Nu mai pot cu părerologii! Știu, nu știu, își dau cu presupusul! Iar Dana Grecu mă enervează cel mai tare. Pentru că este lipsită și de bun-simț, pe deasupra unei agresivități de nimic justificată. Dacă chiar vrei să pui în discuție un subiect, păi documentează-te, nu improviza!
Iar unul dintre subiecte chiar merita discutat. Este vorba despre faptul că Ministerul Transporturilor vrea să apere cu arma în mână autostrăzile. Evident, asta costă. Suma, nu contează cât ar fi(se vorbește de un total anual de vreo 5 milioane de euro), este prezentată ca o cheltuială inoportună. Așa o fi? Păi, câtă vreme nu ni se prezintă și cât au costat furturile de elemente metalice, semnalizări, telefoane de urgență, garduri de protecție, accidente produse de pătrunderea unor animale, și un leu cheltuit pentru așa ceva poate fi o cheltuială extravagantă.
Doar că pagubele, pe lângă că sunt foarte mari, sunt și constante. De unde se vede că e opera unor rețele organizate, nu a unor indivizi disperați, care fură de foame. A crede că Poliția poate rezolva cazul, doar stând pe capul celor care cumpără fier vechi este o naivitate. Lucrurile suntt mult mai complicate. Pot băbui că unele furturi sunt dirijate de firmele care întrețin autostrada. Le fură, și le montează la loc, facturându/le la nesfârșit. Doar suntem în faza acumulării primitive de capital! Poate că patrulând permanent autostrăzile, o vor lăsa mai moale cu schema asta...
La fel și cu capacele de canal, și cu mobilierul urban. Aici sunt adevărate rețele, începând cu oameni din primării și terminând cu ăia care le șutesc! Veți întreba ce e de făcut, este paza o soluție și, în definitiv, pe paznici cine îi păzește?
Lucrurile astea spun ceva despre noi, despre relațiile noastre cu autoritatea. Din istorie românul a învățat că statul este dușmanul lui, nu partenerul lui. S-a dezvoltat o adevărată ideologie anti-statală, cea care justifică moral furtul de la stat. Din motive vinovate nimeni nu-i spune românului că furând sau distrugând de la stat, fură și distruge de la el. În plus, sunt atât de puțini cei care plătesc impozite, și cărora să le pese de banii lor, încât ideologia asta are mulți adepți. Furând sau distrugând, ei sunt oricum în câștig.
Civilizarea poporului român trece prin portofelul fiecărui cetățean. Ești cetățean în măsura în care plătești un impozit, adică ai o contribuție la binele comun. Paradoxal, europenizarea noastră trece prin extinderea bazei de impozitare.
Sunt un om de stânga, o știți. Dar ideea mea despre societate nu include statul ca o societate de binefacere. Primește ceva de la stat cel care plătește. Sigur, sunt oameni onești, aflați în nevoi. În numele solidarității sociale, ei trebuie ajutați. Dar să-i plătesc eu asigurările de sănătate ăluia care fură de la stat, ei bine, asta nu! O societate normală este aceea în care toți cetățenii au drepturi, libertăți și obligații egale. restul sunt povești pentru proști!
3 comentarii:
Pai vor sa-i apere cu politia si pe turistii din centrul vechi al Bucurestiului. Nu pot rezolva cauza, si incearca, fara succes desigur, sa rezolve efectele. Jalnic.
Cred ca ar trebui desfiintate centrele de colectare a fierului vechi. Noi nu mai avem fier vechi si de aceea se fura din toate locurile: sosele, cai ferate, canale etc., punandu-se in pericol viata multor cetateni.(Vezi elemente de securitate pe calea ferata si sosele)
Ok, ciorditorii, "magnetii", trebuie pedepsiti. Si, de ce nu, exemplar. Iar cazurile, amplu mediatizate. Spre luare aminte.
Dar si statul trebuie sa fie mai inteligent decat ciorditorii. Daca poate si mai ales daca vrea. Ori, cel putin in acest caz, nu dovedeste cum c-ar vrea.
O autostrada in Romania nu poate fi aidoma celei din Ungaria sau Germania. Si daca intelegem asta, atunci intelegem si ca elementele metalice nu pot fi prinse cu suruburi ci in cordon de sudura. Asta e doar un exemplu.
Se pune, evident, problema costurilor. Nu pentru ca autostrazile astea amarate n-ar trebui pazite. Ci pentru faptul ca, de pilda, serviciul specializat al Politiei nu are niciodata bani suficienti pentru carburantul necesar patrularii. Si sunt convins ca suma necesara nu s-ar ridica la 5 milioane euro anual.
Sunt multe de spus, pro sau contra. Dar devine din ce in ce mai evident ca licitatia asta are deja un "castigator": BGS. Vom mai vedea.
Trimiteți un comentariu