sâmbătă, 17 aprilie 2010

Teama şi guvernarea bezmetică

Suntem o civilizaţie isterizată, speriată de tot felul de "bombe". Ultima bombă este aceea a "norului de cenuşă vulcanică." Eu, sincer vorbind, nu înţeleg de ce trebuie să închidem noi spaţiul aerian al României. De când bântuie pe deasupra Europei, praful ăla s-o mai fi diluat, dracului!
Înţeleg că s-au făcut zboruri tip "sondă meteo" în norul de cenuşă, pentru a recolta probe. Ălora nu li s-a întâmplat nimic, mersi! Înţeleg să dai dovadă de precauţie, doar că nici precauţia dusă la extrem nu serveşte la ceva. Nu cred că ştie cineva cât de dens trebuie să fie norul de cenuşă pentru a deveni periculos pentru zbor, cât de mari particulele de roci şi de metale pentru a duce la blocarea motoarelor, ce compoziţie de gaze poate fi un factor agravant.
Nu poţi paraliza un continent, doar pe principiul "paza bună trece primejdia rea". Trebuie ceva mai mult decât asta pentru a justifica măsurile care au dus la anularea, doar vineri, a peste 16.000 de curse aeriene.
Şi n-am fi noi dacă "televiziunile de ştiri" nu şi-ar aduce inestimabila lor contribuţie la isteria generală, fapt întărit şi de plăcerea românului de a vorbi pentru a se auzi şi de a-şi da cu părerea pe orice temă. Aşa se face că m-am trezit pe cap cu angoasa tatălui meu, care este asmatic, şi care l-a auzit pe un bou la televizor că trebuie să ne închidem în casă şi să respirăm prin măşti umede. Şi aşa am luat-o la picior prin farmacii după măşti. Noroc cu spaima precedentă, aia a gripei porcine, că unii şi-au făcut stocuri. Acum e momentul să scape de ele. Totul e să mai vină boul ăla la televizor, să-i sperie şi mai bine pe bolnavi sau ipohondri.
Comunicarea publică este la pământ. Se fac celule de criză de dragul de a se face, Boc se agită şi el în acvariu, fiecare şef sau şefuleţ iese pe televiziuni şi ne spune nimic, mai mult tulburând, decât limpezind situaţia.
Am ajuns să fim conduşi de "opinia publică", de fapt de o mână de indivizi care-şi dau cu părerea, vorbind în numele "poporului", şi care, pentru că pot linşa mediatic pe oricine, au ajuns să impună agenda lor guvernanţilor. Aşa avem legi de căcat, pentru că trebuie să facem din ele un ghiveci, în numele "aşteptărilor poporului", aşa am ajuns ca soluţiile în procese să se dea în tocşoaie sau în paguinile ziarelor, aşa se face că actul de guvernare este incoerent şi chiar de-a dreptul bezmetic. Şi când ai în fruntea ţării un cuplu de comici vestiţi ai guvernării, nu-ţi rămâne decât să te duci să te spânzuri, de disperare şi de teamă. Şi de scârbă, pentru că scârba este şi ea la ordinea zilei...

3 comentarii:

Karakas spunea...

0ff-topic, noul scandal Goldman Sachs merita atentie, pentru ca este nu doar un semn al putreziciunii si mizeriei ascunse sub presul capitalismului de factura neo-liberala, dar si un semnal ca statul american are de gind sa ia taurul de coarne. Vom vedea. Cert este insa ca au aparut deja in media americana "ingrijoratii" de actinarii de la Goldman Sachs, care, vezi Doamne, ar fi nedreptatiti pentru ca valaoarea stocului a scazut in urma acestui scandal.

http://opinionator.blogs.nytimes.com/2010/04/16/in-a-rush-to-judge-goldman/?hp

Dar noua, miliardelor de ne-capitalisti, fara stocuri, de ce ni se impun preturi speculative la absolut orice, incepind de la benzina, si terminind cu alimentele? Hai ca n-o sa dorm de grija actionarilor de la Goldman Sachs.

