De ce o oribilitate de "pasaj", de circa 1700 de metri, care nu trece nici peste hăuri, nici nu e cu pilonii ancoraţi de fundul mării, în oraş, nu în creierii munţilor, costă cât jumătate din viaductul de la Millau, cu 7 piloni, nu cu unul, ca la noi, dintre care cel mai înalt e de 343 de metri? De ce ajungem la costuri halucinante pentru un kilometru de autostradă? De ce e jefuită ţara asta fără ca nimeni să nu pună mâna pe par?
Aveţi mai jos câteva imagini de pe şantierul "capodoperei". Care vă pot da o idee şi despre ce ar însemna o autostradă suspendată în Bucureşti. Sigur, avem nevoie de soluţii pentru descongestionarea circulaţiei în anumite zone. Dar poate o integrare mai fericită în peisaj n-ar strica. Dar cui îi pasă? Oraşul ăsta nu mai are scăpare...
7 comentarii:
de ce ruginesc constructii inainte de a fi date in folosinta? De ce e atat de greu sa fi roman? De ce mai stam in tara asta? De ce noi mergem spre trecut?
Ai dreptate...Sunt atat de multe intrebari!
Văd des pasajul la Basarab, pe Griviţa colţ cu Titulescu. Bucăţica aceea de Titulescu de la Alexandru Ioan Cuza pînă la Griviţa. O mare groapă de gunoi, praf şi mizerie de mai mulţi ani...
De sîmbătă au început să închidă şi circulaţia pe Griviţa. O nenorocire. Blocurile din interesecţie sînt blocate în totalitate...
Stiu destul de bine zona aia. Acum vreo 2 ani am stat in zona.
Din pacate, ceea ce ai postat tu este valabil pentru mai multe locuri din Bucuresti si nu numai. Peste tot e asa. Un nene de la primaria capitalei spunea sambata, pe antena 3 ca Sorin Oprescu a oprit constructia la Pasajul Basarab pentru ca nu intelegea utilitatea acestuia. Bai nene? Tu stai cu o groapa in curte pentru ca fostul proprietar a inceput sa o sape si tu nu intelegi utilitatea? Ai doua variante. Ori o astupi, ori o faci fantana.
Din poze nu pare o lucrare arhitectonica demna de luat in seama. Dar intrebarile tale sunt legitime, si probabil ascund multe mizerii pina la cel mai inalt nivel (gen Berceanu, care mi se pare o catastrofa). Oare de ce nu se investigheaza aceste afaceri, daca statul tot plateste? Romanii sunt zi de zi spectatori ai Circului de Stat Basescu && Boc, cu bufonerii si magicieni care scot din joben stenograme cu Voicu, dar nimeni nu se uita cu atentie cum sunt cheltuiti banii contribuabililor in afaceri de constructii si reabilitare de drumuri. Din contra, statul arunca in continuare cu calupuri de bani in familia Cocos, saracii...
De acord cu tot ceea ce s-a zis aici. Am căutat puţin pe Wikipedia în speranţa găsirii un podeţ mai ieftin decat piramida oprescului şi am găsit! Iată ce au construit scoţienii cu doar 19.5 milioane £...
http://en.wikipedia.org/wiki/Forth_Road_Bridge
O curiozitate, asa, marunta, din partea unuia mai putin "de stanga": in ipoteza executarii lucrarilor de infrastructura in acelasi interval de timp si cu viteza de melc furios, dar la un cost corect, care ar fi fost motivul invocat impotriva lor?... Nu de alta, dar am o vaga senzatie ca niste "baieti destepti" portocalii si altii la fel de destepti dar rosii au obiceiul sa scormoneasca intr-o anumita "materie moale si maro" ori de cate ori se vorbeste de vreun proiect care ar trebui sa ajute catusi de putin dezvoltarea economiei, incepand cu cota unica si terminand cu un banal pod...
Pai asta e problema noastra, ca fie baietii rosii sau portocalii, materia maro in care se scufunda banii este aceeasi...
Trimiteți un comentariu