duminică, 13 noiembrie 2011

Memorialul Holocaustului


Azi am văzut prima oară Memorialul Holocaustului. Sincer, chiar cu riscul de a supăra, am avut un şoc. Arată mai degrabă ca "Monumentul Dezindustrializării", cu toate fiarele alea ruginite, inclusiv obeliscul. Cei care l-au conceput au avut, cu siguranţă, ceva în minte. Dar sunt eu prea prost să înţeleg mesajul lor.

Cred că totul a fost făcut în pripă, doar să fie făcut. Ar fi fost şi alte modalităţi de abordare a temei, poate şi un alt loc, mai potrivit scopului propus. Aşa, arată dezolant. Nu transmite nimic, în afară de mirare faţă de soluţia aleasă.

Nu ştiu, poate există nişte standarde de abordare a temei, că înţeleg că mai peste tot în Europa trebuie construite astfel de Memoriale. Dar cu mai multă inteligenţă, se putea ajunge la o soluţie mai fericită, care să reprezinte un punct de atracţie în zonă. Părerea mea.

6 comentarii:

Doru spunea...

Cromatic, cel puţin, e o ideea neinspirată ...

ADRIAN spunea...

E un filtru de care n-am trecut !?

Constantin Gheorghe spunea...

Despre ce filtru să fie vorba? Nu am pus niciun filtru la blog. O fi pus Google, dar eu nu ştiu despre asta. E singurul tău comentariu, şi nu e nimic nici în spam.

ADRIAN spunea...

Dupa ce ma chinuisem sa scriu ... :))
Spuneam ca acela nu e un obelisc ci este un cos care simbolizeaza partea de lagare unde se practica gazarea si incinerarea victimelor.
Mai spuneam ca acest memorial a avut parte de un concurs de obiect pentru artisti atunci cand partea urbanistica nu fusese inca nici macar studiata daramite autorizata intr-un PUZ. Asa se face ca, la momentul amplasarii operei, s-au scandalizat pe buna dreptate ecologistii care au constatat defrisarea micului si meschinului parculet ce era acolo. Acum in loc de un parculet cu spatiu verde meschin e o opera de arta cu piatra si beton in suprafata generoasa.

Ando spunea...

Si eu consider acest memorial o nereusita...nu transmite nimic, plus
amplasarea total nefericita.

asybaris spunea...

Prima oara am crezut ca in sfarsit Primaria a facut un WC public in acea zona. Bani aruncati aiurea pentru mortii altora.

Fără ură, dar cu îngrijorare, despre viitor.

  Văd că și Elveția dă târcoale NATO. Cică îi tremură anumite părți ale anatomiei de frica rușilor. Măi, să fie! Când dracu au dat năvală ru...