miercuri, 19 august 2009

Care-i şpilul?

Nu ştiu prin ce minune a reuşit Elena Udrea să-i convingă pe cei din PDL că, apărând-o, îl apără pe Băsescu. Am să fiu foarte direct: chiar dacă relaţiile dintre cei doi au mers prea departe, mă îndoiesc că, şi dacă ar exista dovezi directe ale preacurviei Iubitului Conducător, Elena Udrea ar îndrăzni să-l şantajeze cu ele. E vorba, totuşi, de Preşedintele României, care dispune de tot felul de pârghii ale puterii, cu care poate face şi mult rău.
Dacă există afaceri necurate, intermediate de Elena Udrea şi facilitate de Băsescu, prin poziţia ocupată, şi ele riscă să fie devoalate de comisia de anchetă(lucru de care mă îndoiesc), ar fi de-a dreptul sinucigaş pentru PDL să facă zid de apărare în jurul Duduii. Nimeni şi nimic nu ar putea pune capăt scandalului public!
Şi atunci, care este logica încăpăţânării şefilor PDL în a o sprijini pe Udrea? Pe Băsescu nu-l apără şi nici un mare bine nu-i fac, întărind imaginea legăturii neprincipiale dintre cei doi, care nu mai este una principal instituţională, cu aspecte galante, ca pe vremea când cei doi lucrau împreună la Cotroceni. Atunci avea o noimă, acum, nu. Partidului sigur nu-i fac un bine. Şi nici o dovadă de solidaritate nu e, moral vorbind.
Ce apără atunci PDL? Un sponsor important? Mă îndoiesc. Nu cred că afacerile inteprinderii Udrea-Cocoş mai sunt atât de profitabile, pentru a fi generoşi cu PDL. Un simbol? Ce fel de simbol poate fi madam Udrea? Al parvenitismului, lăcomiei, nesimţirii? Vi se pare că PDL ştie ce face în cazul Udrea, riscând, practic, izolarea pe scena politică? Sau sunt eu nebun, de vreme ce caut logica acolo unde nu se află, adică în lumea politică?

2 comentarii:

Adrian Năstase spunea...

Şi totuşi o logică există. Cred că PDL se apără pe sine, mai bine zis pe membrii săi importanţi. Să nu uităm că a picat Ridzi, iar acuma e atacată Udrea. Dacă pică şi ea, adversarii vor prinde curaj şi vor ataca pe următorul ş.a.m.d. Aşa că lanţul trebuie întrerupt cât are doar o singură za.
Eu nu-i apăr, doar am expus punctul lor de vedere, din partea mea le doresc să ajungă la puşcărie (ştiu că nu se va întâmpla...) şi apoi să se facă nişte comisii care să-i ancheteze pe cei din comisiile iniţiale şi să-i depoziteze lângă ceilalţi. Şi apoi să arunce cheia... Vise, taică...

Andrei Nastase spunea...

Da, da sunt intru totul de acort.
Hai v-a las, am plecat cu 140 la ora ca am kurs de gramatika linbi rromane.

Fără ură, dar cu îngrijorare, despre viitor.

  Văd că și Elveția dă târcoale NATO. Cică îi tremură anumite părți ale anatomiei de frica rușilor. Măi, să fie! Când dracu au dat năvală ru...