sâmbătă, 2 mai 2009

Băsescu, Geoană, Stalin
Să zicem că sunt eu nebun. Să zicem că, în pat fiind, chinuit de-o spondiloză sănătoasă(spondiloza, nu eu!), mă pune Dracu'(cine altul?!) să deschid televizorul. Şi zapând eu, dau de un tocşou la Eol Tv. "Fabrica de ştiri" mesteca vorbe, sub genericul "Băsescu, Geoană, Stalin". Oricât de nebun aş fi eu, împerecherea asta de nume tot nu se justifică. Dar când "ostilităţile" sunt conduse de Cristina Şincai, lucrurile încep să se explice. Până la un punct. Pentru că ea este doar vârful aisbergului imbecilităţii care caracterizează prestaţiile postului de televiziune al lui Vântu. Că doar mintea unor imbecili putea concepe asocierea cu pricina. Sincer să fiu, unora nu le-ar strica un Stalin şi un exil în Siberia. Nu la tăiat păduri şi la scos aur din fundul pământului, ci la citit. Fără televizor, şi cu ursul paznic la uşă. Vor să plece de acolo, dau teste de inteligenţă şi de cultură generală.Sigur, mai rămâne întrebarea: ar căpăta, după o ipotetică experienţă de genul celei de mai sus, şi mai mult bun simţ? Mă tem că nu: au ratat cei şapte ani de acasă. Aşadar rămâne "Băsescu, Geoană, Stalin".
Un amănunt: la emisiune participa şi Cristian Preda. Care n-am auzit eu să protesteze la vederea genericului. O fi ştiind ceva ce noi nu ştim?

5 comentarii:

Lucia Verona spunea...

Vă compătimesc! Prin ce-a trebuit să treceţi din cauza spondilozei! :)

Cristian Preda spunea...

Dle Constantin Gheorghe,
In primul rand, vreau sa va felicit pentru ca asumati o identitate clara. Ma bucur ori de cate ori descopar acest lucru, chiar si atunci cand nu e vorba despre cineva care sa asume aceeasi identitate ca si mine.
Cat priveste textul dvs de aici, dati-mi voie sa va spun doua lucruri.
Primul e acela ca nu as avea timp sa protestez fata de toate inexactitatile si ineptiile care se spun in emisiunile in care sunt invitat. Timpul e redus, de multe ori e vorba doar de polemici sterile etcetc
A doua precizare: nu sunt de acord nici cu descrierea, nici cu solutia pe care o propuneti in textul dvs. Ideea ca eroarea ar trebui corectata prin Stalin si un exil in Siberia nu mi se pare acceptabila.
M-as bucura sa dialogam, asa ca va invit la conferintele publice pe care le sustin si care sunt anuntate la mine pe site.

Cristian Preda spunea...

Am uitat sa va spun ca mi-au placut foarte mult fotografiile dvs cu masini de pe celalalt blog.

Constantin Gheorghe spunea...

Domnule Preda, indiferent cât de tembelă pare democraţia românească, şi cât de anarhică libertatea, sunt anumite lucruri care nu se fac. Iar apropierea de care vorbeam eu nu se face, şi puteaţi protesta.
Exilul de care pomeneam eu nu are nicio legătură cu realitatea stalinismului. Era, să folosim un limbaj colorat, "să ne râdem". Eu nu sunt persoană publică, nici "director de conştiinţe", aşa încât îmi pot permite ceva mai multe libertăţi de limbaj. Doar atât. Nu şi ignorarea unor valori. Ceea ce nu se prea întâmplă cu vaşnicii noştri producători de tocşouri. Şi nu cred că le-ar strica un exil în bibliotecă, fie ea şi într-o Siberie imaginară.

Cristian Preda spunea...

Domnule Constantin Gheorghe,
Sustin orice exil in biblioteca!!! Inclusiv pentru mine!!!
Tanjesc dupa anii in care puteam sta de dimineata pana seara tarziu in biblioteca.
Acesta e si motivul pentru care le spun studentilor cu care lucrez ca e bine sa stea macar pana la 30 de ani mai mult in biblioteca decat in afara ei.
Sunt nemultumit de calitatea televiziunii de la noi. Am renuntat de altfel sa o privesc. Homo videns a lui Sartori m-a convins definitiv.
Eu ma informez citind depesele Agerpres. Sunt insa silit sa merg la tv de cand sunt candidat. Inghit cu greu aceasta postura.
Sunt de acord cand spuneti ca nefiind persoana publica, va puteti ingadui mai multa libertate in limbaj.
Cu cele mai bune ganduri,
CP

Fără ură, dar cu îngrijorare, despre viitor.

  Văd că și Elveția dă târcoale NATO. Cică îi tremură anumite părți ale anatomiei de frica rușilor. Măi, să fie! Când dracu au dat năvală ru...