joi, 15 septembrie 2011

băsescu e hoţ!



băsescu a devenit un soi de Zăroni pe stil nou. Scoate perle după perle, pe care tot felul de "intelectuali" le aplaudă, fără să vadă ridicolul lor, sau doar pentru că-i datorează sinecurile ce le fac viaţa mai mult decât confortabilă.

O astfel de perlă e aia cu Bechtel, anume că ambele părţi au vrut să fure. Să o luăm pe deşte, băbeşte. Una dintre părţi este Bechtel, firmă privată cu adânci rădăcini în solul hrănitor al politicii americane. Cealaltă parte este, ce surpriză! statul român, prin CNADR şi Ministerul Transporturilor. Doar că în fruntea statului ăsta este traian băsescu. La ordinul lui, la începutul anului 2005, Dobre, proaspăt numit ministru al Transporturilor, a renegociat un contract semnat de guvernul precedent, pentru 2,2 miliarde de dolari. De ce l-au renegociat? Simplu: se temeau că "ăilalţi" au luat şpaga de la Bechtel, şi ei nimic! Numai că asta a oprit lucrările vreo doi ani...

Între timp, costurile au curs. A intervenit boomul imobiliar, care a scumpit tot: terenuri(Danele, nu te uiţi tu, iubi, la lista ălora care au terenuri pe traseul autostrăzii? Îţi cerem prea mult? E prea portocaliu-verzuliu căcatul?), ciment, agregate, fier-beton, mână de lucru, etc, la care se adaugă şi creşterea, anul trecut, a TVA). Statul, unul dintre parteneri, şi-a plătit datoriile cum ştie el mai bine: din doi în doi. Vi se pare nefiresc ca întârzierile de plată să atragă penalităţi?

Doar că dacă Bechtel e hoţ, după logica Iubitului conducător, şi el e hoţ. Că statul român este reprezentat cu el, şi prin pretenţia de a fi "preşedinte-jucător", se identifică cu el. Asta e situaţia!

Laş cum îl ştim, Încrucişătorul o dă acum pe FMI, BM, BEI şi BERD. "Recomandarea Băncii Mondiale ar fi trebuit să fie: atenţie stat român, că noi lucrăm cu voi de vreo 20 de ani, nu faceţi acest contract, că a fost public şi atunci Banca Mondială a tăcut şi acum vine să dea oarecare lecţii, îmi pare rău. Şi Banca a tăcut şi Fondul a tăcut şi BEI a tăcut şi BERD a tăcut".

Lăsând la o parte faptul că BM lucrează cu statul român de prin anii '60 ai secolului trecut, poate a tăcut pentru că la momentul semnării nu avea ce zice: 2,2 miliarde de dolari pentru 450 de kilometri e un preţ mai mult decât normal. Relaţia cu Bechtel a fost gestionată în totalitate de statul condus de traian băsescu. Un stat căruia îi lipsesc foarte multe: medici, profesori, salarii şi pensii decente, şosele, şcoli, spitale, numai serviciile secrete şi securiştii nu. Avem să dăm şi la alţii. Ăştia ce-au păzit? băsescu n-a ştiut de jaful de la Bechtel, dacă despre jaf este vorba? De ce nu e săltat de urechi ăla care a luat şpaga, în numele statului român? 

Poate pentru că e prea aproape de capul statului? 

Niciun comentariu: