Ca să fie adevărat! Este vorba despre trustul de presă Realitatea-Caţavencu şi de reducerile drastice de salarii dictate de SOV. Asta după ce, la începutul anului, contrar celor petrecute în domeniu, pe fondul crizei, SOV mărise salariile tuturor cu 11%, dacă îmi aduc eu aminte bine. Atunci SOV îşi asuma pierderile, spunând că este pe "investiţii", acum se teme de faliment.
Din punctul meu de vedere, doar "INTACT" şi Media PRO sunt conduse profesionist, ca nişte afaceri, care urmăresc profitul. Ele vor trece peste criză fără prea mari probleme, şi chiar fără să dea oameni afară. Mai mult, ele vor fi singurele care vor profita de oportunităţile oferite de criză şi-şi vor mări cota de piaţă. Sunt integrate, există o sinergie între diferitele tipuri de media din trust, reuşesc să ţină costurile sub control şi nu risipesc bani pe tot felul de vedete mai mult sau mai puţin închipuite.
Fata lui Dan Voiculescu are, spre deosebire de tatăl ei, o colonie de arici în buzunar. El avea doar unu! Nici Sârbu nu este tocmai definiţia generozităţii! Ceea ce, din punctul de vedere al viitorului înteprinderii este un mare avantaj. Cei doi, spre deosebire de Vântu, au o idee clară despre ceea ce trebuie făcut pentru a rezista pe piaţă. Şi acţionează în consecinţă.
Paradoxal, zgârcenia celor doi patroni este acum un avantaj pentru angajaţi. Cei de la INTACT şi de la Media PRO au acum salarii mai mari, şi oricum decente, decât cei de la "Realitatea-Caţavencu".
Mai este ceva: şi Antenele, şi PRO TV au reuşit să-şi construiască o identitate, lucru pe care Realitatea nu l-a reuşit. Prea multe oscilaţii, prea multe vedete. Prea mulţi idioţi în trust la SOV. Care i-a lăsat de capul lor, şi se vede treaba că nu i-a dus capul prea mult!
Cotidianul o să sufere şi el. Rogozanu şi Cristian Teodorescu, doi dintre proştii mei preferaţi, trag câte-o doină de jale pe blogurile lor. Plâng degeaba: amândoi au băgat în mormânt câte o publicaţie până acum, deşi ştiu cum e cu eşecul. Le trece!
Nicio vorbă despre "mogulul" Patriciu. Sincer vorbind, "Adevărul" nu rupe gura târgului, iar tabloidele nu au cum evolua în sens invers presei scrise, adică au intrat şi ele în picaj.
Vom asista, probabil, la un război al preţurilor, pentru câştigarea de noi cote de piaţă. Realitatea Caţavencu, cu toate produsele ei, Evenimentul, România Liberă, chiar şi Adevărul, vreo câteva săptămânele, precum şi televiziunile de apartament, garsonieră şi debara vor ieşi foarte şifonate din acest război, asta dacă au noroc. Dacă n-au noroc, trag heblul! Nasol moment, şi nici coliva nu-i mai mişto!
Cu alte cuvinte, criza va face ceea ce n-a făcut piaţa: va aduce oferta media la dimensiunile reale ale pieţei şi la volumul optim al consumului.
Ştiu că mulţi se întreabă ce impact va avea această restructurare brutală a pieţei media asupra alegerilor prezidenţiale din toamnă. Sincer să fiu, nu mă interesează. Politica nu se face la televizor, şi nici în paginile ziarelor. Comunicarea publică nu e totuna cu şezătorile televizate.
Sigur, o presă ostilă este un handicap pentru oricine, inclusiv pentru Băsescu. Şi presa ostilă lui o să rămână majoritară, după această restructurare. Nu-i o veste foarte bună pentru Marele Cârmaci, care şi-a cam făcut-o cu mâna lui. Jurnaliştii sunt tot mai agresivi şi mai critici, iar reacţiile lui tot mai iritate şi mai ţâfnoase.
Probabil că se va încerca folosirea Internetului drept soluţie de salvare pentru unele publicaţii. Aparent este o soluţie corectă. Numai că gradul de penetrare a Internetului e una, consumul de publicitate e alta. Reclamele sunt prea agresive, sâcâitoare, şi mulţi sunt determinaţi să renunţe la a mai citi anumite publicaţii tocmai din cauza reclamelor.
Cam aşa văd eu lucrurile. Nu am pretenţia că sunt "analist media". Dar problemele din media, nerezolvate la timp, se răzbună. Sunt curios: cât va trece până când unii de prin presă, altminteri foarte "capitalişti" în discurs, vor întinde mâna la pomana statului? În cel mai pur stil deontologic, evident! S-auzim numai de bine şi faliment uşor, nesimţiţilor!
5 comentarii:
Foarte tare postarea dumneavoastra !
Spuneti ca nu aveti pretentia de analist media..dar ati facut un comentariu pe care de mult il astept de la unii care chiar se pretind "analisti media".
Felicitari !!
E adevarat tot ce spuneti .. si eu cred ca singurele care au viitor sunt Intact Media Group si Mediapro !
VladyyaT
buna urarea de final, sunt niste nesimtiti
La pomana statului au facut TOTI apel in forme mai mult sau mai putin mascate! Si au primit destul, in functie de "orientarile lor". Ati uitat cum PRO TV l-a adus pe Constantinescu la putere? Pe "schimbarea" lui peste prajit? Si exemplele pot continua si cu alte trusturi partizane. Care, chiar si acum, pariaza pe potcoave de cai morti, doar-doar va veni statul salvator cu ceva publicitate si scutiri de impozite.
Ceea ce m-a bucurat, efectiv,la cetatenii cu care am discutat in ultima campanie, este ca, desi unii urmaresc, intr-o oarecare masura, tv-ul, nu se mai lasa manipulati nici de emisiuni, nici de moderatori, nici de sondajele mincinoase. Bunul lor simt, nativ, razbeste prin perdelele dese de diversiuni cu care ne-am obisnuit.
Corecta si necesara aceasta analiza! Dar „a intinde mana dupa pomana statului” inseamna a cauta gratiile guvernului, deci a lui Boc si Pogea, deci a lui....In orice caz articolul din EvZ e insotit de o seama de comentarii ale cititorilor, net adversari ai lui SOV si in general ai tuturor magnatilor de presa si TV. Citindu-le, am aflat de pilda numele catorva “grei” ai hergheliei lui SOV : Stelian Tanase, Hurezeanu, Dragotescu, Nistorescu, Stanescu, Turcescu. Ar fi util ca numele principalilor ziaristi si moderatori sa fie intotdeauna insotite de initialele patronului ce le da de mancare, pentru a sti de la inceput la ce ne putem astepta. In orice caz cotidianul meu online preferat este CRONICA ROMANA, cu cele mai bune editoriale. Oare el al cui o fi?
P.S. Poza ce ilustreaza articolul o arata oare pe EBA in parlamentul european?
Domnule Răducanu, vă las să visaţi...
Trimiteți un comentariu