CFR îşi trăieşte, probabil, ultimele zile. Corbii o pândesc la colţ. Iar tăticul lor e Berceanu, care o pregăteşte de "privatizare" dând afară încă vreo opt mii de oameni de la companie. Întâi va fi vândută CFR Marfă. Care ar putea fi rentabilă, dacă "managerii" portocalii n-ar fi puşi acolo să o distrugă. Îmi scapă acum numele celui care, pus de Berceanu şef la CFR Marfă, a plecat la concurenţa privată(austriacă) împreună cu cei mai "lăptoşi" clienţi ai companiei de stat. În loc să-i acţioneze în justiţie, şi pe manager, şi compania rivală, Berceanu tace. C'aşa-i la noi! Bine, nu sunteţi fraieri să credeţi că tace degeaba. Sunt curios cât de mare e parandărătul.
Iată ce scria cu ceva vreme în urmă Marius Niţu, de la Gândul: "De exemplu, dintr-o simplă mişcare din pix a unui director, CFR Marfă a pierdut acum două luni un contract uriaş pentru transportul de produse petroliere ale companiei Conpet Ploieşti. Conpet, companie de stat, descalifică oferta mai avantajoasă a CFR Marfă pentru că cea de-a doua companie de stat are datorii… la stat. Multe datorii s-au născut datorită altor facturi neîncasate de CFR de la alte companii de stat. Rezultatul minunat al întocmirii "riguroase" a unui caiet de sarcini: Contractul pe trei ani e câştigat de un grup feroviar privat care avea o ofertă mai scumpă cu vreo 5 milioane de euro decât CFR Marfă, societatea dă acum afară 6.000 de oameni pentru că n-are contracte, iar Conpet face şi ea un pas spre faliment. Cum ar veni, în statul român, stânga lui Berceanu de la Transporturi nu ştie ce face dreapta lui Videanu de la Economie, iar ignorarea merge până acolo încât, câteodată, mâinile se strâng de gât una de alta.
Oricum, toate afacerile CFR-ului cu privaţii ar trebui să fie inscripţionate "e pericoloso sporgersi", că e nasol să te apleci şi să faci comparaţii de oferte şi tarife din afară. CFR Marfă, ca să rămânem tot la acest exemplu, a încheiat un parteneriat cu o societate particulară după principiul "noi vă dăm vagoanele, voi ne luaţi profitul". Totuşi, ca să fim corecţi, trebuie să menţionăm şi aportul major al lui Ludovic Orban la distrugerea competitivităţii companiei. În 2008, liberalul a aprobat mărirea serioasă a salariilor, că veneau alegerile. Ghinion, salariile umflate au mers în costuri şi s-au pierdut alte contracte."
Mi-am adus aminte de ceea ce scria Niţu citind comentariile la un articol din "Capitalul" de săptămâna asta. Am şi eu o nedumerire: SRI are doar analfabeţi în "dotare"? Flăcăii de acolo nu citesc şi ei jurnalele? Sau e ordin ca mafia portocalie să nu fie deranjată? Măgăriile astea nu sunt atentat la siguranţa naţională? Sau "atentatori" sunt doar jurnaliştii critici? Că pupinbăseştii din presă sigur mai iau o soldă de ofiţer sub acoperire, nu ei sunt problema...
PS: îşi mai aminteşte cineva de faptul că până în urmă cu nici zece ani în România se produceau vagoane şi locomotive? Şi că a fost o vreme când le exportam în draci? Acum exportăm curve şi ţigani. E un progres, oricum aţi lua-o!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu