vineri, 6 iunie 2008

Trei coprofagi de lux

UPDATE: Azi e ziua mâncătorilor de rahat! După TRU şi Mircea Cărtărescu a venit rândul lui Sebastian Lăzăroiu să se prezinte la aparat cu linguriţa, că lui îi place s-o facă pe îndelete! Şi în mod repetat! Cam masochist, dar ce nu face el pentru Zeus!

Nu-mi aduc aminte ca în fişa postului domnului Lăzăroiu să se afle atacurile la adresa adversarilor politici ai PD-L şi ai lui Vasile Blaga. Nu pentru asta este plătit din bani publici: să fie ajutor de şef de campanie, că şef este Traian Băsescu, altul care crede că treaba lui e alta decât scrie în Constituţie. Şi nici pentru a face guverne pe hârtie.

Acum, despre cât de bun urmaş al Mamei Omida este musiu Lăzăroiu, citiţi şi judecaţi singuri.

Şi o perlă din interviu: "Eu am această teorie şi mi-o susţin în continuare. Oamenii care nu ies la vot acum nu ies de bine, nu de rău."

Măi, să fie! Ingraţi sunt românii ăştia, domnule! De bine ce trăiesc, nici la vot nu se mai deranjează! Cât de cretini ne crede individul ăsta? Şi ce, omul votează numai când îi este rău?

Hotărât lucru: cel mai mare deficit de pe urma căruia suferă România nu este cel comercial, ci acela de demnitate. Este incredibil cât de jos pot coborî oamenii, când admiraţia pentru un om sau pasiunile politice le iau minţile. Nici măcar Nicolae Ceauşescu nu a avut pupincurişti atât de fideli şi de devotaţi, precum are Traian Băsescu în TRU şi în Mircea Cărtărescu. Dacă TRU este deja un caz clinic de pupincurism, fără şanse de vindecare, evoluţia lui Mircea Cărtărescu îţi provoacă voma!TRU şi în Mircea Cărtărescu. Dacă TRU este deja un caz clinic de pupincurism, fără şanse de vindecare, evoluţia lui Mircea Cărtărescu îţi provoacă voma! Să ne înţelegem bine! Respect dreptul oricui la opinie şi la liberă exprimare. Dar de la oameni care se pretind intelectuali integri, elită, directori de conştiinţă, mă aştept, dincolo de partizanat politic, la un minim spirit critic. N-om fi noi patria lui Descartes, dar nici una de nesimţiţi! Dacă nu intervine cenzura raţiunii, măcar cea a bunului simt să funcţioneze! Ţi-ai găsit! Sigur, e util să-l înjuri pe Adrian Păunescu pentru ceea ce-i scria în 1986 lui Nicolae Ceauşescu! Dar poţi să-i zici câteva bine simţite şi lui Mircea Cărtărescu pentru rândurile astea jegoase: "Bucureştiul, de care altădată eram atât de mândru, pe care-l socoteam un oraş cu o conştiinţă politică trei clase peste a restului ţării, s-a lăsat de data asta îmbrobodit ca un ţânc de o manevră atât de cusută cu aţă albă, de ţi se face ruşine că eşti om. A căzut în capcana unui Oprescu „independent“, „persecutat de sistemul ticăloşit“. Nu s-a priceput să vadă rânjetul sinistru al lui Iliescu în spatele lui, nu i-a păsat că aduce în fruntea sa un fiu de general de securitate, un om care, după dezvăluirile presei, şi-a falsificat dosarul de doctorat, un om care n-a întrunit măcar numărul de semnături la depunerea candidaturii. Un om care vorbeşte ca după blocuri, care e-nconjurat de inşi de toată jalea. Foarte bine, băieţi, votaţi-l pe dom’ doctor şi-n turul doi! Votaţi-i, alături de el, pe toţi cei care s-au grăbit să-i dea binecuvântarea: PSD, PNL, PRM, PC - acelaşi sinistru patrulater. Votaţi-i, lângă el, într-un grandios tablou de familie, pe Năstase, Miron Mitrea, Vadim, Voiculescu - ah, şi nu uitaţi să-l numiţi mai departe pe Băsescu dictator, că doar nu de la primii, ci de la el ni se trag toate relele. Că doar nu parlamentul a vrut să-l debarce pe el, ci el pe parlamentari, că doar nu el a condamnat comunismul, ci alde Vadim şi Voiculescu, că doar nu el a vorbit despre sistemul ticăloşit, ci Iliescu, Oprescu, Tăriceanu şi Năstase. Că doar nu aceştia din urmă au dosare grele la tribunal, că doar nu ei blochează justiţia şi democratizarea ţării, că doar nu ei şi-au împărţit România-ntre ei, ci magnatul Băsescu, proprietar, cum se ştie, de câmpuri petrolifere şi rafinării, de terenuri în Deltă şi terenuri de vânătoare, de imperii media şi bănci internaţionale. Votaţi-i, deci, cu conştiinţa-mpăcată, pe cei ce vă reprezintă şi înjuraţi-i mai departe pe ’telectualii lui Băsescu, mama lor de licheni, dar pe mine să nu contaţi... ?" Poţi! Dar la ce-ţi foloseşte? Conştiinţa aia politică trei clase peste România a produs o lungă listă de primari hahalere, hoţi, corupţi, nesimţiţi, indiferenţi la problemele oraşului. Şi-i asumă Cărtărescu pe Halaicu, Lis, Băsescu, Videanu? Şi ce drac de conştiinţă politică, în oraşul în care prezenţa la vot este cea mai mică din România? Cât de TRU să fii, să comiţi greţoşenia asta: "Singura definiţie a unui oraş e civilizaţia. Restul, indiferent de numărul etajelor şi de calitatea asfaltului, e egal cu suma afacerilor edilitare minus forţa corupţiei. Însă deosebirea care desparte splendoarea unui oraş de cuşca în care spumegă o haită e civilizaţia. Această valoare difuză, dar strictă, necumpărabilă, dar transmisibilă, dă oamenilor greutatea persoanei şi deschiderea către ceilalţi. Fără această capodoperă umană, bătrâna care a căzut în intersecţia Averescu-Mihalache ar fi rămas la mila tramvaielor. S-a întâmplat altceva. A surâs civilizaţia. Un 4X4 somptuos a oprit de-a latul traficului. Un bărbat încă tânăr şi deja prosper a coborât şi a întrebat unde trebuie să o ducă pe bătrână. A luat-o în braţe ca pe o Madonă prunită, a aşezat-o în maşină şi a plecat. " Nu ne spune unde a plecat cu ea, dar judecând după comportamentul posesorilor de sufragerii pe roţi, cel mai probabil a aruncat-o undeva, pe vreun câmp de la periferie! E suficent, pentru că am uitat Emetiralul acasă! Şi ca să vă treacă greaţa, citiţi acest editorial.

22 de comentarii:

Anonim spunea...

Într-o seară, în 2005, Marius Tucă l-a invitat pe primarul general al capitalei la o discuţie despre problemele bucureştenilor. În timp ce Băsescu îi explica lui Tucă aspecte "extrem de relevante" pentru locuitorii Bucureştiului, Tucă, îl întreabă dacă l-a citit pe Cărtărescu. Băsescu,îi răspunde că nici nu a auzit de acest scriitor.
Îmi aduc aminte perfect acest lucru. Habar nu am de ce.
Băsescu a spus în acea emisiune lucruri "foarte interesante " despre intelectualii elitoşi.
Ar fi interesant de redifuzat acea emisiune... Cum s-ar simţi Cărtărescu ascultându-l azi...

Anonim spunea...

Nu ştiu daca a trecut comentariul, de aceea revin :)
La o emisiune a lui Tucă, în anul 2005, fiind întrebat dacă l-a citit pe Cărtărescu, Băsescu a spus că nici nu a auzit de acest scriitor.
Ar fi interesantă o redifuzare a acelei emisiuni. S-ar simţi bine dl. Cartărescu.
P.S.
De fapt, nu auzise mai nimeni de acest intelectual până atunci; mi se pare că fusese premiat de nu mai ştiu cine pt. o carte . Habar nu am. recunosc, nici eu nu l-am citit. :)

Anonim spunea...

Alandra, eu l-am citit şi-l găsesc mai interesant în ceea ce a scris până în 1989 şi imediat după. Apoi a luat-o pe calea comercialului, facilului, s-a făcut "vedetă". Eu nu-i pun în discuţie dreptul de a avea un angajament politic. Am şi eu unul, cum prea bine se ştie. Sunt în continuare consilierul domnului Ion Iliescu, nu şi susţinătorul sau ţucălarul lui. Să ne înţelegem bine! Dacă eşti cu adevărat loial unui om precum Ion Iliescu, vorbesc de un om de stat, ai datoria morală şi profesională să-l tragi de mânecă, să nu-l laşi să greşească, sau atunci când o face, să recunoască, nu să-l pupi în fund!

Anonim spunea...

