vineri, 16 ianuarie 2009

Nenorocim populaţia! Cu populismul!
Traian Băsescu are prea mult timp liber, de vreme ce se poate uita la emisiunea celor doi comici vestiţi ai ecranului de la Eol Tv, Prelipceanu şi Laura Chiriac. Şi să intervină în direct, pentru a le da o lecţie de "responsabilitate" şi de jurnalism. Dar de data asta eu ţin cu ursul, adică sunt de partea celor doi. În primul rând ei nu sunt proşti la ordinul lui Vântu, aşa sunt ei! În al doilea rând, porumbelul l-a scos Băsescu, şi era normal să fie prins din zbor şi jumulit de jurnalişti.
Încerc să ghicesc eu ce a spus Traian Băsescu, pentru că era foarte furios că a fost prins cu vorba-n gură. În varianta mea, lucrurile sună cam aşa "Dacă întrerupem creditarea, nenorocim populaţia!" Pentru că uităm contextul: Mircea Geoană tocmai vorbea despre creditarea producţiei şi despre nevoia de finanţare a creşterii economice.
Şi fiindcă veni vorba: Traian Băsescu manifestă aceeaşi scârbă faţă de el, cum manifesta faţă de Tăriceanu. Aceeaşi privire în gol, aceeaşi poziţie care sugerează distanţa şi dispreţul, aceeaşi ostilitate în atitudine. Asta spune multe despre viitorul alianţei.
Dacă suntem unde suntem, Traian Băsescu este unul dintre primii vinovaţi, dacă nu chiar primul. Pentru că practică un populism deşănţat, pentru că la el totul e oportunitate, pentru că timpul scurt e singurul lui orizont de gândire. Azi zice una, mâine alta, azi te pupă, mâine îţi înfige un pumnal în spate.
Cu astea ne-am obişnuit deja. De ce mi-e frică cel mai tare este că acum îşi închipuie că se pricepe şi la economie, şi la întocmirea Bugetului. Ce-o să iasă de aici, Dumnezeule! Acum Marele Conducător e la Guvern cu Micul Imitator al Marelui Conducător(nu, nu e vorba de Boc, Boc e doar Piticul de Grădină Preferat al Marelui Conducător, e vorba de Geoană), să le arate el cum se face un Buget!
Populismul e marea nenorocire pe capul nostru acum, şi nu văd cum am putea scăpa de ea.

Un comentariu:

Lucia Verona spunea...

Marile spirite se întîlnesc - vreau să spun că am pus pe blog o poză relevantă cu piticul din grădină.

Fără ură, dar cu îngrijorare, despre viitor.

  Văd că și Elveția dă târcoale NATO. Cică îi tremură anumite părți ale anatomiei de frica rușilor. Măi, să fie! Când dracu au dat năvală ru...