duminică, 19 februarie 2012

Ce dracu se întâmplă cu noi?



Ce dracu se întâmplă cu noi? Nu ne mai merge mintea? Ne doare în cur până şi de viaţa noastră? Nu ne mai pasă? Pentru că nu-mi pot explica, nici picat cu ceară, cum e posibil ca, după o primă explozie, soldată cu şapte victime, la Sighetul Marmaţiei să aibă loc o a doua, exact în acelaşi lor, căreia să-i cadă victime anchetatori ai Poliţiei, pompieri, lucrători ai firmei care distribuie gazul metan?

Sunt încă zece victime, de data asta nu clienţi ai discotecii(deşi aici am ceva de zis: ce părinţi sunt ăia cărora nu le pasă unde sunt copiii lor la ora unu a nopţii?), ci oameni care ştiu la ce riscuri se expun, şi cu toate astea nu-şi iau toate măsurile de precauţie, de vreme ce are loc încă o explozie.  

Iar ca să pună capac întregii nebunii, aflăm că, de fapt, singurul spital din ţară care poate face faţă decent unor astfel de cazuri grave de arsuri se află la Bucureşti, într-o locaţie cretină, unde este greu de intrat cu ambulanţele. Aşa că victimele îşi pot face cruce, dacă scapă, că ticălosul guvern Tăriceanu a cumpărat Spartanurile ălea de transport ale Armatei, că AN 26 şi-a cam dat duhul, din lipsă de întreţinere. Dacă nu existau avioanele astea, ce făceam? 

În aceeaşi ordine de idei, aflăm şi că elicopterele Mi 8, respectiv Mi 17, ale Poliţiei, elicoptere grele, făcute să zboare în condiţii meteo foarte dure, sunt cu resursa pe terminate, şi cineva le pusese gând rău, pentru că, nu-i aşa, sunt ruseşti. Abia acum se scarpină unii în cur, pentru a le trimite la revizii în Rusia. Pur şi simplu nu există alternative occidentale la acest tip de elicopter, drept pentru care americanii şi occidentalii şi-au cumpărat aşa ceva pentru a le folosi în Afganistan. 

Şi revenim la stat şi la riscurile pe care trebuie să le gestioneze el. E bine şi cu Internet de mare viteză la ţară, de 100 de milioane de euro, în sate unde nu există apă curentă, canalizare şi alte invenţii ale civilizaţiei, dar parcă banii ăştia erau mai bine investiţi în două spitale de arşi la Cluj şi la Iaşi, în extinderea celui de la Bucureşti, în achiziţionarea unor noi elicoptere grele, a unor noi avioane de transport, în echipament pentru dotarea ISU, că acum vin inundaţiile şi intervenim cu pluta făcută din butoaie şi scânduri.

Dar, în dulcele stil românesc, trece şi şocul acestui accident, uităm de aceste probleme, şi iar cheltuim banii pe panseluţe şi săli de sport care stau închide... 

2 comentarii:

Ștefan A. spunea...

Contractul cu italienii prevedea 7 avioane C-27 Spartan .Nu am habar la ce stadiu e acest contract acum sau daca numarul de aviaone livrate depaseste 2 sau 3 . Pot sa scriu cu certitudine ca Bulgaria , cu 3 avioane livrate (atita prevedea contractul lor) a semnat un contract aditional in valoare de 25 milioane dolari prin care firma italiana Alenia (care construieste avionul) asigura pe urmatorii 5 ani totalitatea pieselor de schimb , antrenarea personalului de intretinere si a echipajelor . Cit priveste spitalele , lipsa de strategie de dezvoltare e evidenta. Acum privatizarea e la moda din lipsa crasa de organizare eficienta a sistemului si foamea de bani a bugetului . Macar asa pacientii vor putea murii linistiti din lipsa de bani pentru a platii tratamentele . Adica masa covirsitoare ca minoritatea cu bani se trateaza la Viena.

Valentin Berceanu spunea...

Care soc? Nu exista nimic aici de vazut. Circulati, va rugam!