miercuri, 29 iulie 2009

Care triumf?

Azi, paranghelie mare la Arcul de Triumf. Armata Română, cu americanii în frunte, trecea pe sub Arcul de Triumf, pe motiv că s-a retras din Irak. Dacă puţina mea cultură generală nu mă face de râs, un triumf însemna la romani, de unde am luat cu toţii modelul, o recompensă acordată de poporul roman, prin votul Senatului, celui care învingea în bătălii determinante pentru soarta Imperiului, echivalent cu ceea ce avem azi drept "defilare" militară, şi trecerea pe sub un arc de triumf. Iar romanii veneau şi cu trofeele aferente victoriei: sclavi, rezultatele jafului practicat fără jenă în teritoriile ocupate, aur, argint, obiecte de artă, animale exotice, etc, etc.
Cine a acordat un triumf Armatei Române, şi pentru ce fapte de vitejie? În ce bătălii a învins ea în Irak? Că maximum ce-a făcut a fost să patruleze pe nişte şosele. Bine, pe şoselele alea mai explodau din când în când bombe artizanale. Dar, să fim serioşi! Într-o zi normală, pe şoselele României mor în medie 10-12 oameni şi cam 60 sunt răniţi. În şase ani am pierdut în Irak 2 soldaţi, şi 12 au fost răniţi. Dumnezeu să-i odihnească pe cei morţi în serviciu ordonat! Dar soldaţii români au fost mai în siguranţă pe şoselele alea, decât pe glumele de şosele româneşti!
Deci, unde-i victoria? A învins cineva în războiul din Irak? Ce motiv de triumf avem? Am lăsat în urmă o ţară mai democrată, mai stabilă, mai prosperă? Le-am lăsat amărâţilor ălora un viitor? Sau după ce pleacă şi americanii, irakienii se vor sfâşia între ei, într-un război civil distrugător? De ce a trecut Armata Română azi pe sub Arcul de Triumf? Ca să-i dea un onor electoral lui Băsescu?

4 comentarii:

Béranger spunea...

Evident, triumful a fost a lui Băsescu. În lupta cu rămăşiţele de bun-simţ al poporului român, Băse a învins detaşat. Poporul ăsta fără coaie a aplaudat când Băse a trimis, ca un lingău ordinar de cururi NATO, trupe în Irak şi Afghanistan, acum poporul se uită ca vita la ignobila defilare pe sub Arc... trăiască poporul român, cel iute-votător de Băse, acum şi-n vecii vecilor!

Alpert spunea...

O mica obiectie: noi nu am facut drepti acolo ca sa le lasam "amărâţilor ălora un viitor". E ca si cum am spune ca baza americana de la Kogălniceanu e creata ca sa le dam copiilor nostri un viitor mai sigur. Noi impreuna cu americanii ne-am gandit pentru o clipa la viitorul lumii... Sa ne trezim putin: noi suntem ca si restul lumii, ca si irakienii daca vreti inca o victima a imperialismului american. Si aici nu este nici o exagerare. Solutia e sa le dam un sut in c** americanilor din Romania si sa nu ne mai trimitem trupele ca niste slugi prin Irak si prin Afganistan la ordinul Washingtonului.

geomarz spunea...

Am avut treabă marţi pe Şosea. O văd pavoazată ca la 23 August pe vremuri. Mă minunez şi merg mai departe. Doar nu era să aştept să văd cine vine...
Pe urmă am auzit că a fost defilare pe sub arcul de triumf... pentru că ne-am retras din Irak !!!
Bine că ne-am retras ! zic eu dar tot rămîne întreabarea
"Ce Paşteşe mă-si au căutat soldaţii români acolo ?!"
Deci, sînt în asentimenul antocomentatorilor...

costin spunea...

Ai incercat sa fii Gica Contra in articolul asta? Care e totusi scopul? Ca sa nu mai zic de comentarii care sint delirante

Fără ură, dar cu îngrijorare, despre viitor.

  Văd că și Elveția dă târcoale NATO. Cică îi tremură anumite părți ale anatomiei de frica rușilor. Măi, să fie! Când dracu au dat năvală ru...