pentru că nu are nici cea mai mică experienţă politică şi administrativă în domeniul public.
De fapt, e chiar idiot, dacă nu-şi dă seama că este doar un simplu fuzibil politic, un ţap ispăşitor. Care, atunci când treaba se împute şi devine cotoioasă, este "remaniat", pentru a calma spiritele. Mă rog, e treaba lui: dacă asta-şi doreşte, asta primeşte.
Am o nedumerire, care nu-l priveşte doar pe el: în momentul în care cuiva i se propuneo astfel de "pleaşcă", nu stă şi el pe gânduri, nu se întreabă: "Mă, dar eu chiar sunt potrivit pentru postul ăsta? Fac faţă? Am ce-mi trebuie? Pot să mă înţeleg cu oamenii ăia? Am partidul în spate? Mă vor ajuta?" Se vede treaba că nu, de vreme ce acceptă, ştiind că nu are calităţile necesare postului.
Văd că unii se bucură că a renunţat la post Cătălin Croitoru. S-ar putea să-l regrete, deşi nici ăla nu era mai breaz. Cum este chestia aia cu mai binele?
Oricum ar fi, acest guvern este expresia eşecului partidelor de a produce lideri şi oameni capabili să gestioneze sectorul public. Şi asta ne va costa crunt în anii ce vin...

2 comentarii:

Lilick Auftakt spunea...

O sa fie si el un penibil ca Paleologu...

Matilda spunea...

Guvernul Băsescu e un eşec din start.

Fără ură, dar cu îngrijorare, despre viitor.

  Văd că și Elveția dă târcoale NATO. Cică îi tremură anumite părți ale anatomiei de frica rușilor. Măi, să fie! Când dracu au dat năvală ru...