luni, 18 aprilie 2011

Comisia pentru modificarea Constituţiei

Un comentariu:

Karakas spunea...

Daca ne uitam un pic la istoria noastra vedem cum exista o dilema intre a incerca sa construim noi insine (mergind pina la auto-izolare/deconectare de exteriorul tarii) si sa ne cuplam la diverse aliante (cu extremele fanariote si iteratia curenta a regimului de azi). Practic nu am reusit cred niciodata sa realizam un echilibru intre interesele nationale si interesele aliantei in care am fost. Sub Ceausescu am avut un nationalism-comunism care ne-a inhibat mai tirziu in a manevra intr-o lume complicata construita de capitalisti. Am sabotat cu buna stiinta alianta statelor comuniste si nu am participat decit declarativ la proiecte comune.

Marsind pe romantismul nostru latin am pierdut a doua oara, supunindu-ne orbeste unor reguli pe care nu le-am inteles, iar cind le-am aplicat, nu am priceput care este efectul lor pe termen lung. Ne lipsesc strategii, ne lipsesc institutele serioase gen think-tank, cele care ar trebui sa gindeasca la scenarii pe diverse termene. Noi gindim lucrurile ad-hoc. A intrat criza la vama la Nadlac? Nu. ok, asteptam. E la Otopeni? Reactionam. Luam imprumut de la FMI. Ori modul asta de a opera se vede ca e defectuos.

Una din problemele serioase ale Romaniei este ca a ales sa mearga cu puterea externa care aparent e lider mondial, insa, exact in momentul in care se remarca declinul acestei puteri. Si observam cum ne rostogolim cu el de git. Nu poti sa nu te miri ca noi suntem mai mult pro-americani decit pro-europeni. Ca proaspat membru al UE, atentia noastra ar fi trebuit sa fie focalizata pe probleme ce tin de integrarea noastra in UE. Ei, nu, noi ne-am descoperit marea vocatie militarista la nivel mondial (excitati ca avem "pretini" cu pumnul mare), si trimitem soldati cu miile in regiuni si tari cu care noi nu avem nimic de impartit(avem 1800 in Afganistan, mai multi decit puteri militare mai serioase ca Romania). Bani aruncati pe fereastra, asa cum am aruncat banii cind am renuntat la datoria Irakului fata de Romania. Dar, in schimb, nu avem bani pentru popor, si nu doar ca le stringem cureaua la romani, dar ii mai si batem cu ea.

Fără ură, dar cu îngrijorare, despre viitor.

  Văd că și Elveția dă târcoale NATO. Cică îi tremură anumite părți ale anatomiei de frica rușilor. Măi, să fie! Când dracu au dat năvală ru...