joi, 12 noiembrie 2009

Totul şi nimic

Sunt curios: dacă e adevărat ce scriu cei de la "Cotidianul", probabil sunt în top pe lista neagră a Cotrocenilor, la capitolul blogări anti băsescu. Cred că poanta aia cu "Pulea Vodă" nu le-a picat prea bine. Asta am şi urmărit.
Din fire, nu sunt un Gică-contra. Şi nici atacurile mele la adresa lui băsescu nu sunt la persoană, ci la faptele lui. Lucrurile sunt mai simple: cât am fost ziarist nu l-am cruţat nici pe Ion Iliescu, deşi mai târziu am fost în echipa sa, nici pe Emil Constantinescu. Am criticat ceea ce am crezut eu că este de criticat. Nu spun că am avut întotdeauna dreptate.
Pe amândoi i-am respectat şi îi respect, chiar şi atunci când nu am fost şi nu sunt de acord cu poziţiile lor. Pentru că cei doi foşti preşedinţi au avut un proiect pentru România şi, mai bine sau mai rău, au reuşit să ducă lucrurile în direcţia cea bună. Eşecul lui Emil Constantinescu n-a fost la nivelul politicii externe. Şi nici nu l-au învins securiştii. Pe el l-au învins fripturiştii şi caltabosiştii(se poate spune aşa?!) din PNŢ-CD şi intriganţii din PD, în frunte cu, aţi ghicit! traian băsescu. Eşecul lui a fost la nivelul economiei, pentru că a avut nişte amatori în posturile cheie din economie.
Proiectul lui traian băsescu nu are nimic pentru România: este un proiect personal, care vine dintr-o viziune totalitară asupra raporturilor de putere. Modernizarea României, lupta cu sistemul ticăloşit, mogulii, etc. sunt doar pretexte pentru acumularea de cât mai multă putere.
Sub conducerea lui România a involuat grav în planul democraţiei. Niciodată alegerile nu au fost mai deformate prin cumpărarea de voturi ca acum. Şi nu e vorba despre "pomenile electorale", de genul programelor sociale: măriri de pensii şi salarii, subvenţii, etc. Oamenii nu le percep ca pe pomeni, şi au dreptate: sunt drepturi fireşti, iar faptul că trebuie să vină alegerile pentru a le fi acordate nu-i face să vină la urne, ci să le cam fută muma-n cur la toţi!
Nu, rezultatele sunt viciate de negustoria cu voturi, pe fondul sărăciei unor categorii sociale pentru care "pomenile electorale" nu există, pentru că ei sunt excluşii sistemului. Ei bine, aici pescuiesc voturi portocalii, care deţin resurse financiare uriaşe, făcute din acte grave de corupţie cu bani publici.
Folosirea instituţiilor statului pentru a-şi distruge adversarii politici, atacarea şi demonizarea partidelor, parlamentarilor şi a Parlamentului, insultarea jurnaliştilor, comportament nedemn pentru un şef de stat, caracter conflictual, lipsa de respect faţă de reguli, legi şi Constituţie, imoralitate(vezi Fecioara din Pleşcoi), şi lista este lungă, iată bilanţul mandatului lui. De ce l-aş respecta? El mă respectă? El respectă pe cineva, ca să fie respectat? Şi atunci rămâne cum am stabilit: e Pulea Vodă, omul care are un singur principiu de management politic. "Aşa vrea pula mea!"
Câtă vreme Pulea Vodă va fi un pericol pentru democraţie, va avea în mine un adversar ireductibil. Nu ştiu cât de confortabil s-a simţit traian băsescu în comunism. Mai degrabă i-a plăcut: a mai făcut un buf, a mai vizitat un bordel, a mai stat pe la Anvers, a mai pus un ban peste ban, nu mult, cam un milion de lei, adică un sfert de milion de dolari, la cursul oficial din 1989.
În vremea asta eu nu puteam primi paşaport pentru a merge, în interesul serviciului, până în Cehoslovacia, pentru că nu eram membru al PCR. Parcă nu rimează. Şi eu sunt acum înjurat că am rămas un om de stânga, iar el e aplaudat de nişte sinecurişti pupincurişti pentru că e anticomunist! E deja prea mult! Aşa că pentru el democraţia nu înseamnă nimic, pentru mine este totul!

2 comentarii:

Pintea Haiducul spunea...

Democratia va invinge,dom' Costel! Romania va invinge! Ca niciodata inainte,lupta se da acum pentru Viitorul demn al generatiilor de romani care vor veni! E un moment crucial,aproape impregnat cu sfintenie,dar zarurile au fost aruncate,viermele de basescu a pierdut deja alegerile,e terminat!!! Nu mai are mesaj public,nu mai are instinct politic,proprii lui votanti sunt dezgustati de el. Puscaria il mananca,vorba lui Vadim!

ana_idu spunea...

va inteleg indignarea, nu inteleg optimismul haiducului. poate voi fi eu prea pesimista, dar mie mi se pare ca Romania, natia romaneasca, a primit atatea lovituri in anii comunismului ca nu isi mai poate reveni. e ca biata prietena a mamei mele care, la 20 de ani, era batuta de "comunisti" la ficat, sa nu lase urme, pentru a spune unde si-a ascuns galbiorii, si a murit la 40 de ani, nu imediat dupa batai... eu nu mai cred ca ne putem reveni, ca natie, dupa comunism.

diana usturoiu

Fără ură, dar cu îngrijorare, despre viitor.

  Văd că și Elveția dă târcoale NATO. Cică îi tremură anumite părți ale anatomiei de frica rușilor. Măi, să fie! Când dracu au dat năvală ru...