marți, 1 noiembrie 2011

Tone de tupeu şi de mizerie morală


Teodor Baconschi a acordat un interviu EvZ, care l-a publicat în ediţia sa de ieri. Un interviu banal, în care un jurnalist slugarnic, Horia Tabacu, îi ridică mingi la fileu. Chiar nu mă interesează ce lampă îi filează lui Baconschi, dar sigur are cel puţin un etaj deranjat. Este însă în interviu o afirmaţie care mă deranjează, prin nesimţirea ei şi prin tupeul uriaş al autorului ei. Aşadar:

"Cât timp aţi stat acolo? (La Vatican, n.m.)

Trei ani şi jumătate. O misiune durează în principiu patru ani, dar Ion Iliescu m-a considerat "vinovat" de vizită Papei în România care adusese, credea el, Convenţiei Democratice, nu României, "oarece" prestigiu...

Da, interesant...

Şi m-au rechemat cu titlul ăsta de sancţiune politică, da.

Şi după aceea?

Între timp eu îmi dădusem examenul de admitere în MAE, aveam raporturi de muncă cu MAE, nu mă puteau da afară şi din MAE. Am rămas, şi cred că mai marii pesedişti ai vremii au înţeles că totuşi s-a făcut o eroare cu rechemarea mea brutală înainte de termen. Şi la Vatican a fost luată foarte prost decizia asta, a fost percepută negativ.

Rechemarea dumneavoastră?

Da, da. Categoric. Ştiu că "anumiţi prieteni" i-au arătat preşedintelui Iliescu o listă cu ambasadori numiţi de Convenţia Democratică şi au fost cu toţii rechemaţi.

Deci a urmat Lisabona, apoi Paris, nu?

Am lucrat câţiva ani în Centrală. A urmat Lisabona."

Jigodia asta minte cu neruşinare! Rechemarea a fost la termen. În Centrală nu l-a trimis nimeni în beciurile Ministerului, referent 15 pe relaţia cu Papua-Noua Guinee. A fost director general în Minister. Asta e dovada persecuţiei politice? Acelaşi Ion Iliescu l-a numit ambasador la Lisabona. Vedeţi din răspuns cum minte, cum încearcă să se victimizeze.

Nu el, Baconschi, a "aranjat" vizita Papei în România. Invitaţia i-a fost transmisă lui Ioan Paul al II lea pe 11 ianuarie 1991 de Ion Iliescu. Dacă nu s-a putut face mai repede este pentru că invitaţia trebuia dublată de una a BOR. Poate ne spune Economistul Şef al BOR, Mult Prea Fericitul Danel,  de ce a fost nevoie de opt ani pentru a face posibilă vizita. Şi Baconschi ne poate spune, că era amestecat în nu'ş ce comiţii de reformare a Bisericii. 

Nu ştiu, poate că nu sunt eu din epoca asta, dar atâta tupeu, nesimţire, mizerie morală rar mi-au fost date să văd. Ăsta este PDL ul băsescian: un club al nesimţiţilor şi tupeiştilor. O adunătură de jeguri morale. O ladă de gunoi a tranziţiei politice. O sinteză a tot ce-a fost mai rău în comunism şi e mai rău în democraţie. Ăsta este viitorul, prieteni, nu trecutul. Din păcate. Şi le merge, pentru că nimeni nu-i deranjează nici măcar cu o flegmă între ochi...

2 comentarii:

Fluieratorul spunea...

Unde plasam distractia din jacuzzi in CV-ul omului? Parerea mea e ca asta, cind s-a descoperit, a fost o "cotitura" de cariera...

Karakas spunea...

Un oportunist de marca. Orice pentru a ajunge mai sus, mai sus, prin minciuna, ca prinde la prosti, care "e" multi. Chiar si in PDL a enervat cu scenariile pe care le avanseaza, ideologul lu' peste. Minte cit cuprinde, si pe el si pe restul.

Da' ce sa mai zicem de jegul lasat in urma de Diaconescu si ceilalti fripturisti de la UNPR?! Sunt aia de stinga, cum sunt eu in spatiul cosmic.

Fără ură, dar cu îngrijorare, despre viitor.

  Văd că și Elveția dă târcoale NATO. Cică îi tremură anumite părți ale anatomiei de frica rușilor. Măi, să fie! Când dracu au dat năvală ru...