Portocaliii mai dau un tun: au semnat un contract de consultanţă pentru o linie de metrou către Aeroportul Otopeni, pentru cocheta sumă de 66,6 milioane de euro(Cifra Fiarei!). Proiectul este estimat la 800 de milioane de euro. După cum merg lucrurile la Românica, vom zice că l-am apucat de picior dacă scăpăm doar cu vreo 1,6 miliarde de euro, iar metroul va funcţiona la vreo patru ani după termenul din contract. Dacă nenorocita aia de autostradă spre Ploieşti nu e gata nici acum, şi soluţiile tehnice sunt la îndemâna oricărui prost, de ce ar fi gata la timp o lucrare cu evidente dificultăţi tehnice, în subteran, într-un teren cu multe probleme?
Traseul este şi el o problemă: pleacă de la Gara de Nord, pe undeva pe sub fostul Bulevard 1 Mai se bifurcă spre Casa Scânteii, unde este capătul tramvaiului 41, o ia pe sub şoseaua Bucureşti-Ploieşti şi o ţine spre Otopeni. Practic, cineva din centru, înţelegând Magistrala 2 de Metrou, aia care merge spre Pipera, trecând pe la Universitate, Piaţa Romană, Piaţa Victoriei, trebuie să facă tot felul de acrobaţii, pentru a urca în zisul metrou, ca să meargă la Otopeni.
Întrebarea este: ce rost are acest metrou, în condiţiile în care Aeroportul Băneasa nu va mai funcţiona, practic, din 2013, iar în cazul în care se aprobă înfiinţarea zonei Metropolitane, aeroportul Otopeni trebuie, la rândul lui, să-şi ia catrafusele de acolo, şi să-şi găsească altă locaţie. Undeva în zona de sud a Capitalei. Unde va fi nevoie de un nou metrou.
Cine profită de pe urma metroului ăsta? Păi, mai nimeni. Ăia de stau, sau lucrează în zona Pipera, nu, ei se descurcă fie cu Magistrala doi, fie cu un transport în comun vai mama lui, fie cu tărăboanţa proprie şi personală. Ăia din Otopeni? Mă rog, dar nu sunt mulţi. Călătorii cu avionul? Sunt chiar atât de mulţi? Ăia din Corbeanca? Vezi să nu! Ăia nu se dau jos din SUV urile lor nici când merg la budă! Singurul fericit ar putea fi Puiu Popoviciu. Dar pentru fericirea lui trebuie să cheltuim vreun miliard de euro?
În plus, Gara de Nord nu mai are mult de trăit pe actualul amplasament, şi nici transportul de pasageri pe calea ferată, în România, nu are viitor. Pur şi simplu vom avea un soi de Metroul celor Două Bude. Care uneşte două puncte fără viitor, precum prelungirea Bulevardului Dacia, despre care umbla o glumă pe vremea lui Ceaşcă: se numeşte Bulevardul Celor Două Bude, pentru că uneşte WC ul public din Piaţa Romană cu WC ul public din Calea Griviţei(unde era o staţie Peco)
Avem deja o cale ferată între Gara de Nord şi Otopeni. Cu foarte puţini bani, poate chiar mai puţini decât cei din contractul de consultanţă, se poate construi un terminal CF la Otopeni, se poate amenaja linia existentă şi se pot cumpăra cel puţin 20 de rame gen Siemens.
Aşa se întâmplă când în ecuaţia unor investiţii de genul ăsta îşi vâră coada maeştii combinaţiilor bizare, gen Udrişte. Pe care DNA îl evită cu încăpăţânare. C'aşa-i la noi! Asta se întâmplă când laşi oraşul să se dezvolte de capul lui, cum vor interesele unora sau altora. Nu ne mai facem bine!
4 comentarii:
Chiar ca este de neinteles de ce trebuie dublata calea ferata cu o linie de metrou !
Am mers de la aeroportul Charles de Gaulle pina in Paris cu metroul - care, de fapt, era o cale ferata pina la intrarea in Paris !
Escrocii de la PD stiu foarte bine de ce: cea mai mare parte a spagilor ('comisioane') s-au vehiculat pe linga contractele de consultanta, pentru ca astea nu presupun eforturi de organizare de santier, estimare costuri, respectare termene etc.
Man, la Toronto nu e nici metrou si nici tren de la aeroport in oras. Doar taxi si autobuze. Nu zic ca e bine, dar nimeni inca nu a murit de mers cu masina.
Mi se pare o cheltuiala uriasa doar pe consultanta, mai ales cind exista linie de tren. Ca doar Bucurestiul nu va fi New York in urmatorul secol si ceva...
Italia
Gara centrala a capitalei Roma e legata la aeroportul international prin trenuri cu plecare / sosire tot la 30 minute . Pe aeroportul international Fiumicino (36milioane calatori/an ) gara e chiar in interiorul aeroportului . Trenuri naveta nu metrou .
Pai eu vreau linii ferate in Romania. Care sa fie facute ca lumea si sa se mearga cum trebuie pe ele. Lasind la o parte aspectul civilizator, o sa spun ca transportul pe cai ferate de orice este mult mai ieftin si mai eficient decit transportul pe sosele. Asta e un lucru stiut de vreo 150 de ani. Geniile post-decembriste de la noi, boi cu pretentii, ca au facut tot ce-au putut sa impinga CFR in groapa.
Nu conduc (stiu, dar nu-mi place si nu-mi trebuie), si nu-mi place cum conduc altii, nu-mi place mersul cu autocarul sau microbuzul si nici ala cu avionul. Eu sint fan trenuri, am mers cu trenul in toata Europa, si asa imi place si imi convine. In Romania e ca vai de lume, dar in tarile civilizate, asa cum noi n-o sa fim niciodata, trenurile acopera bine teritoriul ca timp si spatiu, si-si permite tot omul sa circule. Noi nu, noi ca-n America, ca asta am visat pe vremea impuscatului, deci asta trebuie musai sa fie bine...
Cit despre linia de metrou, nu vad la ce ne trebuie daca avem tren, mai ales in saracia asta, desi as spune ca un metrou de bun simt ar face bine sa acopere si Otopeniul. Daca n-ar fi fost atita prosti in tara asta, in astia 20 de ani ar fi trebuit sa cam avem de toate. Da' mdeh, in tara unde totul a fost de facut, am dat 10 ani de somaj tehnic si compensatorii, ca tot omul care vrea sa frece buhanu', s-o poata face. Si acum e totul de facut, da' iar nu se poate, ca aia care n-au avut chef sa frece buhanu' au plecat, si dintre aia care au ramas, vreo 10% vor sa munceasca. Restul de 90%, bugetul, parandaraul, sinecura si poamana, pensia si mafia tiganeasca. E totul de facut. Cine sa faca?
Trimiteți un comentariu