marți, 10 august 2010

Cum să faci bani din piatră seacă



Oricum ai lua-o, Zakynthos este un bolovan mai mare în apa Mediteranei. Un bolovan chel, cu o vegetaţie redusă la minim, abstracţie făcând de nişte palmieri la hârdău(nu deţine Mazăre monopolul!), fără vestigii antice, fără hoteluri bengoase, fără parcuri de distracţii hi-tec, doar apă, soare, plajă, şi nişte locuitori încăpăţânaţi, ferm hotărâţi să nu moară de foame. Care fac bani din piatră seacă. Fără logo sau brand de ţară.

Fotografiile sunt făcute de Cătălin, fiul meu şi de prietena sa Roxana. Care au stat acolo şapte nopţi, plus o noapte la Salonic, plus drumul dus-întors cu autocarul, plus distracţia, plus păpica, contra unei sume care nu ar acoperi, pe minunatul nostru "litoral", costurile unui sfârşit de săptămână, printre mârlani, gunoaie, peşti morţi, şi mult sictir din partea "prestatorilor de servicii" din turism.

2 comentarii:

Béranger spunea...

Ha! Când se însoară omul, că pare serios? :-)
Aşa nu-mi place cum sună în limba română «prietena»! În engleză există distincţia între «friend» şi «girlfriend/boyfriend».
În română, nimeni nu zice «iubita» (variante care nici ele nu se [mai] folosesc: «amanta», «gagică-mea», «ţiitoarea» sau, cu voia dvs. «aia cu care mă frig»).

Karakas spunea...

Am stat si eu pe o insula din asta golasa in Grecia. Merita toti banii. Aduceau apa cu vaporul, si erau doua-trei mici restaurante, unde se gatea in special kalamari proaspat pescuit. Acolo nu te duci sa mergi la mall, sau sa te vada lumea in Porche. Te duci sa gusti putin din frumusetea lumii si sa te izolezi de asa-zisa civilizatie umana, care iti suna goarna-n ureche in fiecare secunda. Acolo, pe insula aceia, timpul se opreste.

Daca as avea posibilitatea, m-as muta pe o insula din asta.

Fără ură, dar cu îngrijorare, despre viitor.

  Văd că și Elveția dă târcoale NATO. Cică îi tremură anumite părți ale anatomiei de frica rușilor. Măi, să fie! Când dracu au dat năvală ru...