marți, 21 iunie 2011

Războiul imobiliar, faza Berzei-Buzeşti



Ţară de proşti! Te apucă disperarea! Îţi vine să pui mâna pe mitralieră! Exemplu care mă umple de draci: vin tot felul de imbecili şi spun: "mai multe şosele în Bucureşti, mai multe maşini, mai multă poluare! Să folosim transportul în comun, tovarăşi!" Dar tramvaiul, autobuzul, troleibuzul pe unde pula mea circulă?! Nu pe şosele?! Care nu există sau nu se leagă între ele?

Mai vine şi câte un nene care habar n-are despre ce vorbeşte în cazul României, şi dă lecţii. S-a întrebat dobitocul ce climă au oraşele alea despre care povesteşte el, şi ce climă Bucureştii? A pedalat vreodată la 40 de grade la umbră, şi 60 de grade la nivelul asfaltului aproape lichefiat, sau pe un ger crâncen, de vreo minus 20 de grade? Ştie cât se poate utiliza bicicleta, ca timp, într-un an?

Dacă nu faci şosele, pasaje supra şi subterane, nu ai transport în comun. Boii care au oprit construcţia Bulevardului Uranus uită că au oprit şi construcţia unei linii de tramvai, şi au întrerupt şi nişte alte linii de transport în comun. Care puteau rări maşinile din trafic.

De fapt scandalul nu priveşte bulevardul, ca atare, şi nici "patrimoniul istoric". Nu, o gaşcă de dezvoltatori imobiliari şi-a tras "societate civilă" şi se luptă cu altte găşti, mai puţin "inovatoare" în materie de PR, pe terenurile de la stânga şi de la dreapta bulevardului.  "Acest proiect pare neterminat. Uita sau nu are nicio referire la lucruri fundamentale, care sunt pietonul si cadrul construit. Este un proiect partial. Este un proiect care - din cate stiu pana acum, poate exista si mai mult, dar de ce nu se arata - nu se refera la cadrul arhitectural. Se refera la doar cum sa construim o sosea, o strada de mare capacitate, demoland in stanga si in dreapta. Atat, unde e restul? Dupa ce se da in functiune si ne vom putea da cu masinile pe acolo, ce va fi in stanga si in dreapta?"  L-am citat pe Şerban Ţigănaş, şeful Ordinului Arhitecţilor din România.

Ce treabă are Primăria Generală cu asta? Ce, ea construieşte acolo? Ea poate impune cel mult regimul de înălţime, şi un cadru general. Restul este treaba investitorilor, care oricum trebuie să obţină o serie de aprobări de la Primărie. Dacă se sare calul, e poate respinge proiectul. Dar până nu vedem ce propun investitorii, discutăm discuţii.

E drept că am văzut un proiect pentru maidanul ăla de la intersecţia Griviţei cu Buzeşti: un muzeu al Căilor Ferate. Mă rog, nu ştiu dacă asta lipseşte zonei, dar oamenii care l-au făcut au meritul că s-au gândit, că este un proiect care se adresează comunităţii, în care publicul se poate simţi în largul său. Altceva n-am văzut. Or mai fi, dar băieţii sunt atât de discreţi, încât nici ei nu ştiu de ideile lor!

Niciun comentariu: