miercuri, 6 iunie 2012

Domnu' Ponta!



Domnu' Ponta!

Ştiţi că eu vă simpatizez! Nu pare, dar e pă bune! Şi-mi pare rău că v-aţi luat-o pe chelie(sau în freză?) cu Merţanul ăla hibrid, primit în comodat de SPP. Apreciez damblaua asta cu ecologia, mai ales că, locuind eu pe Calea Victoriei, plămânii mei oferă, precum inelele copacilor, o istorie a poluării urbane.

Îndrăznesc să vă dau o sugestie, că cu Merţanul ăla, înconjurat de bestiile alea ale SPP, care consumă cât un tanc, nu se schimbă nimic în Bucureşti, şi nici plămânii mei nu se vor simţi mai bine. De ce nu desfiinţaţi infama "taxă de poluare", care a provocat dureri de cap guvernelor, ălora de la Bruxelles, justiţiei noastre şi "beneficiarilor"? Înlocuiţi-o, domle, cu sistemul franţuzesc, de bonus-malus. Vreţi maşini mici, cu emisii reduse de bioxid de carbon şi alte noxe?  Impuneţi un prag de emisii, care să fie drept reper. Cei care cumpără maşini cu motoare care au emisii sub prag, primesc de la stat un bonus, cu atât mai mare cu cât emisiile sunt mai mici. Şi invers: cu cât emisiile sunt mai mari, plecând de la prag, cu atât fericitul cumpărător contribuie mai mult la stat. Cei care cumpără maşini cu emisii în jurul pragului nici nu decartează la stat, nici nu primesc nimic de la el. Şi cine vrea să-şi cumpere vapor, treaba lui! Un zece mii de euro malus la cumpărare ar face fericit fondul de mediu!

Iar dacă vreţi să stimulaţi cumpărarea de maşini hibrid(care costă cât nu fac, dacă e să mă întrebaţi pe mine!), statul să dea o primă cumpărătorilor. Eu, unul, aş da primă doar celor care cumpără maşini electrice, fără motoare termice, doar pe baterii. Şi aş încuraja flotele, pe cei de la distribuţia de mărfuri, firmele de catering, Poşta, etc.

Poate, dacă tot v-a lovit cu copita ecologia, n-ar strica să discutaţi cu Primarul General şi cu noul Consiliu General, pentru a folosi mai intens transportul electric: tramvaie, troleibuze, metrou uşor, etc. Şi poate opriţi şi tâmpenia aia de metrou spre Otopeni, care o să coste cât nu face. Nişte autobuze articulate, de mare capacitate, hibride(nemţii fac aşa ceva), care să circule pe un soi de cale specială de rurale, ar costa şi mai puţin, şi ar rezolva şi mai multe lucruri.

Ei, ce ziceţi? Merit o bere?

4 comentarii:

I satzic spunea...

Doua beri !

Arogantu' spunea...

Nu meriti !
Am calatorit de la aeroportul Roissy (Charles de Gaulle) pina in Paris cu metroul si cred ca la noi este mult mai rentabil.
La francezi era vorba de o distanta considerabila (50-60 de kilometri, nu stau sa verific) pe care erau insirate statii cu multi calatori care lucrau in Paris.
Metroul ar descongestiona traficul pe distanta Bucuresti-Otopeni.

Karakas spunea...

Pune la datorii si o bere de la mine :)

Cred ca era mai avantajos pentru el sa schimbe flotila SPP cu masini care sa arate adevarata putere de cumparare si nivel de trai al romanilor din Romania. Mai sunt si alte firme auto care fac masini hibride, la mult ma putin decit 100K EUR. Cistiga mai multa simpatie de la public daca arata ca este mai modest in gusturi cind alege o masina de reprezentare, chiar daca e pasionat auto.

Sunt si alte cai sa arate ca este "eco": de exemplu, sa incurajeze prin exemplu personal sau de ce nu acte administrative ce aici se numeste car-pooling. Adica in loc sa utilizeze fiecare masina personala in fiecare zi, mai multi colegi/prieteni folosesc una in comun pe o perioada, apoi schimba folosesc masina altui coleg/prieten.

Shadow spunea...

@Draga Aro

Ma indoiesc sincer ca ai circulat de la Roissy la Paris in metrou. Ai circulat in RER sau in Bus :-). Pt ca acel "tren" este un RER si nicidecum un metrou. Iar oprirea in statii intermediare e normale pt a face fata "traficului" pe zona aia. Nu cred ca metroul spre Otopeni ar fi mai rentabil decat un tren care transporta in afara de calatorii spre aeroport inca juma de milion de oameni zilnic de acasa la locul de munca si invers :-).

@Dle Gheorghe
Nu numai nemtii fac busuri ecologice (hibride) electrice, etc. Sunt cateva tari prin UE care au transportul in comun axat pe mijloace de transport ecologice.
Intradevar "mallus"-ul francez poate fi un raspuns la "poluare".