În interior, celebrii "câini din baloane", statuia aurită a lui Michael Jackson cu cimpanzeul, un homar şi alte bazaconii.
Ce ar mai fi de spus? Cei care pică în nas de admiraţie când văd astfel de "opere de artă" vor argumenta că omul nostru a avut cronici elogioase în presa americană, la fel ca şi unul dintre autorii români ai mizeriei ICR-iste de la New York . Unele nu au fost chiar elogioase, dimpotrivă. Dar şi aşa, o cronică elogioasă nu poate valida, singură, o operă de artă. Gusturile nu se discută, dar nici admiraţia pentru tot felul de oribilităţi nu este semn de inteligenţă şi de bun gust.
Iar expoziţia Koons la Versailles este nu doar "decalată", dar şi o îngrozitoare eroare şi o dovadă de ceea ce poate face prostul gust atunci când se aliază cu banul şi cu lăcomia.
2 comentarii:
Se întâmplă şi la case mari...
Dar acest lucru nu ne încălzeşte cu nimic ci, dimpotrivă, ar trebui să ne îngrijoreze căci dă dimensiunea răului pe care îl determină banul când acesta se asociază cu prostul gust. Este un alt exemplu, între atâtea altele pe care le-am găsit pe blogul dvs. la ceea ce conduce puterea banului.
mary_lou
Cateva detalii pentru a pune in lumina dimensiunile "artei" lui Koons : "Inima atarnata", piesa suspendata deasupra lui L'escalier de la Reine din palatul Versailles, a fost vanduta cu 23,6 milioane dolari. Nici cea mai mica lucrare a lui Koons nu se vinde sub 2 milioane dolari. La New York, in atelierul lui (propriu zis, in fabrica lui de 1500 m.p.) lucreaza 86 de persoane, pusi sa ii realizeze ideile. Iar muzeele se bat sa-si complecteze colectiile cu o "opera" a lui Koons, caci nu mai putin interesante (si comice) sunt consideratiile savante ale unor critici de arta despre filosofia ce se ascunde in creatia koonsiana. O sculptura din plastic viu colorata, ce-l prezinta pe artist in plin act sexual cu Ilona Staller-Ciciollina("Ilona on Top- 1991) exprima "energia sexuala ce strabate intreaga sa opera". Iar expunerea, timp de 3 luni a pieselor lui in barocul salilor de la Versailles are rolul de "a pune in valoare originea filosofica a muncii artistului, imbinarea istoriei cu arta".
Nu suntem insa mai curand martorii decadentei de sfarsit de imperiu?
Trimiteți un comentariu