luni, 11 aprilie 2011

Betonaţi, băieţi, numai betonaţi!



Firma Colas, parte a grupului franco-internaţional Bouygues, îşi ia jucăriile de pe ceţosul traseu al autostrăzii spre Constanţa, şi ameninţă statul român cu judecata la Curtea Internaţională de Arbitraj. Ăsta este efectul luării "taurului de coarne" de către madam Boagiu. Care, dacă tot nu poate tăia panglici, măcar să facă exerciţii de flexat muşchii.


Cred că principala explicaţie a neputinţei noastre de a construi autostrăzi este lupta dementă dintre diversele grupuri de interese economice, care, legate de politic, au cumpărat masiv terenuri pe diverse potenţiale trasee ale autostrăzilor, sunt acum cu cuţitul la gât şi trebuie neapărat să-şi recupereze banii investiţi. De aici şi permanenta schimbare a traseelor autostrăzilor, cea mai cunoscută publicului fiind aceasta care a dus la plecarea francezilor.


Nu trebuie înjuraţi nici cei de la Bechtel. Un turc, miliardar în dolari, şi partener al Bechtel pe aici, prin Europa, dădea cu fesul de pământ şi se confesa unor români că ori de câte ori aude de autostrada "Transilvania" face o criză de nervi. Nu înţelege şi pace de ce a putut construi fără probleme, şi la timp, în Croaţia, în Albania, în Muntenegru şi pe unde o mai fi construit cu americanii, şi în România nu. Iar băiatul e deschis la "sugestii", doar vine din ţara care a inventat mecanismul. Poate că e rătutit de cap şi nu mai ştie cui să dea...Zic şi eu!


Vedeţi de ce nu e bună democratizarea mitei? Dacă mita se dădea centralizat, şi se împărţea apoi ierarhic, acum aveam şi şosele, şi căi ferate, şi poduri, şi stadioane. Aşa ne luptăm pe pielea ursului din pădure şi o frecăm la rece cu studii de fezabilitate. Ştiu, şi din studii de fezabilitate se poate trăi, cu parandărături generoase. Numai că nu te poţi întinde prea mult la caşcaval doar cu studii. Mai trebuie şi ceva concrit. Betonaţi, băieţi, numai betonaţi! Şi aşa vom fi cu toţii mulţumiţi!


Povestea asta nu are vreo morală. Pentru că nu despre morală este vorba. Facem sau nu autostrăzi, mita tot se dă şi se ia. Aşa că înţelegeţi-vă, idioţilor, care cât ia şi de unde, şi treceţi la lucru. Acum, să mai apuce şi ăi de au peste treizeci de ani ziua în care vor putea circula de la Constanţa la Oradea pe o autostradă măcar aproximativ demnă de numele ăsta...

Un comentariu:

Fluieratorul spunea...

Ah, am inteles ca madam Boagiu vroia ca frantujii sa faca autostrada prin via unuia, fara autorizatie, sau s-o ocoleasca pe banii lor... Pe linga ca aia aveau si ei bube pe cap si erau in intirziere si depasire de buget. He, he, nasol, ca Boc o si vedea gata cind s-a laudat...