joi, 27 mai 2010

Nu-s chiar singur

Mulţi au zis că-s apucat în ceea ce-l priveşte pe traian băsescu. Ei s-au lipit de apelativul "Pulimea Sa", sau Pulea Vodă. Explicaţia mea a fost foarte simplă: singurul său argument, atunci când impune slugilor lui din guvern o decizie, este: "aşa vrea pula mea!" Şi mai spuneam că nu are niciun proiect pentru România, că guvernează după cum îi tună.
Ei bine, nu sunt chiar singurul care-l vede pe băsescu aşa. Vă redau un fragment din interviul lui Alin Teodorescu, acordat lui Costi Rogozanu şi lui Dan Duca, pentru voxpublica. Interviul îl puteţi citi aici. Eu nu reproduc decât fragmentul care se referă la băsescu:
" C.R.: Băsescu are vreo strategie?
A.T.: N-a avut niciodată. Băsescu nu e strateg, Băsescu e tactician, nu are nicio viziune asupra României şi asupra propriului destin, el este tipul de om “un cap în gură”, un tip cu succes în foarte multe momente. Reacţionează pe loc. Rapid. Plăteşte. Dar nu reuşeşte să impună o viziune, pentru că nu o are.
C.R.: Şi de ce a ieşit el să anunţe măsurile de austeritate….
A.T.: Pentru că nu a vrut nimeni. Asta a fost cea mai mare capcană în care l-au atras ai lui. Nimeni nu a vrut să iasă.
C.R.: Nu au vrut Boc să iasă?
A.T.: Nu.
C.R.: Băsescu în continuare?
A.T.: Mişcări haotice, nu ştie ce să facă.
D.D.: E o problemă de comunicare? Am văzut că la nivelul ministerului sunt 2000 de comunicatori.
A.T.: Când am citit acel material am fost fericit. Pentru că în ‘93-‘95 aveam nişte programe Phare prin care încercam să introducem comunicatori în administraţie. Comunicaţi cu publicul. Pentru ei publicul era cineva care îi deranjează o dată pe lună. Ieşiţi la comunicare! Când am citit acel articol m-am simţit realizat. Ia uite, sunt totuşi 2000. Într-o ţară care are nevoie de 20 000. Dar, mă rog, asta-i altă problemă.
D.D.: Vasile Dâncu spunea că Guvernul n-a ştiut să comunice măsurile.
A.T.: Se poate… Problema fundamentală e tipul de politică, comunicarea nu e o problemă, e glazura de pe tort. Ce e în tort, aia e important. Fondul Monetar a fost foarte clar. Nu noi am impus măsurile acestea de tăiere. Noi am venit cu alt pachet, monetar, fiscal şi administrativ.Voi aţi venit cu un pachet social.
C.R.: De ce au ales cea mai nepopulară măsură. Nu înţeleg.
A.T: Democraţii au doar două ancore în public, cota unică şi lupta anticorupţie. Dacă renunţau la cota unică rămâneau într-un picior. Anticorupţia a rămas un pilon.
D.D.: În ciuda problemelor şi din PDL?, chiar Monica Macovei spunea de corupţii din partid.
A.T.: Lumea îi vede drept campionii anticorupţiei. Poate să spună Monica Macovei că toţi sunt corupţi, că publicul tot crede că Băsescu a făcut ceva pe lupta anticorupţie."

Un comentariu:

Matilda spunea...

Mulţi oameni gîndesc la fel. Unii chiar dacă l-au votat, s-au lămurit acum.

Fără ură, dar cu îngrijorare, despre viitor.

  Văd că și Elveția dă târcoale NATO. Cică îi tremură anumite părți ale anatomiei de frica rușilor. Măi, să fie! Când dracu au dat năvală ru...