sâmbătă, 13 decembrie 2008

12 ruşi furioşi
Daniel ne îndeamnă să vedem un film al lui Nikita Mihalkov, 12. Am să-i urmez sfatul. Până atunci, graţie YouTube, am încercat să-mi fac o idee, cu atât mai mult cu cât scena dansului este realmente impresionantă. Nu este, cum s-ar crede, un simplu remake al celebrului "12 oameni furioşi". Şi se pare că e mai mult decât o lamentaţie, de genul: "vai, ce sistem juridic de căcat are Rusia!".
Am fost un admirator al şcolii sovietice de film, care a dat opere remarcabile. Atenţie, e vorba de filmul-film, nu de făcături propagandistice. Astea-s proaste peste tot! Ruşii ştiu să povestească, şi mai ales nu-şi propun să dea lecţii altora: "ce buni suntem noi, şi ce proşti alţii!" Din fericire, cu rare excepţii(acelaşi Mihalkov, cu "Bărbierul din Siberia") nu imită Hollywoodul, fără ca din cauza asta filmele lor să fie ieşite din "epocă". Nu, sunt foarte moderne, iar actorii adesea cu o clasă-două peste vedetele americane. Păcat că nu lucrează şi regizori occidentali cu ei. Sau poate mai bine, că se putea întâmpla să-i strice!
Iată câteva secvenţe din film, inclusiv cea despre care am vorbit, cea a dansului.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Filmul e cu adevărat excepţional. Ce actori au ruşii ăştia. Dacă nu daţi de el altfel, găsesc eu o cale să vi-l timit.
Scena de final e absolut colosală. Cea cu pasărea.

Constantin Gheorghe spunea...

Ştiu că mă pot baza pe tine! Dacă nu-l găsesc, voi striga "help!"

Fără ură, dar cu îngrijorare, despre viitor.

  Văd că și Elveția dă târcoale NATO. Cică îi tremură anumite părți ale anatomiei de frica rușilor. Măi, să fie! Când dracu au dat năvală ru...