Bizară operaţiune de "salvare" a firmei Opel! După ce au discutat cu Fiat, nemţii, supăraţi că americanii de la GM, firma-mamă, au mai cerut un ajutor de 300 de milioane de euro, pentru asigurarea capitalului de lucru, dacă am înţeles eu bine, guvernul de la Berlin a bătut palma cu Magna International Inc. Firmă care se ocupă cu producţia de componente pentru industria auto. Magna este o coproducţie canadiano-austriacă, dar în afacere sunt amestecaţi şi ruşii de la GAZ şi de la Sberbank. Iar guvernul federal german va acorda noii entităţi un ajutor de 1,5 miliarde de euro.
Fără isterii antiruse, fără teorii ale conspiraţiei, fără politicieni cretini şi "societari civici" făcând spume la gură despre pericolul de la Răsărit. Sunt curios, dacă la "Dacia" am fi avut de ales între faliment şi preluarea firmei de către GAZ, ce-am fi preferat noi? Răspuns corect: 99,999% şanse ca "Dacia" să intre în faliment! Noroc că nemţii au mai multă minte decât noi, altminteri vorbeam despre Opel la timpul trecut.
Şi cum Opel are o divizie şi în Marea Britanie, Vauxhall, care dă de lucru la circa 5000 de muncitori, şi guvernul britanic începe să caute bani pentru a ţine uzina în viaţă. Deşi ei au cele mai reci relaţii cu putinţă cu ruşii, zicala "Fă-te frate cu Dracu', până treci puntea", funcţionează la fix!
3 comentarii:
Iar dacă nu vor investi ruşii în Marea Britanie, vor investi chinezii...
Mi s-a parut de la inceput ca alternativa FIAT era cea mai putin credibila. Nu stiu cum va putea FIAT sa patrunda pe piata nord-americana, ei fiind lipsa aici de citeva decenii (nici nu stiu daca au vindut vreodata masini in America de Nord).
Optiunea Magna e mai buna, inclusiv pentru apropierea Canadei de UE. Aici se spera ca noul proprietar al Opel sa investeasca intr-un centru de dezvoltare, daca nu chiar o linie de ansamblare in Ontario.
In ce ii priveste pe nemti, pragmatismul lor este de invidiat, prin comparatie cu oranjutanii de la Bucuresti, care nu scapa nici o ocazie sa mai dea un sut Rusiei, pe gratis. Ca deh, suntem "mare putere" si ne permitem. Sa vedem cit ne-o costa in viitor comportamentul asta idiot.
Poveste cu FIT-ul, pe mine, m-a nedumerit. Stiam de citiva ani ca FIAT-ul are mari probleme financiare si, este, la limita falimentului, dupa moartea penultimului dintre fondatorii sai.
Trimiteți un comentariu