joi, 3 mai 2012

Scurte ştiri de prânz



Ponta l-a retras pe Alistar de pe lista guvernului său. A făcut singurul gest pe care îl putea face. ANI a mai făcut o victimă, şi eu, dacă aş fi în locul lui Alistar, după un verdict favorabil al Justiţiei, m-aş îndrepta împotriva jegurilor ălora. Şi i-aş face să plătească scump imbecilitatea.

Trecem: mult mai grav este ceea ce a spus Ponta despre starea finanţelor publice. Unde eu cred că este un dezastru, şi viitorul va confirma afirmaţia mea. Bufferul ăla de 5 miliarde de euro este dovada. FMI a cerut să ne împrumutăm suplimentar, de frică, nu cumva să nu existe, la un moment dat, un gol în visterie, care să ducă la încetarea plăţii salariilor şi pensiilor. 

Nicăieri în Bugetul pe 2012 nu există bani pentru mărirea salariilor bugetarilor. Şi băsescu, şi boc, şi MRU au minţit cu neruşinare. Problema este că dacă golul financiar lăsat de aplicarea renunţării la plata după ureche a CAS de către pensionari şi repararea erorii nu înseamnă mare lucru, reîntregirea salariilor bugetarilor impune renegocierea ţintei de deficit bugetar. Ştiu şi eu: va fi de acord FMI, sau nu? Mai ales că MRU a uitat ieri să ne spună că economia e, totuşi, în recesiune.  

Blejnar o şterge, în acest context, de la ANAF. Cred că e cazul unei interdicţii de ieşire din ţară. Blejnar are de dat o mulţime de explicaţii, şi nu e cazul să-l vânăm şi pe ăsta prin lumea largă. În aceeaşi ordine de idei, cred că o serie de personaje portocalii mai puţin vizibile, dar cu mare influenţă şi care au câştigat mulţi bani îşi fac deja băgăjelul. Ştiu şi eu, poate ciuleşte mai bine urechile SRI. Că s-or fi plictisit şi flăcăii ăia de ascultă de Năstase, Ponta, antonescu, şi compania. Mai aud şi ei ceva nou...

2 comentarii:

Karakas spunea...

Si eu cred ca a venit vremea ca "organili" sa se uite si in ograda portocalie, aia cu imunitate. Mai ales la baietii cu viteza la trecut granita. Nu ca sa le omoare capra, ci ca sa le-o nationalizeze, in caz ca e furata. Eu unul m-am saturat de balciul cu Nastase.

Karakas spunea...

Am si eu de comentat doua stiri de seara:

1. Moody's plinge de grija Romaniei ca e la al 3-lea guvern si vaaaai, risca micsorarea capacitatii de imprumut. Se pregateste un nou pumn de bani de la FMI?

2. Ungureanu vrea ca Ponta sa nu dizolve Consiliul Oamenilor de Afaceri, banuiesc o organizatie de lobby pe linga Guvernul Romaniei, al celor cu bani. Am si eu o intrebare natinga: pe oamenii care nu-s de afaceri, cine ii reprezinta pe linga Guvern?

Fără ură, dar cu îngrijorare, despre viitor.

  Văd că și Elveția dă târcoale NATO. Cică îi tremură anumite părți ale anatomiei de frica rușilor. Măi, să fie! Când dracu au dat năvală ru...