marți, 17 noiembrie 2009

Suntem un popor de tâmpiţi, episodul doi

În ţara asta de căcat, în care Preşedintele României se şterge la cur cu Constituţia, există, totuşi, garantat, DREPTUL LA GREVĂ! În virtutea acestui drept, nişte oameni, după aproape un an de negocieri cu o administraţie autistă, condusă de un derbedeu notoriu, Udrişte, care ar avea altele de făcut, de pildă să dea cu subsemnatul pe la DNA pentru golăniile din vremea cât lucra la Primăria Generală, au intrat în grevă. Ştiu, doare, este vorba de Metrou. Dar asta e!
Acum, pe toate televiziunile, indivizi de genul idiotului de Costi Rogozanu, care se crede un soi de intelectual de stânga, se străduiesc să demostreze că greva asta este o ticăloşie, că momentul e prost ales, că ăi de muuncesc la Metrou au salarii nesimţite, că laie, că bălaie.
Refrenul ăsta îl aud ori de câte ori cineva îndrăzneşte să-şi ceară, organizat, drepturile. Aşa a fost şi în cazul comediei ăleia de "miting" al bugetarilor, care semăna mai mult cu un festival flower power, şi în cazul ălora care ieşiseră la plimbare cu capra prin Bucureşti. Orice protest care implică mai mult decât un om este suspect în ochii unei generaţii de "jurnalişti" şi de formatori de opinie, crescuţi în convingerea că relaţiile sociale în capitalism sunt unele de supunere necondiţionată în faţa puterii banului.
Un dobitoc, jurnalist economic, făcea scandal la A3, pe motiv că toţi din România contribuie la subvenţionarea biletului de Metrou. Da, cretinel! Aşa e! Dar la fel, toţi din România participă la subvenţionarea biletelor de tren, la subvenţionarea agriculturii, la plata pensiilor sociale, etc, etc. Asta ne deosebeşte de animale, solidaritatea! Plătim toţi, pentru că în Constituţie sunt nişte principii şi nişte drepturi garantate. Şi plătim pentru a fi o naţiune, nu doar o adunătură de indivizi pe cont propriu.
Când vezi astfel de reacţii, te convingi că suntem un popor de tâmpiţi, pe care l-au încălecat nişte şmecheri, un popor care nu-şi cunoaşte nici interesele, nici drepturile, care acceptă orice, pentru că nu mai are demnitate. Îmi pare rău, dar asta e situaţia! Trist, dar când nu mai ai demnitate, te calcă toţi în picioare...
PS: şi greva este nu doar un drept social, ci şi unul politic. Motiv pentru care orice grevă este un act politic.
PPS: dacă vreţi să ştiţi de ce suntem o ţară de tâmpiţi, citiţi mizeria asta de pe HotNews, dar mai ales comentariile! Poate veţi înţelege de ce nu vom fi NICIODATĂ o ţară normală, de ce nu avem NIMIC în comun cu occidentul ăla pe care în "divinizăm", dar îl negăm prin tot ceea ce gândim şi facem.
În două decenii, la Metrou au fost cu totul circa 20 de zile de grevă. 20 din circa 7000 de zile, adică 0,28% din timpul de funcţionare. La Paris au fost trei zile de grevă doar săptămâna asta. Şi nu am citit nicăieri mizeriile pe care le-am citit azi numai pe HotNews.

6 comentarii:

Karakas spunea...

La Paris metroul face greva cred in fiecare luna. De multe ori fara sa anunte de loc. Greve spontane.

Pe mine ma mira ca alte sindicate nu sunt in greva, si ca, in general, miscarile greviste au fost aproape inexistente pe perioada guvernarii de dreapta din Romania.

pascus spunea...

Sunt intru totul de acord cu ceea ce spui. Eu administrez o afacere privata. Din pacate nimeni nu ne baga in seama...!

Béranger spunea...

O lectură oarecare din EvZ, două citate:

1-- «Nemţilor nu prea le lipsea nimic - Trabant avea oricine, iar magazinele aveau mereu de toate. Le mai trebuia libertate. Oricâtă prigonire le-ar fi pricinuit regimul din ţara lor - masa le era tot timpul plină. Oamenii nu se îm părţeau în două categorii, ca în România - cei care se descurcă să găseasă carne şi cei care îndură -, ci în alte două feluri - cei cu răbdare şi înţelegere şi cei fără.»

2-- «428 de euro este salariul de acum al lui Vasile Drăgoi, după 35 de ani de muncă la Romaero»

Iulian spunea...

Bercovici spunea ca au 3600 lei brut in medie. Astea inseamna vreo 2050-2100 net. Nu mi se pare exagerat, vorbim de costul vietii in Bucuresti si de o companie profitabila.
Deci, e firesc ca oamenii sa se lupte pentru drepturile lor. Dar in Romania in care capitalul controleaza mediul ideologic, dreptul la greva este contestat, decridibilizat, manjit cu ce e mai urat.

Béranger spunea...

Profitabilă?! De unde şi până unde profitabilă? În toată lumea, regiile de transport în comun (de suprafaţă sau subteran) sunt subvenţionate de Primărie sau de Consiliul Local! Aici nu-i vorba de profitabilitate...

Valorile salariului mediu brut sau net indicate sunt chiar mari pentru ţara asta şi pentru această categorie de îndeletniciri (profesie, na). Este o nesimţire să ceară mai mult fără să se uite-n stânga şi-n dreapta la cât câştigă alţi români!

Ah, spor de subteran? Dar eu în pula mea (ca să vorbesc elegant, ca domnul ăla, parcă Bogdan Chireac), care lucrez într-o clădire de birouri închisă ermetic (ferestrele nu se deschid şi respir numai aer recirculat, de 100 de ori mai prost decât aerul de afară din Braşov), şi care am la fereastră o pânză de-aia publicitară pe toată faţada, aşa că văd exteriorul «prin tifon», prin ce am un mediu mai natural decât un mecanic de la metrou?

Greva asta ESTE nesimţită acum. S-o facă la anul pe vremea asta.

Anonim spunea...

criza asta a aratat cit se poate de clar ca renumitul sistem capitalist n-a functionat niciodata fara subventii. prostimea vestica n-a avut niciodata nici macar o fabricuta care sa functioneze profitabil fara ajutoare care au venit pe diferite cai legale sau ilegale. si e.u. are programe de subventii ca toate statele vestului dealtfel iar cind aceste subventii lipsesc respectivele servicii nu mai sint sau devin accesibile numai elitelor. deci despre ce se discuta de fapt in romania?
pt cei care nu stiu 80% din populatia vestului traieste cu salarii neto de pina in 1560 euro.de pensii nu mai are rost sa discutam pt ca sint mizerabile.
cine se vaita in continuare de cuma fost in anii 80 desi la ora asta nivelul de trai de atunci este superior celui actual din marele vest sa faca reclamatie vestului care aflat in criza trebuia sa fure de undeva ca sa poata functiona inca o perioada de timp.