Una dintre cele mai puturoase jigodii produse de Securitate, şi, slavă Domnului! a produs, în 50 de ani, batalioane de jigodii, e Ioan Mihai Pacepa. Un individ corupt, putred până în măduva oaselor, care ar putea fi judecat ORICÂND pentru crime împotriva umanităţii. Dar pe care americanii, în marea lor înţelepciune, l-au conservat în formol şi îl pun în fereastră ori de câte ori au ei ceva de împărţit cu România. Şi cu un anumit model de economie, care presupune şi intervenţia statului.
Acum jigodia noastră(că-i a noastră, a întregului popor, i-am dat pensie, are şi grad, are şi o tinichea în pieptu-i de aramă!) face valuri în WSJ, pe tema: "Vai, ce face Obama! Naţionalizează GM! E de rău! V-o spune ţarul automobilelor din România!
Citiţi aici tâmpeniile unui mitoman, care se crede buricul lumii şi care le ştie pe toate! Şi care minte cu neruşinare!
1. "Ceausescu decided on Renault, because it was owned by the French government (all Soviet bloc rulers distrusted private companies). We ended up with a license for an antiquated and about-to-be-discontinued Renault-12 car, because it was the cheapest. "Good enough for the idiots," Ceausescu decided, showing what he thought of the Romanian people...
"Too luxurious for the idiots," Ceausescu decreed when he saw the first Dacia car made in Romania. Immediately, the radio, right side mirror and backseat heating were dropped. Other "unnecessary luxuries" were soon eliminated by the bureaucrats and their workers' union that were running the factory. The car that finally hit the market was a stripped-down version of the old, stripped-down Renault 12. "Perfect for the idiots," Ceausescu approved. Indeed, the Romanian people, who had never before had any car, came to cherish the Dacia.
For the Western market, however, the Dacia was a nightmare. To the best of my knowledge, no Dacia car was ever sold in the U.S."
Prima minciună! R 12, modelul Daciei 1300, era o maşină absolut nouă, şi a apărut aproape simultan în România şi în Franţa. Dacia 1100, care a fost modelul de lansare a producţiei la Piteşti, a fost ales în special pentru a pregăti forţa de muncă. El era la sfârşitul carierei, dar nu conta acest amănunt. Şi-a făcut datoria. Aveţi aici toate detaliile. Doi: Dacia 1300 avea, în funcţie de dotare, şi radio, şi oglinzi retrovizioare. Loganul meu nu are radio. Şi sigur nu-i simt lipsa!
Chestia aia cu "bună pentru proşti!" e să-i sperie pe americani, acum, că GM dă faliment şi se ocupă statul de firmă.
"Ceausescu micromanaged Oltcit, but he didn't even know how to drive a car, much less run a car industry. To save the foreign currency he coveted, he decreed that the components for the Oltcit were to be manufactured at 166 existing Romanian factories. Coordinating 166 plants to have them deliver all the parts on time would be a monumental job even for an experienced car producer. It proved impossible for the Romanian bureaucracy, which pretended to work and was paid accordingly. The Oltcit factory could produce only 1% to 1.5% of its intended capacity owing to the lack of the parts that those 166 companies were supposed to furnish simultaneously. The Oltcit project lost billions."
Iarăşi minciuni! E adevărat că fabrica de la Craiova nu a produs la capacitate maximă, dar aveţi aici producţia reală, şi ea este cu mult mai mare decât ce spune Pacepa. Şi iarăşi ideea că românii sunt tâmpiţi şi nu pot face nimic ca lumea!
Estul Europei a fost şi este sărac, şi ca urmare are nevoie de maşini ieftine şi simple, capabile să funcţioneze în condiţii de infrastructuri de proastă calitate. Bune-rele, Dacia, Polski Fiat, Trabant, Lada, Volga, au motorizat naţiunile care le produceau. Au fost formaţi specialişti, s-au dezvoltat industrii, centre de cercetare. Mai mult, licenţele pe care le luau din străinătate erau supuse condiţionărilor CoCom, că doar eram în plin Război Rece. Şi nici nu puteam exporta unde doream noi.
Revenind la fondul problemei: GM a dat faliment fiind în mâini private, nu în portofoliul statului! Faptul ăsta nu ni-l mai spune Pacepa. Cum nu ne spune nici că statul american va deţine doar circa 40% din acţiuni, restul fiind în mâini private. Iar "naţionalizarea" nu va dura decât câteva luni, până se va restructura mamutul, după care statul vinde acţiunile pe care le deţine la noua entitate.
Pacepa este o relicvă a Războiului Rece, şi este folosit în acelaşi mod în care a fost folosit şi de Ceauşescu, şi de CIA, până în 1989: pentru a manipula opinia publică. Pentru unii din SUA Războiul Rece nu s-a terminat. Dar să scoţi din coşciug cadavrul ăsta plin de viermi, ca să-i sperii pe americani, din motive ideologice, pentru că statul investeşte 50 de miliarde de dolari pentru a salva ce se mai poate salva din simbolul capitalismului industrial american este un act de demenţă senilă! Securiştii noştri sunt la fel de siniştri ca securiştii lor! Trist, dar adevărat...
PS: nu Dacia, şi nici Renault, şi acum firmă de stat, au dat faliment, ci GM, de unde se vede că nu proprietatea contează, ci administrarea ei. Aviz amatorilor.
PPS: dacă vi se pare că am fost prea dur cu Pacepa, citiţi comentariile de pe HotNews!
Aveţi şi un bonus: reclame din vremurile bune ale GMC!
4 comentarii:
E corect ce spui. Pacepa face jocul republicanilor, dar astia nu mai au vlaga in SUA deocamdata. Are si el o sarcina. Sa il ia in bascalie pe Oabama. Numai ca bascalia si minciuna republicanilor nu prea mai tine in SUA.
Nu cred ca Ceausescu a spus ca romani sunt timpiti. Era totusi un patriot, si inca nu o luase razna pina n-a tradat Pacepa.
Pacepa i-a tradat pe Ceausesti, CC al PCR, Securitatea, serviciile de informatii secrete (diferite de Securitate),Partidul Comunist, armata si tara. In functie de cum grupezi "tradarile" Pacepa e pozitionat ca erou sau tradator.
Cea mai dura realitate este ca poporul roman a suferit enorm dupa fuga lui in strainatate. Romania ar fi fost altfel daca nu exista
fuga lui Pacepa. Din punctul asta de vedere si-a tradat poporul.
Pacepa este un bou şi o jigodie ordinară.
Încurcă Dacia 1100 (R10) cu Dacia 1300 (R12), şi în genere este aşa de încredere ca sursă, încât...
În acele vremuri de început, în RSR (cred că şi în ultimii 2 ani de RPR) se importau/importaseră în mod oficial şi Fiat 850, Renault Dauphine (oribil), si R16 (l'américaine). Cam mult pentru idioţi, nu?
Pardon, corecţie: Dacia 1100 este Renault 8 (aka Gordini). Renault 10 este mai lung, şi la un moment dat s-a importat şi ăsta pentru o scurtă vreme în România comunistă.
Cât despre "are sau nu radio ca dotare standard", who cares? Se găseau radiouri auto, şi lumea îşi monta dacă avea nevoie.
Trimiteți un comentariu