Palatele au făcut pace: se suspendă pentru un an taxa auto pentru maşinile Euro 4, cu începere de la 1 decembrie 2008. Problema este alta: poate decizia de astăzi să relanseze cumpărarea de maşini noi, inclusiv Dacia, Logan şi Sandero, câtă vreme nesimţiţii din bănci au ridicat dobânda la credite(când acordă credite!) şi la 35%-40% pe an? E o tâmpenie electorală, mare cât casa! Pentru că Dacia are probleme nu doar în România, ci şi, sau mai ales, în zonele unde exportă. Mai ales în Occident şi în Rusia, unde sunt aceleaşi probleme de finanţare a consumului.
Dacă într-adevăr vrem să relansăm economia, trebuie să relansăm consumul. Nu trebuie să aruncăm cu banii în bănci sau în inteprinderi cu lipici la guvern, ci trebuie să dăm posibilitatea românilor să consume. Mai ales celor mulţi, cu salarii în jurul mediei pe economie.
Şi în ceea ce priveşte taxa ecologică, singurul model raţional este cel numit bonus-malus. Dacă îţi cumperi o maşină cu emisii sub un prag minim, primeşti un bonus din partea statului. Cu cât emisiile sunt mai mici, cu atât bonusul e mai mare. Dacă eşti într-un interval determinat între pragul minim şi unul maxim, nici nu primeşti, nici nu plăteşti, iar peste pragul maxim plăteşti. Şi nu contează că e maşină nouă sau second hand adus de afară. Pentru cele second hand care au avut prima înmatriculare în România şi au plătit taxa, indiferent de forma ei, nu mai plăteşti nimic. Simplu, şi mai ales logic şi pe termen lung.
Un comentariu:
Si eu am scris despre ineficienta taxei auto, pe blogul meu.
Trimiteți un comentariu