miercuri, 29 februarie 2012

Şoimul Gigel faţă cu noua tehnologie


După muncă, şi răsplată

Oameni buni, suntem zdraveni la cap? Nu am luat-o razna definitiv? Uitaţi-vă şi voi ce programă au clocit imbecilii de la Ministerul Educaţiei, pentru şoimul Gigel, care, la cinci ani, trebuie să înveţe: "Comunicare în limba română"(bâl, bâl, bâl!), "Educaţie pentru societate"(scârţ, Mariţo!), "Religie"(huo!), "Matematică şi explorarea mediului"(hâc!), "Muzică şi mişcare"(step pe oliţă!), "Tehnologii de informare şi comunicare"(bip, bip, bip!), restul, aici.

De la Funebriu citire: "acest curriculum marcheaza inceputul unei modernizari curriculare fara precedent in Romania, sunt pe traseu multe documente curriculare de o calitate deosebit...Ma bucur ca echipa pe care am format-o la nivelul ministerului a reusit sa produca un document de care eu sunt foarte multumit. Probabil ca mai sunt mici ajustari care trebuie facute. S-a lucrat de mult timp la aceste documente si se vede cat de importanta este continuitatea in Ministerul Educatiei."

Ca să vedeţi cu ce avem de-a face, citez din preambulul programei de "Educaţie pentru societate": Programa şcolară a disciplinei Educaţie pentru societate are ca finalitate integrarea socială a copiilor în colectivitate, prin:
*aplicarea normelor de conduită necesare în diferite contexte de viaţă;
*alfabetizarea moral-civică a copiilor;
*dezvoltarea unor atitudini pozitive faţă de propria persoană şi faţă de ceilalţi.
Abordarea educaţiei pentru societate la această vârstă combină elemente de geografie locală şi istorie familială şi comunitară subsumându-le în acelaşi timp unor elemente de educaţie civică. Principiile care întemeiază elaborarea prezentei programe şcolare sunt următoarele:

*centrarea pe elev, ca subiect al activităţii instructiv-educative;
*compatibilizarea curriculumului naţional cu cel european;
*asigurarea coerenţei interdisciplinare în cadrul ariei curriculare Om şi societate, precum şi a coerenţei dezvoltării curriculare între nivelurile preşcolar şi primar ale sistemului de învăţământ;
*dezvoltarea unor strategii didactice eficiente în raport cu particularităţile de vârstă ale elevilor;
*asigurarea calităţii în educaţie.

Uitaţi-vă şi voi pe programe, la IT, la Religie. Discutăm la cinci ani despre rolul lui Dumnezeu în viaţa omului? Elemente de programare? Căutare pe Internet? Nu facem şi nişte vizionări în grup pe siteuri pornografice? 

Concluzia? Lăsaţi copiii în pace, să-şi trăiască în linişte copilăria. Nu-i faceţi sclavii unei nebunii educaţionale, doar pentru a demostra că asta e "adevărata" reformă a educaţiei.

2 comentarii:

ANONIMUS spunea...

Minunat ar fi fost ca distinsa Dna.Funebru sa fi avut ideea sa-l faca "Amiral "la canal la varsta de 2luni.N-ar fi inventat asemenea idioteni .Ce dracu' suntem in China sa-i trimitem in clasa 0, cand avem alfabet cu 27 de litere nu 50.000 de hieroglife si asta minimum.Lasam copiii fara copilarie.Idioti patenti.

ciprian teodorescu spunea...

daca ar auzi IMBECILIMEA SA,funeriu,ce vor copiii de cinci ani,sase ani,ar lasa-o balta cu prostiile din genialul sau cap.poate ii dam o caseta,sau poate sa faca o plimbare prn parc,sa auda si sa vada ca micutii vor clasa zero doar la sanius,respectiv cum sa impusti cat mai multi soldati,pe calculator,bineinteles.te pui cu funebriu??