duminică, 14 iunie 2009

Mircea Ionescu Quintus

Un interviu minunat cu Mircea Ionescu Quintus, în EvZ. Nu degeaba sunt eu un liberal de stânga: apreciez liberalii care înţeleg ce înseamnă liberalismul, în special toleranţă şi moderaţie. Pun pariu că îşi va lua ceva scaltoace de la "prieteni" pentru ceea ce spune, dar merită: a dat o lecţie de bun simţ unei clase politice în care nesimţirea e la ea acasă.
"Impresia mea este că domnul Băsescu prea se popularizează. Nu ştiu dacă asta e firea lui. Dacă e aşa…Sunt momente în care eu nu văd în el pe preşedintele României. Îmi place când îl văd îmbrăcat frumos, când vorbeşte şi nu vorbeşte rău. Dar când îl văd cu alea de marinar şi cu drăciile alea pe cap, nu-mi pică bine treaba asta. S-ar putea ca altora să le placă. Dacă aş fi ajuns preşedintele ţării, aş fi ştiu că sunt lucruri pe care pot să le fac şi lucruri pe care nu pot să le fac. Or el se urcă în maşină de la şpriţ, râde prea mult. Să ştiţi că nu era aşa de vesel ca ministru. Era mai serios niţel. Cred că se bucură când e înconjurat."
Cum să nu! Să fii preşedintele României e un motiv de permanentă bucurie! Şi de hlizeală!
"Eu prin talibani înţeleg radicalii. Eu am fost observant şi întrebat de ce dau mâna cu Vadim. Ţin minte că Iliescu era preşedinte şi la Vălenii de Munte, unde sunt serbările acelea, a venit preşedintele, a dat mâna, mâna, mâna, a ajuns la mine şi m-a îmbrăţişat. Ne ştiam. E, eu am avut necazuri în partid din cauza asta. Mi-au zis: „De ce, dom'le, te-ai pupat cu Iliescu?” Nu era râios, a fost un gest politicos. Dar genul ăsta de talibani avem: să nu te ai bine cu adversarii. Un exemplu de la noi e Haşotti. E machedon ca Becali. Păi cu ăştia nu te joci. Bagă cuţitu-n tine dacă simt ei că eşti adversar periculos. Genul acesta de oameni pot influenţa sau pot să nu influenţeze. Talibanism există în toate partidele şi sunt cei care nu acceptă nici o părere. Merg precum caii, să nu vadă în stânga sau dreapta."
Întrebarea este: cine va lupta la noi cu talibanii din politică? Dar cu talibanii din rândul elitelor intelectuale? Sau din rândul jurnaliştilor? Toţi au făcut irespirabilă atmosfera dezbaterii publice în România. Şi din păcate vocea politicienilor precum Mircea Ionescu Quintus este tot mai slabă...

Niciun comentariu:

Fără ură, dar cu îngrijorare, despre viitor.

  Văd că și Elveția dă târcoale NATO. Cică îi tremură anumite părți ale anatomiei de frica rușilor. Măi, să fie! Când dracu au dat năvală ru...