Am găsit pe Google
referitor la comment(ul) anterior şi acest pasaj :
"Marele scandal care a atras atentia publicului larg asupra lui Cartarescu a fost unul politic.
In campania pentru alegerile prezidentiale, Marius Tuca il intreaba la emisiunea sa pe Traian Basescu daca a auzit de Mircea Cartarescu. Candidatul recunoaste ca nu, desi scriitorul se numara printre suporterii sai declarati. La urmatoarea sa aparitie la televiziune, Basescu e intrebat din nou daca a auzit de Cartarescu. Viitorul presedinte are lectiile facute si spune ca ii place cum scrie Cartarescu, citind si titluri ale cartilor acestuia. Marele lui contracandidat, Adrian Nastase, profita insa intre timp de lacunele de lectura ale lui Basescu si vorbeste, ceva mai avizat, despre scriitorul de care nu auzise "incultul" sau adversar. Devenit motiv de disputa politica, Mircea Cartarescu bate toate recordurile de vinzare cu "De ce iubim femeile"."

Cam aşa i s-a vândut cartea lui Cărtărescu.
Dacă nu mă duc la vot, mi se contestă dreptul de a mai vorbi despre aleşi.
Dacă nu l-am citit pe Cărtărescu, am dreptul să vorbesc despre el ? lol

Anonim spunea...

Evident, da! Că nu faci critică literară! Nu-l putem reduce pe Cărtărescu la singura dimensiune de scriitor.
Am o rugăminte: spune-mi, ce semnifică lol?

Anonim spunea...

lol = laughing out loud

Folosit în "limbajul chat".


http://www.web-friend.com/help/lingo/chatslang.html

Anonim spunea...

Mulţumesc! Se vede că nu sunt un fan al chatului!

Anonim spunea...

Subtil articolul din New York Times, pasare rara. Dar stiti ca logica obisnuita in jocul politic e tocmai inversa, iar alegatorul e invatat sa admire Omul de Actiune, un tip dur, pur, fara indoieli si fara slabiciuni. Unul care Face Ordine/Treaba, un Om Simplu si Dintr-o Bucata, care Tace si Face, care nu numai ca se cunoaste perfect pe sine, dar stie perfect si ce e mai bine pentru mine.

Cat despre lins si lingai, asta-i o boala grava si neeradicabila. Si egal raspandita, as zice, in tot spectrul politic; m-am bucurat, de pilda, ca au aparut bloguri ale unor oameni de stanga, dar m-am ingrozit ce cantitate de lingai prolifereaza si in zona asta (de fapt de-asta si comentez aici si nu in alta parte). Cred ca o buna parte din lingaii de toate culorile politice ling complet gratuit, pur si simplu fiindca asta e in gena lor... probabil se simt bine daca-si fac chipuri cioplite, daca au la dispozitie niste politicieni providentiali, in care sa creada cu disperare.

Anonim spunea...

Evnoe, sunt de acord cu tine: pupincuriştii sunt egal răspândiţi la nivelul scumpei noastre patrii, Republica Absurdă România! Dar una e să pupi pe blog la Năstase, spaţiu privat(unde se pupă din greu şi adesea din convingere!), benevol, şi alta e să pupi contra bani, chiar dacă din convingere! într-un spaţiu public, ca editorialist! Eu despre asta vorbesc. în rest, fiecare e liber să facă ce doreşte cu buzele lui. Cu o condiţie: să nu dea lecţii de morală altora!

Anonim spunea...

Nu se poate citi nimic. Nu puteţi face ceva cu formatarea?

Anonim spunea...

Avem acest mare defect de a cadea in extreme, in special in jurnalistica.De trubaduri Romania nu a dus si nu duce lipsa. De jurnalisti obiectivi, da! Este intr-adevar scirbos sa observi cum mari limbi catifelate isi croiesc calea spre dosurile celor de la putere.

Anonim spunea...

Eu astept totusi cu mare interes sa vad pana unde se poate ridica tonul, cu cate octave pot sa mai suie pana se termina campania. Uitati-va la cea mai noua opera de pe Hotnews, cu soprana Pora. Si mai e mai bine de o saptamana pana la alegeri!

Anonim spunea...

M-am descurcat. Copy şi paste în notepad şi am reuşit să citesc. Găsiţi şi la Andrei Bădin ceva din serie. Nu rataţi nici comentariile.
http://www.badin.ro/2008/06/mizeria-fascista-lui-it-morar.html

Anonim spunea...

Cu cit acesti pseudo-jurnalisti ce si-au vindut moralitatea - daca au avut-o vreodata - insista in penibil, cu atit sunt mai departe de problemele oamenilor, ale societatii. Eu ma bucur ca ii ajuta pe multi nehotariti sa inteleaga unde e raul. Dar ma intristez ca dureaza atita timp pina oamenii isi dau seama cum au fost dusi de nas, cu niste lozinci de doi lei. Traiesc mai bine bucurestenii azi ? E mai putina poluare, au o infrastructura mai buna, au mai multe parcuri, sunt strazile mai sigure, dispun copiii lor de mai multe locuri la gradinita, s-a reconstruit centrul vechi? Cred ca oricine vede cit dezinteres pentru bucuresteni, si cita ineficienta si jaf s-a facut de cei care au fost atitia ani primari generali. Toti cu ochii la propriile afaceri.

Cind se vorbeste de o autostrada intr-o solutie moderna, cei care vor sa doarma rid. Trebuie o schimbare in abordare, si un primar independent ar putea sa fie solutia optima.

Anonim spunea...

In pofida rimatorilor cu botic maro,pedelicii nu au luat locul fruntas la locale. Daca nici strapungerile si supratrecerile lui Blaga nu dau roade la prostire, cred ca va rula Moartea domnului Lazaroiu, cu bilete la juma de pret, la cinema Cotroceni... Asteptam, in continuare, cronicile favorabile ale d-nei Pora.

Anonim spunea...

Desmond, de cronicile doamnei Pora nu scăpăm, cum nu scapă americanii de IRS, mă rog, de ăia cu impozitele! Şi apoi, nu se mai scrie umor de calitate în România, aşa că, ce ne-am face fără ea şi fără Ioana Lupea?

Anonim spunea...

ce mi se pare îngrozitor e ca pe lînga "producatori" cu buze reci si umede exista institutii întregi care preiau si prelucreaza cacatul asta ; ziare cu directori , cu patroni cu....
Iluzia ca te poti refugia printre carti si autori cu care te mai consolai pe vremea lui ceasca e demult apusa.
mi'aduc aminte de un amic actor pe vremea aia care la un spectacol a lui dinu sararu , traversa scena dintr'un capat în altul cu tricolorul fluturînd deasupra capului. apoi , gîfîind , schimbînd doua tramvaie si un trolebus ajungea la alt teatru unde mai dadea o replica. sucarit ca dinu sararu îsi daduse bacul cînd el a început facultatea si era deja absolvent de studii superioare cînd asta îsi pregatea examenul fimal, la o petrecere i'a declamat lui sararu spre deliciul întregii asistente:
"maestre din partea mea , personal si în numele poporului român , te bag în pizda matii!"
ce vremuri nene , ce vremuri.

Anonim spunea...

Pupincurismul e sport national.Cand calitatile "liderului maxim" tind spre zero, poetii de curte au de lucru serios. In plus , sa nu guste si gura lor niste cozonac?...

Anonim spunea...

Ciupico, am şi eu ceva amici actori prin Teatrul Mic, şi sunt destule momente în care mă îndoiesc că mai au vreo şansă cu nervii! Dar ce-a făcut Săraru acolo este exemplar. Deşi, cunoscându-l şi pe Săraru, am zis şi eu în gând formula magică! Aia cu originea! Dar mor de dorul Maestrului şi a Margaretei, al Nebunei...al Efectului Razelor Gamma, al lui Richard al III lea. Asta e!

Anonim spunea...

Moshule, poţi gusta cozonacul şi fără să-ţi baţi joc de tine şi să te umileşti, cântând în strună unui diliu! Deficitul de demnitate e marea noastră povară naţională...

Anonim spunea...

eu n'am facut decît sa'l citez pe amicul meu . mai multe despre acivitatea teatrala bucuresteana ar sti fratele'meu ( cam de vîrsta dumneavoastra) care era abonat la teatru si a vazut cam tot ce s'a jucat în perioada aceea . acum are abonament la opera din sydney.
eu studentia si o parte din activitatea mi'am facut'o la Iasi.

Anonim spunea...

Ciupico, ai de ce-l invidia pe fratele tău! Şi vreau să spun că Săraru chiar ştie să fie scârbos! Dar s-a luptat pentru teatrul şi oamenii lui. Asta e, nu suntem nici 100% îngeri, nici 100% demoni!
Apoi nici la Iaşi nu era chiar pustiu prin zona culturală!

Fără ură, dar cu îngrijorare, despre viitor.

  Văd că și Elveția dă târcoale NATO. Cică îi tremură anumite părți ale anatomiei de frica rușilor. Măi, să fie! Când dracu au dat năvală ru...