joi, 8 martie 2012

Războiul româno-român, faza pe municipiu



Oameni buni! Chiar am luat-o razna de tot? Oraşul ăsta arată cum arată. Cu ajutorul neprecupeţit al imbecililor care-şi zic arhitecţi, s-a dezvoltat aiurea, Nordul Capitalei fiind un soi de Mecca al imobiliarului, supra-dezvoltat şi supra-evaluat. Oribilităţile alea care populează partea de nord, începând de la Ambasada Chinei până la Grădina Zoologică, nu sunt proiectate de mine, nu eu am inventat cartierele şi clădirile alea delirante, unde nu poate intra o ambulanţă sau o maşină de pompieri.

Şi ce vrei să faci dacă fluxurile de circulaţie sunt alea care sunt? Încerci să rezolvi problema, cu ceea ce ai la îndemână. Şi când ai o soluţie, construirea unui pasaj pe sub Piaţa Charles de Gaulle, vin dobitocii care au creat problema, şi creează o altă problemă, miorlăind ipocrit că "Cererea de clasare a fost determinata de dorinta protejarii acestui ansamblu de potentialele efecte negative ale construirii unor pasaje subterane auto in zona verde, nicidecum de intentia de a bloca aprioric orice interventie; statutul legal de monument istoric nu inseamna intangibilitate, ci un grad superior de protectie. Primaria Municipiului Bucuresti isi justifica intentia construirii pasajelor subterane carosabile pe soseaua Kiseleff si pe bulevardul Aviatorilor prin nevoia asigurarii unei circulatii fluente. In realitate, pasajele sunt departe de a constitui un raspuns adecvat si contemporan la problemele centrului Bucurestiului; ele sunt distructive, anacronice si ilogice. Pasajele neaga valoarea urbanistica, arhitecturala, artistica si simbolica a acestor bulevarde, le distrug vegetatia si le submineaza functiunea de spatii publice pietonale. Soseaua Kiseleff si bulevardul Aviatorilor nu sunt simple cai de circulatie, ci artere cu o semnificatie speciala pentru capitala Romaniei."

Bă, boilor! Voi aţi văzut ce oribilităţi s-au construit de o parte şi de alta a Bulevardului Aviatorilor? Dacă găsesc semnăturile unora dintre voi pe planurile oribilităţilor, să vi le vâr în cur? Cine dracului se plimbă pe un bulevard pe care mii de maşini, pe un sens şi celălalt, stau la semafoare zeci de minute? Aţi văzut cum arată frunzele copacilor ălora, de la poluare? Cu cât circulaţia este mai fluentă, cu atât poluarea este mai mică!

Cum poate altera un pasaj SUBTERAN valoarea "simbolică" a zonei? Şi de unde obsesia asta cu "circulaţia pietonală"? Am biroul în zonă. Fie vară, fie iarnă, nu văd mai mult de cinci-zece "pietoni" între statuia Aviatorilor şi Piaţa Charles de Gaulle. Oamenii din zonă au alt ritm de viaţă, alte interese. Nu se dau jos din maşină. Şi apoi, de ce ai veni din Berceni să te plimbi pe Aviatorilot? Ce, nu ai şi la tine acasă miros de benzină? Ce să vezi acolo? Nişte copaci?

Nu putem să lăsăm dracului politica, pentru că intervenţia ăstora din Ordinul Arhitecţilor e politică, şi gândi raţional? Nu putem face compromisuri? Trebuie să punem frână oricărei încercări de a rezolva aceste probleme? De ce? Doar pentru a demonstra care o are mai mare? Abordări infantile, care nu servesc cu nimic interesul public. Şi nici zona n-o servesc, în paranteză fie vorba. Bun, asta e: s-a mai deschis un front în războiul româno-român. E drept, faza pe municipiu...

3 comentarii:

Mircea Hamza spunea...

"Gâlceava mincinosului Basescu cu el însusi" la http://mirceahamza.com/?p=1929.

hm spunea...

OAR este un soi de BOR.
Îi iubesc pe arhitecţii ăştia - care vin cu fel de fel de argumente şchioape - la fel de tare ca pe popi.
La fel de hoţi şi de farisei sînt.
Clădirea OAR este transformată într-o simplă crîşmă, dar arhitecţii zic că zona Arthur Verona e cine ştie ce pol al urbanităţii şi civismului (bun-înţeles, transformată pe banii publici).

pacos spunea...

Azi am batut Bucurestiul. Dincolo de faptul ca unele strazi sunt pline, da' pline!, de gropi, s-a circulat onorabil. Chiar bine.
Dar am ajuns in Drumul Taberei. Nu stiu cum sa va spun, dar sunteti un fericit. Cu aia de fac scandal sau fara aia, mai aveti pomi, sosea, mai aveti pe unde sa circulati.
Ce e in Drumul Taberei nu se poate descrie. De la Razoare si pana la Orizont au disparut TOTI pomii de pe marginea soselei. Care sosea nu mai are trei benzi pe sens, ca nu mai are doua sensuri, cel spre piata Moghioros e inchis si scurmat de excavatoare, buldozere, etc. Am scapat de zona aia si eram fericit. Pana am ajuns la Valea Ialomitei. Dezastrul e mult mai mare. Se sapa langa blocuri, noroi, excavatoare, pomi scosi cu tot cu radacina.

Unii se scandalizeaza pentru zona de nord a Bucurestiului, care, in opinia lor, n-ar trebui modernizata. In vestul Capitalei oamenii din Valea Ialomitei nu-si permit sa moara acasa. Ca nu pot fi scosi din casa. La propriu. Si nimeni nu zice nimic. E drept ca nici pe oamenii aia nu i-am auzit zicand ceva. Dar si daca ar fi zis, cine sa-i mai asculte?

Fara legatura cu subiectul:
la "Impozite si Taxe" sector 6, desi m-am dus cu instiintarea de plata, mi-au fost cerute copii dupa actele de identitate ale proprietarilor. In baza unei HG din 2004. Anul trecut nimeni nu pomenea de asa ceva.