vineri, 6 aprilie 2012

Circotecă de partide întrunite, sau cum să futem vântul cu talent



Prieteni, voi aţi înţeles de ce au organizat PSD, PNL şi PC Congrese mâine, plus un super Congres, cel al USL? Eu, unul, recunosc: nu mă duce mintea să înţeleg. Nu-i nicio ruşine să fii prost, în astfel de situaţii.  Eu cred că în loc să fută timpul de pomană, liderii celor trei partide ar face bine să se gândească la lucruri care contează cu adevărat pentru oameni.

Azi l-am văzut, în sfârşit, pe Ponta cu o ieşire publică extrem de coerentă, în acord cu agenda publică, şi cu visele lui de a fi viitorul premier al României. Se simte că şi-a luat doi consilieri economici care ştiu cu cartea, pe Liviu Voinea şi pe Daniel Dăianu. Ei bine, eu, şi alţii ca mine, asta aşteptăm: alternative, nu hăulituri. Că din hăulit n-a prosperat nimeni, şi nu cu hăulituri se hrănesc oamenii.

Îmi place să cred că, dacă tot s-au apucat de Congrese, mâine am să aud lucruri limpezi, legate de guvernare, legate de proiectul economic al USL, de soarta privatizărilor, de reformele economice şi sociale, necesare refacerii statului social. Şi vreau să aud o promisiune fermă că leprele care au condus ţara în ăştia patru ani vor plăti pentru jaful pe care l-au patronat. 

Dar cunoscând talentul politicienilor noştri în materie de futut vântul, mă tem că mâine va fi doar o circotecă de partide întrunite...  

Un comentariu:

clerc spunea...

Prietene Constantin,

avem confirmarea oficiala, chiar din partea lui Ponta, apropo de gestul distins si civilizat de a produce un discurs de tip welcome la investistea premierului Ungureanu: am stricat orzul pe giste.
Stiu, este omeneste sa gresesti, omul cit traieste spera etc. Dar nici sa fii Freud nu te condamna nimeni, trebuie, vorba matale, sa fi trait patru ani p-acilea, prin batatura, ca sa pricepi cu ce se maninca basescu si nominalizatii lui. Asa ca poate uitam de ecologie politica si zen si ne punem cu "greaua" pe dinsii, asa precum legitim o merita. Cind te porti domneste cu lepadaturile, ori tu ai o problema, ori trebuie sa mergi la oftalmolog - ca problema la jeguri canci!
Cam atita. Repet, nici Freud, nici Jung, nici Piaget. In rest, dioptrii normale.

Fără ură, dar cu îngrijorare, despre viitor.

  Văd că și Elveția dă târcoale NATO. Cică îi tremură anumite părți ale anatomiei de frica rușilor. Măi, să fie! Când dracu au dat năvală ru...