luni, 2 martie 2009

Opriţi masacrul de pe şosele!
Hecatomba de pe şoselele României continuă nestingherită, iar Poliţia ridică din umeri şi numără conştiincioasă cadavrele. Şi are ce număra!
Este însă absolut şocantă lipsa de reacţie a "societăţii civile". Şi nu mă gândesc la tembelii ăia de-şi zic intelectuali politici. Mă gândesc în primul rând la cetăţeanul obişnuit, care poate fi oricând victimă nevinovată(de fapt, vinovată de pasivitate!) a unor demenţi lăsaţi la volan sau la ghidon(că acuşica se deschide şi sezonul morţilor-vii pe două roţi!) de un sistem profund corupt şi inept de pregătire şi de acordare a dreptului de a conduce pe drumurile publice.
Dan Nica, până azi încă ministru de interne, se lăuda că va începe procedurile de anulare a carnetelor de conducere obţinute la Piteşti prin fraudă. Nu s-a întâmplat nimic, pentru că nu avea cum să se întâmple.
Este evident că trebuie să înceapă o vigurosă şi agresivă campanie cetăţenească pentru schimbarea RADICALĂ a modului de formare a viitorilor şoferi, a felului în care se obţine permisul, precum şi o înăsprire a pedepselor pentru conducere fără permis, sub influenţa alcoolului, depăşiri nepermise, depăşirea cu mai mult de 30 de kilometri a vitezei legale, reducerea limitelor de viteză la 80 de km pe oră pe drumurile publice şi maxim 110 km pe oră pe aşa-zisele autostrăzi, mărirea suspendării carnetului până la doi ani sau anularea lui şi interdicţia de a mai obţine acest drept la cumul de infracţiuni. Aş insista pe confiscarea automobilului în cazuri ca acesta: alcool la volan plus viteză depăşită, plus altă infracţiune, chiar dacă n-a produs accident.
Mai mult, dacă face un accident în condiţiile de mai sus: viteză, alcool, depăşiri nepermise, conducere fără permis, vinovatul să fie judecart pentru crimă cu premeditare, dacă moare cineva, sau pentru tentativă de crimă, cu premeditare, dacă răneşte pe cineva.
Aştept idei despre cum putem pune presiune pe Guvern şi Parlament, pentru a le determina să acţioneze în acest caz. Am atins o limită în materie de pasivitate în acest caz.
UPDATE: iată modelul britanic. Dacă vrei, poţi!

4 comentarii:

Cristian Banu spunea...

O călătorie de 1000 de li începece cu primul pas. Înainte de a cădea în păcatul politicianului român, bolnav de "mitul demiurgului", şi de a purcede la modificarea legii ("să dea, domn'e, o lege să...") ar fi mult mai simplu să se aplice legile existente, suficiente zic eu. Fiindcă problema noastră (indiferent de domeniu) nu este absenţa reglementărilor, ba din contră, ci nerespectarea lor.

Constantin Gheorghe spunea...

Cristian, îmi pare rău, dar acum nu mai sunt suficiente legile existente. Şi aplicate, şi neaplicate, este acelaşi lucru. Nu se adresează realităţilor româneşti. Avem nevoie de un par, cu cât mai mare, cu atât mai bine.

Anonim spunea...

Sunt perfect de acord cu dvoastra. Din pacate, in mass-media n-am intilnit nici macar o singura luare de pozitie similara, adica atit de categorica. Iar aici, pe blogul dvoastra, autorul singurei postari care exista pina acum e de parere ca actualul cod rutier e bun (?!), numai ca nu prea e aplicat.
Parerea mea e ca in Romania, tara cu o societate in care absolut nimic nu functioneaza normal, haosul rutier nu e decit o parte a haosului general. Nu poti sa ai soferi responsabili intr-o tara in care "Paranghelionul" si "Regina" fac audienta maxima, presedintele cu sanse maxime de realegere e un cocalar betivan sustinut de camarila intelectualior mercenari de dreapta, ONG-urile se ocupa doar cu impunerea prezentei ciinilor vagabonzi pe strada, apararea dreptului la diferenta al clanurilor tiganesti si anticomunismul de opereta.
De fiecare data cind apar relatari despre accidente in mass-media reactia de pe forumuri e aproape nula, cu exceptia cazului cind vinovatul accidentului e un strain.
De fiecare data cind se pomeneste vag de necesitatea inaspririi codului rutier (interzicerea anti-radarelor, inmultirea radarelor etc) exista o gramada de reactii indignate si foarte putine reactii de sustinere.
Toate tarile din UE, cu exceptia Romaniei, au coduri rutiere foarte dure, care se aplica riguros.
In Franta, de exemplu, pedeapsa ptr ce-a facut patronul lui Dinamo zilele trecute pe autostrada ar fi fost: 1500 euro amenda, 6 puncte penalizare, 3 ani suspendare permis, confiscare masina si obligatia de a urma (pe spezele proprii) un curs de sensibilizare fata de securitatea rutiera.
In Romania legile sunt facute de derbedei ptr derbedei. Iar derbedeii care fac legile sunt alesi in parlament de ignoranti si de derbedei (vezi rata participarii la vot din ultimii ani).
Drumurile sunt vraiste, semnalizarea lor e inexistenta, deficitara sau de-a dreptul criminala (marcaje sterse de prima ploaie, semne contradictorii), nu exista autostrazi, tot ce se face e scump si foarte prost.
Prin urmare, cred ca singura sansa de a ne bucura de siguranta rutiera si de o viata normala in general e emigrarea.
Ptr cine mai poate.

Unknown spunea...

Ultima data cand am verificat, era o lege impotriva crimei, dar asta nu impiedica oamenii sa se omoare. Asa si cu legile astea tampite. Crezi ca daca intra in vigoare tot felul de tampenii, soferii vor renunta sa incalce regulile? Nu. Noi avem nevoie intai si intai de infrastructura, politisti care nu iau spaga, si nu stau numai la japca, sa isi faca treaba cum trebuie, si dupa asta sa ai pretentii la tot felul de legi tampite.

Fără ură, dar cu îngrijorare, despre viitor.

  Văd că și Elveția dă târcoale NATO. Cică îi tremură anumite părți ale anatomiei de frica rușilor. Măi, să fie! Când dracu au dat năvală ru...