marți, 30 septembrie 2008

Feţele schimbării
Sunt extrem de curios să aflu cât de mare este setea de schimbare a românilor, când vine vorba de clasa politică, şi cât de sincere demersurile "societăţii civile", care a impus un alt sistem de vot, pentru a genera schimbarea mult hulitei clase politice. Pentru că, aşa cum ştiţi cei mai mulţi dintre voi, sunt un adept hotărât al atitudinii "vot canci". Partidele ar trebui să facă mai mult decât fac pentru a scoate mai bine de jumătate din electori din starea de "vot canci". Şi, după cum arată candidaturile pe care le promovează, slabe speranţe!
De aceea atunci când văd o excepţie, mă bucur. M-aş fi bucurat şi mai mult dacă bunul meu prieten Ionuţ Vulpescu ar fi candidat în circumscripţia mea din sectorul 1. Nu se poate. Candidează din partea PSD în sectorul 4, pentru un loc în Camera Deputaţilor. Îl susţin din toată inima şi mă pregătesc să fac parte din echipa lui de campanie.
Este un autentic om de stânga, este teolog, este tânăr, şi singura lui afacere sunt cărţile. Pe la sfârşitul lunii octombrie îşi va susţine teza de doctorat, la Facultatea de Filosofie a Universităţii din Bucureşti. Teza lui tratează "Etica muncii la români".
Ne-am cunoscut la Cotroceni, unde am colaborat excelent vreme de mai bine de trei ani. După 2004, am rămas amândoi alături de Ion Iliescu, în calitate de consilieri. Am fost colegi la "Prezent", unde a scris excelente cronici sportive, el fiind un mare admirator al lui Radu Cosaşu şi al lui Ioan Chirilă.
A crescut în lumea satului, la Dobra, în Dâmboviţa, unde tatăl lui este preot. A scris o monografie a satului în care a crescut. Nu şi-a uitat originile şi nici nu şi le ascunde. A răzbit prin ambiţie, putere de muncă, inteligenţă şi talent. Nu datorează nimic nimănui, în sensul în care ar fi exponentul unui grup de interese economice, mai mult sau mai puţin legitime. Singurul său grup de interese sunt oamenii care cred în el şi care îl sprijină. Nu sunt puţini.
Intelectual este bine echipat pentru lupta care îl aşteaptă. Material, mai deloc. O fi un handicap, sau o şansă? Vom vedea. Asta îl va obliga să fie mai creator şi mai stăruitor. Dacă cineva dintre dumneavoastră vrea să-l ajute, sprijinul este binevenit, oricare ar fi el.
Baftă, Ionuţ!

2 comentarii:

Anonim spunea...

Regret enorm. "Vot canci", nu este de cat o asociatie. Eu am pus la cale "Partidul celor care nu merg la vot". Listele sunt deschise pentru confirmarea aderarii. Membrii siguri, cam 5 milioane. Mai mult ca PCR-eii si UTC-eii la un loc...

Anonim spunea...

Ionut,
Ai 25 de ani ?!

Fără ură, dar cu îngrijorare, despre viitor.

  Văd că și Elveția dă târcoale NATO. Cică îi tremură anumite părți ale anatomiei de frica rușilor. Măi, să fie! Când dracu au dat năvală ru...