joi, 13 octombrie 2011

"Vocea capitalismului", prinsă cu tirajul vopsit



Wall Street Journal, ediţia europeană(ziar din acelaşi grup media, condus de Rupert Murdoch, aflat în plin scandal deontologic, ca să fiu politicos), a fost prins de The Guardian cu cioara, pardon, tirajul vopsit. Pur şi simplu băieţii de la WSJ au făcut coţcării cu diverse firme, pentru ca ele să cumpere în secret zeci de mii de exemplare din ediţiile zilnice, la preţuri de nimic, pentru a da bine în ochii celor care vând publicitate.

Această Biblie cotidiană a capitalismului pur şi dur dădea lecţii tuturor, vorbea de hazard moral, de concurenţă, de piaţă liberă, de mâna invizibilă a pieţei. Şi în timpul ăsta băieţii mânăreau, bine, mersi, piaţa de publicitate, că despre ea e vorba în cazul de faţă.

Uite d'aia avea dreptate Marx! În general, şi în particular.

Niciun comentariu: