luni, 9 noiembrie 2009

Un afiş totalitar

De pe unul dintre blogurile extremist-portocalii, am luat afişul de mai sus. Este unul dintre cele mai virulente atacuri la adresa presei, în totalitatea ei. De ce este totalitar? Pentru că este condamnată în bloc presa. O presă care este mult mai diversă şi mai nuanţată decât crede băsescu în paranoia lui. Iar presa ar trebui să fie ultima sa grijă în aceaste zile. Mai degrabă ar trebui să se uite la el în curte, la bilanţul lui, la felul în care a gestionat relaţia cu presa.
Nu pot fi de acord cu o astfel de atitudine: "Pentru democraţie am lăsat presa liberă. Ceea ce făcea Adrian Năstase să controleze presa mi s-a părut umilitor. Umilitor pentru ideea de democraţie şi am spus că presa trebuie să-şi ia libertate atât cât vrea ea. De aceea, probabil, condiţiile pe care le-am creat să-mi arate că sunt liberi s-a întors aparent împotriva mea." Nu, Pulimea Ta! Nu ai niciun drept să îngrădeşti libertatea presei, şi nu faci niciun gest de mărinimie faţă de ea, lăsând-o liberă! Ea este prin definiţie, nu prin decret prezidenţial, liberă într-un regim democratic.
Spusele lui băsescu sunt un exemplu de gândire totalitară, ca şi aceea a afişului. Uşor, uşor, am alunecat spre o zonă gri a democraţiei, în care binele nu se mai deosebeşte prea bine de rău. Şi în curând răul o să ia locul binelui. Pentru că nouă nu ne mai pasă. Nici de libertatea presei, nici de libertatea de a alege, de nimic. Pentru că aceste libertăţi nu se traduc printr-o viaţă mai bună, printr-un stat mai eficient, prin normalitate, într-un cuvânt.

Niciun comentariu:

Fără ură, dar cu îngrijorare, despre viitor.

  Văd că și Elveția dă târcoale NATO. Cică îi tremură anumite părți ale anatomiei de frica rușilor. Măi, să fie! Când dracu au dat năvală ru...