miercuri, 29 februarie 2012

Ce nu înţeleg eu





Iar am ieşit pe piaţa americană a obligaţiunilor, de unde am ridicat încă 750 de milioane de dolari, la un randament de 6,5%. Practic, am atins deja plafonul anual de 2,5 miliarde de dolari, declarat de MF pentru 2012. Din nou am luat ţeapă, ca să fim clari.

Bun, întrebarea mea este: de ce nu ne împrumutăm în lei, de la români? De ce eu, cetăţean român, nu pot cumpăra titluri de stat, la un randament decent, nu peste şapte procente, cât este cel în dolari? De ce banii destinaţi plăţii dobânzilor să nu rămână în ţară, pentru a intra în consum, sau chiar în economisire? Probabil din patriotismul guvernanţilor, mă gândesc eu. Sau o fi la mijloc comisionul de succes al afacerii? că trebuie să mămânce şi gura lor ceva gourmet...

2 comentarii:

Muad_Dib spunea...

Întrebarea mea este: de ce un cetăţean al unei ţări, care plăteşte taxe şi impozite, suportă batjocura şi nimicnicia politicienilor, ar vrea să ajute la finanţarea unui sistem abuziv? De ce ar vrea un cetăţean de rând să ajute guvernul să fure şi mai mult decât o face deja? Că tot refrenul cu "nu mai avem bani" poate fi rezolvat foarte repede (instant aş putea spune) şi fără niciun cost pentru oameni: prin reducerea furturilor la jumătate. Această măsură ar aduce suficiente resurse la buget pentru orice este nevoie.

ANONIMUS spunea...

Au incercat in Romania ,dar n-au reusit.Sa-i vad pe americani cand n-o sa-i fie platiti banii.!?Nu s-au uitat cine plateste 6,5%?!Pai daca nu? Asa le trebuie!

Fără ură, dar cu îngrijorare, despre viitor.

  Văd că și Elveția dă târcoale NATO. Cică îi tremură anumite părți ale anatomiei de frica rușilor. Măi, să fie! Când dracu au dat năvală ru...