luni, 17 august 2009

Cum să faci bani cu...coada!

Cine mai crede în bla-blaul cu etica protestantă, vitalitatea capitalismului, responsabilitatea socială a corporaţiei, etc, etc, îl invit să mediteze la felul în care fac bani capitaliştii, când nu le merge tocmai bine. Mi-am condus o rudă la aeroport, la Otopeni. Am intrat în parcare, mi-am luat jetonul, şi cum am învăţat lecţia de anul trecut, am întârziat suficient încât să nu mai aştept până deschide compania ghişeul de control. Cu alte cuvinte, n-am zăbovit prea mult prin autogara de la Otopeni(că aeroport e greu să-i spui!), dar suficient să dau aproape 10 lei pe o sticlă de juma' de litru de apă minerală. I-au pus repede ştampila şi "Drum bun, mătuşă dragă!"
Ies din aeroport, mă urc în maşină, şi o iau cătinel spre barierele de la ieşire, cu banii pregătiţi, şi jetonul în dinţi. Acolo, cei care încasau banii stăteau şi fumau, iar vreo şase-şapte maşini făceau un balet complicat, luând-o înapoi de unde au venit, adică din parcare. Nu se mai plătea la gheretă, se plătea la "automat"!
La automat, coadă ca la carne, pe vremea lui Odi! Şi, evident, totul în bătaia nemiloasă a soarelui. Am stat vreun sfert de oră, timp în care mulţi au plătit mai mult decât dacă plăteau la ieşire. Se facturează la jumătate de oră, iar dacă ai depăşit cu o secundă numărul întreg de intervale, mai plăteşti o juma'. Şi nu e tocmai ieftin: 3 lei noi!
Aşa ne frig şi şmecherii de la firmele de telefonie mobilă, care la ei acasă facturează la secundă din prima secundă de convorbire, sau cel mult după primele 15 secunde, la noi la secundă după primul minut! Vorbeşti câteva secunde, plăteşti un minut. Motivul? E complicat "softul!" Adică e mai simplu să numeri minute şi secunde, în loc să numeri doar secunde? Să operezi cu două tarife, în loc de unul?
Uite aşa se fac bani pe spinarea mămăligii româneşti, care n-a învăţat nici după douăzeci de ani să-şi apere drepturile!

2 comentarii:

N. Raducanu spunea...

Probabil ca nu ati intrebat de preturile cerute de taximetristi pentru a te duce de la Otopeni in oras. Dar asta e nimic: la imbarcare pentru plecare, dupa ce treci de vama si de controlul pasapoartelor, si incepi sa astepti sa te cheme la autobuzul pentru avion, comandi la un bar o cafea. Nu se primesc lei, ci numai euro sau dolari: patru euro o ceasca de cafea. Asa mi s-a intamplat anul trecut. Poate anul asta s-a imbunatatit situatia : costa 5 euro!

RedPeliKan spunea...

Referitor la firmele de telefonie mobila asta este doar una din pungasiile pe care le fac. Ultima problema pe care o am cu ei este legata de internetul mobil. Merge foarte prost, vreau sa il scot. Nu se poate: am semnat pe doi ani si daca vreau sa rup contractul trebuie sa platesc 150 euro. In conditiile in care abonamentul e de 60 RON (doar internet) pe luna parca nu imi vine sa le platesc 10 luni de pomana.
Si asa ce justificare are acest termen gigantic de 2 ani? Nu ma pot ei inlocui usor pe mine daca plec, cu altcineva? Blochez eu iremediabil niste resurse imediat ce imi fac abonamentul, resurse pe care odata ce le-am "atins" devin inutilizabile?
Asta se intampla fiindca cei care ar trebui sa reglementeze toate aceste lucruri isi fac vile din shpagile primite!

Fără ură, dar cu îngrijorare, despre viitor.

  Văd că și Elveția dă târcoale NATO. Cică îi tremură anumite părți ale anatomiei de frica rușilor. Măi, să fie! Când dracu au dat năvală ru...