joi, 13 octombrie 2011

O dilemă cu anvelope


Alternativa

Nu aveam de gând să-mi cumpăr anvelope "de iarnă". Am mai mâncat pâinea asta vreo câţiva ani, şi, sincer, cum eu circul aproape exclusiv în Bucureşti, nu cred că e o investiţie utilă. Bucureştiul, oricât i-aş înjura eu pe primari, rar este un oraş de la Polul Nord. Cel mai adesea problemele cu zăpada nu durează mai mult de o zi-două. Timp în care există şi transport în comun, şi taxiul, ca alternative. 

Doar că mi-am făcut planul ca ţiganul. Un cui zdravăn a schimbat lucrurile. Loganul, cum ştiţi, e o maşină ieftină. Ca atare cauciucurile sunt mizerabile. Kormoran le cheamă. La cele de pe faţă am renunţat cam după vreun an, le-am înlocuit cu două Firestone, fapt care a redus simţitor şi zgomotul de rulare, dar, mai important, şi lungimea de frânare. Al treilea a fost furat(nou-nouţ, în cinci ani n-am avut măcar o singură pană!).

Aşa că vrând-nevrând, am încălţat-o pe faţă cu două anvelope noi, Vredestein, pentru toate anotimpurile. Fac pereche cu Firestone, care mi-au fost vândute tot pe post de "toate anotimpurile"(şi aşa s-au şi comportat, am ieşit cu ele din destui nămeţi). De ce am ales Vredestein? Pentru că am auzit vorbindu-se de bine despre ele. Înţeleg că sunt un producător mai mic, olandez(cumpărat de curând de indieni), cu un sector de cercetare-dezvoltare având o bună reputaţie. Dacă m-am păcălit, asta e!

Acum vine dilema: ce va zice nenea de la RAR, dacă îi apucă pe ăştia amocul şi încep teroarea după 1 noiembrie? Că oricum n-am bani să-mi mai cumpăr două cauciucuri noi, şi nici nu am unde le ţine pe cele vechi. Oricum dracu' ştie cum va fi citită legea, sunt destule formulări suficient de vagi pentru a înţelege fiecare ce vrea. Aşa că acum mă gândesc deja la textul pe care îl voi recita, dacă dau nas în nas cu duşmanul.

Apropo: ce codălău a fost la service, nici nu vreau să mă mai gândesc! Cineva îşi freacă fericit lăbuţele! Aşa că vă întreb: voi aţi trecut la anvelopele de "iarnă"? Sau mai cujetaţi dacă merită deranjul? 

PS: uitam! La service eram singurul cu Logan. Restul, maşini scumpe, peste 20.000 de iepuroi bucata. Ce priviri dispreţuitoare îmi aruncau indivizii, ceva de speriat. Românica, frate! 

8 comentarii:

Anonim spunea...

legea e suficient de clara: cauciucuri conform directivei europene(marcate cu MS, M.S, M&S), pe toate rotile(cu exceptiile pt firme), doar pe drumuri acoperite cu zapada, polei sau gheata. SAU lanturi ori alte echipamente(!?) omologate.

Eu o sa-mi cumpar lanturi si in caz de nevoie le montez. Sper sa nu am ghinion sa dau de vreun Garcea cu capsa pusa

Anonim spunea...

rectificare: cu lanturi merge doar pt masinile de transport marfa/persoane, nu la autoturisme.
Scuze de eroare.

Cosmin spunea...

Sotia are de iarna (luate de vcreo 3 ani). Singurul motiv a fost ca nu vroiam sa ajung sa regret ca in cazul in care ar lovi usor pe cineva de spate ar fi putut opri la timp daaca avea anvelope de iarna. Amandoua seturile sunt Continental iar diferenta de aderenta (iarna) se simte (parere personala).
Oricum, nu schimb rotile pana la inceputul lunii decembrie. Abia astept vreun tablagiu dornic de amenda.

pacos spunea...

44 mii cu primul set Vredestein (Quatrac 2). Le-am schimbat cu Quatrac 3,la service-ul de la Romexpo. Au toate marcajele posibile, asa ca nenea de la RAR o sa.......
Foarte buna alegere.

Constantin Gheorghe spunea...

Mă bucur să aflu asta, prietene Pacos. La cum conduc eu, au să aibă viaţă lungăăăăăăăă! Uite că poţi face faţă ălora mari, prin calitate.

pacos spunea...

Atunci la multi ani si multe zeci de mii de kilometri.

Karakas spunea...

Foarte ciudat! In Romania, unde iernile-s blajine se cer prin lege cauciucuri de iarna. In Canada, cu exceptia Quebecului, nu suntem obligati prin lege sa cumparam cauciucuri de iarna.

Constantin Gheorghe spunea...

Karakas, prietene, tu chiar trăieşti într-o ţară normală, în care nu toţi politicienii au boala vacii nebune, şi unde cetăţenii mai au încă un cuvânt de spus. Dacă n-am luat-o din loc la vreme, să-mi fie de bine!