Fluieratorul spunea...

Ei, sonda meteorologica cica zboara teleghidat, fara om, asa ca si daca i se intimpla ceva... Sondele meteo sint dispensabile, viata fiecaruia dintre noi nu este, iar eruptia asta n-o sa tina o vesnicie...

Eu unul nu m-as aventura intr-un nor piroclastic cu avionul... Zvonu' zice ca poti sa pui jet jos si daca-i intra o cioara in motor, si cioara nu-i abraziva...

In rest, mare isterie indeed. Mai adineauri era Balaceanu-Stolnici pe Realitatea si se minuna si el ca ce-i cu timpenia asta panicoasa ca vai ce-om respira. De parca dvs. nu stiti ca media noastra e prea mareata pentru viata normala, si trebuie sa faca din orice tintar un vajnic armasar.

Ce-mi place mie cel mai mult in toata discutia este ca onorabilii care sint dependenti cu companiile aeriene pentru orice whim (including my employer, care are idei de genul "azi aici, miine la Kuala Lumpur, poimiine la Tokio" si face din toti inginerii care executa proiecte un fel de comisi voiajori, lucru pentru care eu unul, care sint genul studios, nu sint facut), trebuie sa regindeasca strategia de functionare si sa aplice proverbul cu langsam, aber sicher. Ca altfel vom fi for ever supusi greselilor majore for ever, din graba si de oboseala. Poate n-o sa mai avem clienti peste tot in lume, o sa avem mai putini si mai multumiti, caci vor fi mai bine serviti, chiar daca ne var la fata mai rar...

Companiile aeriene vor incepe sa urle ca m,ama ce le-a facut fenomenu', mai ceva decit criza, da' aia cu memoria buna trebuie sa stie ca problemele lor au inceput cu mult, mult inainte de criza.

Si poate cu ocazia asta or sa schimbe strategia de piata de cacao care i-a dus la sapa de lemn: aia de facut concurs de care scade tarifele mai mult ca sa-i dea la gioale concurentului, fara a scadea insa si costurile de operare, fara a se rentabiliza... Si in afara de asta, nici cercetarea si nici productia in domeniul aero nu vine de mult cu noutati, in afara de partea militara. Bien au contraire, au lasat Concorde-ul la sol in loc sa-l reproiecteze.

In sfirsit, miorlaiala interminabila din media m-a facut sa ma gindesc de fapt cit de prost si de van este romanul, si poate nu numai, ca eu n-am vazut isteria de la altii. Particule, mizerii, e.coli din rahat de ciine respiram in fiecare zi in orasele patriei, si nu mai constientizam... Ca doar, ca si verimii tatal si fiul din banc, stam intr-un rahat, si asta e tara noastra...

In rest, filmele apocaliptice ne-au invatat ce sa facem in caz de catastrofa: sa asteptam eroul providential care sa ne salveze viata, in mod miraculos, noua si numai noua, in timp ce restul planetei se duce anonum de ripa...

Na, ca m-am'nnervat.

Stefan A. spunea...

Norul de cenusa vulcanica este intre 6.000 si 10.000 m altitudine.
Pentru motoarele avioanelor de linie (ca zboara cam la inaltimea asta) ,praful aspirat cu aer este ca nisipul din desert pentru motoarele de elicopter ! DISTRUGATOR !
Precautia a dus la inchiderea la o multime de aeroporturi in Europa . Nimeni nu risca sa trimita in zbor un avion cu posibilitatea sa ramina fara motoare functionante . Adica prabusire !
Cenusa vulcanica este dificil sa ajunga repede pe pamint (curenti aerieni ). Mastile antipraf cel putin pentru moment sint inutile !
Problema se prezinta prin faptul ca vulcanul continua sa arunce in aer mari cantitati de cenusa !