luni, 4 iulie 2011

Vinovaţi sau soluţii?



Este total descurajant ce se întâmplă în isterica noastră ţară: de câte ori avem o problemă, în loc să ne punem mintea la contribuţie, pentru a-i găsi soluţii, noi căutăm vinovaţi. Şi avem aşa un talent în a-i căuta acolo unde nu sunt, ceva de speriat!

Aţi ghicit, asta are legătură cu "dezbaterea" despre rezultatele de la examenul de bacalaureat. Cum spuneam, televizorul meu ar fi fost mort deja, dacă aş fi avut armă. Şi acum a trecut pe lângă o execuţie spectaculoasă!

Şi uite aşa, căutând vinovaţi în locul soluţiilor, ne căcăm pe noi de mai bine de două decenii...

3 comentarii:

Fluieratorul spunea...

Pe mine nu poate decit sa ma bucure ca asta e al doilea subiect de dezbatere major al deceniului, in care destula lume chiar se implica, dupa campania electorala a aliantei DA si a lui Basescu din 2004, aia cu ardeiul.

Si nu, nu m-am enervat, pentru ca eu unul chiar vreau sa vad, cit mai public si in cantitate cit mai mare, cu cine defilam: elevi, parinti, jurnalisti, politicieni, intelectuali, you name it. Everybody.

Eu chiar vreau sa vad cine e rigid, cine e flexibil, cine scuza, cine acuza, ce argumente se aduc, pentru ca vreau sa stiu incotro mergem, vreau sa stiu cum gindesc toti oamenii ca sa stiu la ce sa ma astept.

Dupa asta imi voi fi ales oamenii care "conteaza", in functie de "prestatia" pe care o vor avea si de cit de mult imi regasesc ideile in rationamentele si opiniile lor.

E o zi foarte interesanta.

Constantin Gheorghe spunea...

Ce dracu', prietene, nu le-ai învăţat repertoriul până acum? Nu te-ai plictisit de "argumente"? Stai liniştit! Peste două-trei zile iureşul se stinge, apare altceva, şi gata dezbaterea despre bac!Ne întoarcem la ale noastre: Columbenii, Pepe, aia, aia. E sezon estival, cât s-o ţinem pe coarda serioasă?

Fluieratorul spunea...

Sigur ca le stiu repertoriul, doar ca mai am si eu nevoie de niste informatii.

Vedeti, eu nu stiam pina acum o saptamina ca nu mai exista geometrie la examenul de bac, si ca probele de grila sint mai simple decit alea de la scoala de soferi...

Am dat vreo 10 ani meditatii la matematica, pe vremea cind eram student (inainte de 1989) si o buna bucata de vreme si dupa revolutie, si pot sa spun ca pentru ce s-a dat la bacul asta la matematica, elevii pe care i-am ajutat n-ar fi avut nevoie de meditatii. Cit despre exprimarile greoaie si limbajul de lemn, nimic din ziua de astazi nu bate vremurile trecute. N-am inteles, in afara ca au fost strict supravegheati, care a fost problema elevilor. A fost o evaluare, nu o admitere pe locuri putine. Cam "gingasi" adolescentii de azi, cind cu examenele. Parca nici n-ar fi unii si aceiasi cu teribilistii de prin autobuze, de pe strada, din baruri, de pe dupa blocuri...

Ce urmaresc acum este cum se invirte problema intre diversele tabere si interese, si cum danseaza unii pe sirma pina sa stoarca macar un simulacru de opinie. Am rezonat cu Andrei Gheorghe, spre surprinderea mea: de fapt, au promovat destul de multi. Dintr-o generatie de bacalaureati, n-au ce cauta la facultate mai mult de 10-15%.

Unii dintre profesorii, politicienii, parintii si jurnalistii care apar se rup intr-un penibil incredibil...

Discutia asta e pentru mine entertainment, nu Columbeani, Pepe, Cabral, etc. E distractia mea de nisha, aia pentru segmentul de maxim 2% de ciudati in societate.

Fără ură, dar cu îngrijorare, despre viitor.

  Văd că și Elveția dă târcoale NATO. Cică îi tremură anumite părți ale anatomiei de frica rușilor. Măi, să fie! Când dracu au dat năvală ru...