luni, 28 decembrie 2009

Tehnologii desuete

Am găsit pe The Huffington Post un soi de profeţie tehnologică, să-i zic aşa. Este vorba despre 12 lucruri ce sunt parte din viaţa noastră, şi pe care noile tehnologii le fac să devină desuete. Ele ar fi în ordine:
  • Apelurile telefonice, înlocuite cu sms, mms, ciripeli pe diverse reţele de socializare.
  • Anunţurile de mică publicitate din jurnale.
  • Internetul pe dial-up(aici am îndoieli, dar, mă rog, dacă zic ei...)
  • Enciclopediile tipărite(oare?)
  • CD ca mediu de stocare, dar mai ales ca mediu suport pentru muzică şi filme.
  • Telefonia fixă.
  • Fotografia clasică, pe peliculă.
  • Pagini Aurii şi cărţile de telefon.
  • Cataloagele de firmă tipărite.
  • Faxul
  • Conexiunile prin cablu între diversele aparate electronice.
  • Scrisorile scrise de mână.

Care dintre chestiile astea ar trebui să devină "specii protejate"? Care v-ar lipsi cu adevărat, de care vă despărţiţi fără regrete? Sunt şi alte tehnologii cărora nu le vedeţi un viitor?

4 comentarii:

Anonim spunea...

cred ca fotografia pe pelicula ar trebui sa devina "specie protejata"
mi'ar lipsi ( deja ) scrisorile scrise de mîna. urasc toata publicitatea si în special cea care utilizeaza hîrtia. iar tv si radio în forma actuala vor disparea cu siguranta.

Constantin Gheorghe spunea...

Ciupico, drept să-ţi spun, duc şi eu dorul fotografiei pe peliculă. Mai ales a celei în alb-negru. Nu ştiu, poate e nostalgie, poate e o recunoaştere a calităţilor plastice deosebite...
Nici eu nu mă dau în vânt după publicitate. Cât despre viitorul televiziunii, şi prezentul e prea mult.

Béranger spunea...

Detest faptul că radiodifuziunea herțiană va dispărea. Radioul pe Internet e ca sexul cu o mașină de futut: oferă mai mult, dar nu-i același lucru. (O astfel de mașină nu există încă, dar cu siguranță că ea va apărea.)

Scrisorile de mână ne făceau mai umani.

Enciclopediile tipărite ne făceau să respectăm mai mult... diverse valori.

Fotografia pe peiliculă aproape că a dispărut, și va dispărea cu siguranță, așa cum au dispărut banda de magnetofon și caseta, chiar și în forma high-tech de Digital Audio Tape.

Din păcate, chiar dacă uneori design-ul evoluează, adesea mi se pare că doar ne dezumanizăm noi. De pildă, nimeni nu va egala în opinia mea eleganța curbelor unei mașini americane din anii 50 și începutul anilor 60.

Pentru alt fel de nostalgii, iată niște... Fabulous B&W photos of NYC by famous photographers:
New York in Black and White
A Little More New York in Black and White

Gabriela Savitsky spunea...

Nu-mi pot imagina o lume fără fotografii pe peliculă. Şi nici fără scrisori. Dar, în fine, generaţia ceauşeilor e destul de uzată...

Fără ură, dar cu îngrijorare, despre viitor.

  Văd că și Elveția dă târcoale NATO. Cică îi tremură anumite părți ale anatomiei de frica rușilor. Măi, să fie! Când dracu au dat năvală ru...