Pasajul Basarab
Podul Shanghai-Ningbo
Azi, despre pasajul Basarab. Cineva a avut curiozitatea să facă un calcul: noi, pentru 2 kilometri de pod, construiţi pe uscat, plătim circa 140 de milioane de euro(fără exproprieri!). Chinezii au cheltuit pe un pod peste o strămtoare marină, între Shanghai şi Ningbo , în lungime de circa 40 de kilometri, vreo 800 de milioane de euro. "The bridge is a cable-stayed structure built at a cost of 11.8bn yuan (£500m), of which 30% came from private investors. The project was an early example of private contribution to a major public infrastructure project. Construction started in November 2003."
Cu alte cuvinte, ei, 20 de milioane de euro pe kilometru, în condiţii extrem de grele, în mare, noi, 70 de milioane de euro pe kilometru, în condiţii ideale. Şi la noi nu s-a terminat cu număratul banilor. Unii avansează cifra de 340 de milioane de euro. Deja în 2007 se vorbea despre un cost de 225 de milioane de euro. Ei l-au terminat în patru ani, noi îl terminăm la Paştele Cailor!
Jigodiile de presă, care şi-ar vinde şi mama moartă pe câţiva euro în plus, sar de cur în sus pentru că Oprescu a îndrăznit să le ceară constructorilor "Stadionului Naţional" să reducă din costuri. Cam jumătate. Inutil să vă spun că firma care-l construieşte e occidentală.
De asta suntem săraci. Iar cei care ne iau banii sunt firme din UE. De ce? Pentru că "solidaritatea" este o vorbă în vânt. Jaful din Est, după căderea comunismului, a fost programat. Americanii ne-au băgat în NATO şi ne mulg vânzând armament, occidentalii ne-au băgat în UE şi ne jefuiesc cu caietul de sarcini.
Vă invit să citiţi şi ceea ce scrie Asybaris, care explică o parte a mecanismului prin care suntem jefuiţi. Şi pentru că bizonul român s-ar putea deştepta, este anesteziat fie cu "veşti bune", fie cu termopanele lui Năstase şi blaturile din fotbal ale lui Penescu.
Că veni vorba: Penescu e ţinut la rece, în schimb nişte indivizi violenţi, la care s-au găsit arme de foc şi arme albe, maşini furate, acte de identitate false, sunt cercetaţi în stare de libertate. Nu prezintă pericol social. Penescu, da: lui trebuie să i se distrugă afacerea. Nu mai fac profit hipermarketurile occidentale din Piteşti?
PS: acum înţelegeţi de ce umblă Traian Băsescu de nebun prin ţară, pe la toate parangheliile? De ce a resuscitat cretinismul ăla cu "Să trăiţi bine"? Pentzru el e vital un mou mandat la Cotroceni. Dacă nu, pasajul ăsta o să-i atârne de gât, alături de flotă!
4 comentarii:
Pai daca in 2007 erau 340 milioane de euro, acum probabil depaseste 420 milioane. La suma asta construiau un al doilea viaduct Millau. Si-l si terminau in numai 3 ani!!
Hotia asta n-ar fi posibila fara complicitatea unor ticalosi romani. Caietul de sarcini e una, clauzele contractuale ferme si neinterpretabile, termene de executie nenegociabile si penalitatile de intarziere sunt altele, care tin strict de partea romana. Aici e buba.
N-o sa-i atarne de gat nimic, asa cum nu se intampla nimic cu predecesorii, la fel de ticalosi!
În ţara asta nu se va întâmpla niciodată ce mai vedem pe la alţii. Exemple recente la plezneală:
-- fostul preşedinte sud-coreean Roh Moo-Hyun, anchetat pentru corupţie, se sinucide pe 23 mai 2009;
-- primarul din Saint-Cyprien (Pirineii Orientali), încarcerat pentru primire de foloase necuvenite şi corupţie, se sinucide în închisoarea din Perpignan pe 24 mai 2009.
De ce la alţii se poate, iar la noi nu?
La noi, ce se întâmplă în puşcărie este că ipochimenul face bube în fund, dezvoltă o claustrofobie care-l face incompatibil cu regimul de detenţie, sau i se ofilesc ouăle, aşa că iese bine-mersi ca om liber, bietul de el.
Uite de-aia.
Presupunând că aţi văzut vreun caz adevărat de corupţie care să se şi soldeze cu o condamnare definitivă.
Beranger, prietene, n-am văzut. Şi e departe de noi vremea când vom vedea aşa ceva.
Trimiteți un comentariu