duminică, 29 iulie 2012

România reală, România virtuală



Stau şi mă întreb: românii chiar nu au înţeles miza despărţirii de traian băsescu? Nu au înţeles sursa proastei guvernări din ultimii opt ani? Aici deschid o paranteză: guvernul Tăriceanu, cu ORICINE altcineva preşedinte, ar fi performat mult mai bine, spre folosul mult mai multor români. Nu au înţeles că dacă băsescu mai rămâne încă doi ani şi jumătate la Cotroceni urmează iadul?

Pot accepta ideea că sunt români pentru care cine guvernează ţara nu mai are nicio importanţă. Pentru ei statul nu mai există, i-a uitat. Nu mai au acces la educaţie, la sănătate, n-au pensie, n-au loc de muncă, supravieţuiesc prin mila Domnului. Dar sunt chiar atât de mulţi, încât să nu le pese de cine conduce România? Atât de mulţi români au ieşit în afara timpului? 

Suntem noi, cei "conectaţi" o minoritate, care a uitat de România reală, de problemele ei? Nu cumva am uitat să-i includem în lupta noastră şi pe ei, pe cei lăsaţi de izbelişte de statul moşit de traian băsescu? Sau pur şi simplu mai aflăm de existenţa unei noi fracturi sociale, "digital divide"? 

Dacă despre asta este vorba, avem o nouă problemă. Trebuie să mutăm din nou politica din spaţiul virtual în cel real, să coborâm în stradă, printre oameni, pentru a ne face cunoscute poziţiile şi ideile. Nu e comod, nici simplu. Dar trebuie s-o facem. Democraţia electronică este doar o fata morgana pentru România, acum. Şi nici democraţia clasică nu se simte bine, câtă vreme ea nu le oferă celor lăsaţi în urmă o şansă de a-şi depăşi condiţia. 

8 comentarii:

Anonim spunea...

Nu stiu cat au inteles ceilalti, eu inteleg ca decid maghiarii :(

Valentin Berceanu spunea...

Eu nu mai rezist. Daca nu se face cvorum, nu ma mai intereseaza nici o calibrare. Azi neamul romanesc da un examen, daca pica, pica. Sa ne ia dracu' pe toti!

http://vahleeb.wordpress.com/2012/07/29/ziua-cea-mai-lunga/

Florin spunea...

Din pacate toate sperantele noastre s-au dus pe apa sambetei. Ne meritam din plin ceea ce va urma. In acelasi timp nimeni, dar absolut nimeni, nu va putea sa se planga de soarta sa.

ddanilov spunea...

off topic...
Premierul ungar a intervenit grav in politica interna a Romaniei si a dat ordin ardelenilor sa nu iasa la vot.Dincolo de aspectul politic grav,acest gest este si o teribila jignire pentru toti romanii din aceasta tara.O jignire nedreapta si abjecta din partea unui om care este continuatorul ideologic al celor care au comis crimele din anii '40 impotriva romanilor din Ardeal la Ip Traznea,Sarmas,Sarmasel si multe alte sate din tot cuprinsul partii de nord a ardealului,in timpul dominatiei horthyste.A asculta acum de acest DUSMAN al poporului roman,inseamna sa jignim memoria romanilor ucisi si martirizati de dominatia horthysta pentru ca nu au vrut sa isi maghiarizeze numele si sa renunte astfel la statutul de roman si la demnitatea de om.Repet:ESTE O JIGNIRE,DAR AR FI O MARE RUSINE CA ROMANII SA II DEA CURS.

Fluieratorul spunea...

D-le Liberal, am vrut sa vad astazi ca exista si altceva in afara de solutia mea individuala. Mai sint citeva ore si o sa ma conving de ceea ce stiam deja: ca neamul romanesc n-are treaba cu nimic, si ca in majoritate nu putem sau nu vrem, de fapt, sa-l demitem pe Basescu, sau nu ne pasa. Eu stiu ca sint o minoritate mica, dar cum speranta moare ultima, mai speram ca neamul asta isi asuma o opinie. Pina diseara la 23:00. Ala e momentul confirmarii adevarului. Dupa care nu ma mai uit inapoi, pentru ca eu cred ca nu va fi cvorum.

Constantin Gheorghe spunea...

Prietene, eu sper să se valideze. În fond, şi acum este valid, pentru că "da" depăşeşte în număr voturile pentru băsescu din 2009. Şi crede-mă! N-am sperat că românii se vor mobiliza pe vremea asta. uite c-au făcut-o! Să le mai dăm o şansă!

vgeorgicas spunea...

Din nou, dupa cum se vede, roata politicii on R o intorc ungurii.
Hargita si Covasna NU voteaza. Asa vor muschii lor.

Fluieratorul spunea...

Da, am uitat sa spun ca m-am saturat de unguri. Stiu ca in firma la care ma duc nu-i nici picior de ungur, si sper sa nu fie nici printre vecini. I-am avut in coasta intr-un fel sau altul, cu ifosele lor si aerele lor de superioritate, toata viata. Imi merit libertatea, cred, macar dinspre partea asta...

Fără ură, dar cu îngrijorare, despre viitor.

  Văd că și Elveția dă târcoale NATO. Cică îi tremură anumite părți ale anatomiei de frica rușilor. Măi, să fie! Când dracu au dat năvală ru...