marți, 31 mai 2011

Hacărul pizdei mă-sii!



Nu cred că există o mai mare specie de cretini în lumea asta plină de dobitoci, imbecili, tâmpiţi, decât hacării, sau cum pizda mă-sii s-o fi scriind. N-am să înţeleg niciodată bucuria dobitocului care "ţi-a tras-o", pentru că a găsit el o portiţă de intrare în sistemul de protecţie, şi îţi atacă sistemul de operare. Dacă vrea să demonstreze ceva, să se ia de piept cu marile firme care produc "anti-viruşi". Deşi înţeleg că majoritatea jivinelor ăstora digitale lucrează pentru firmele care produc anti-viruşi, că trebuie să-şi justifice şi ele existenţa şi preţurile nesimţite ale unor programe care, odată instalate, în afară de faptul că-ţi complică viaţa, te feresc de belele fix o laie!

Aşa mi-am stricat ziua de azi cu un astfel de dobitoc, care în afară de faptul că nu-mi găsesc nişte programe, şi trebuie să le reinstalez, nu a făcut decât să-mi fută timpul. Şi dacă el o fi având timp de pierdut cu tot felul de tâmpenii, eu n-am.

Tot aşa acum vreun an şi ceva un alt tembel mi-a distrus calculatorul de la birou. Practic n-am mai putut recupera nimic de pe hard disc. Aşa am ajuns să-mi ţin textele mai importante pe yahoo!. Pur şi simplu mi le trimit ca ataşamente. Să aibă grija protecţiei ăia de la yahoo!, nu eu.  Sună prosteşte, dar nu e! Decât să-mi cumpăr hard extern, să tot stau să transfer date de pe calculator pe hardul extern, şi acasă, şi la birou, sau să ard  CD uri, mă joc cu asta. Şi merge. Iar dacă vreun isteţ de pe la servicii vrea să le citească, treaba lui. Oricum şi ăştia sunt în turma cretinilor pe care-i urăsc, hacării, şi dacă vor să ţi-o tragă, nu de anti-virus se împiedică. Sau de mandatul(sanchi!) de la judecător.

Asta e! Atât le poate mintea, atâta fac!

6 comentarii:

Eugen spunea...

Aveţi grijă. Aştia nu pierd timpul ci fură parole, numere de card, alte date utile. Dacă v-a intrat în calculator e mai bine să reinstalati sistemul de operare şi să vă schimbati parolele.
Iar ca să vă feriţi de hacări instalati un firewall (zonealarm avea o versiune gratis şi bună) şi nu rulaţi niciodată executabile dubioase.

Dan spunea...

Culmea este ca în general sunt baieti foarte destepti, mult peste medie!

Constantin Gheorghe spunea...

Şi la ce le foloseşte?

cristi spunea...

Cândva aşa era, hacărul tipic era un puşti care într-adevăr se bucura că "ţi-a tras-o". Acum însă s-au profesionalizat şi au cu totul alte intenţii. Un astfel de individ concepe sau modifică malware a cărui scop e de a folosi calculatorul şi legătura de net a victimei în scopuri de fraudă şi extorcare. Virusul sau troianul modern nu e de genul care se "activează" la o anumită dată, arată un deget mijlociu pe ecran şi şterge hardul, ci unul care se instalează discret şi aşteaptă după comenzi şi programe pe care să le execute. Acestea pot de ex. să trimită spam (aproape tot spamul e trimis aşa) sau să participe la atacuri distribuite împotriva unor situri legitime în scop de extorcare.

Există două căi principale de atac pentru un hacăr: prima e "ingineria socială", cealaltă e prin vulnerabilităţile sistemului de operare şi aplicaţiilor. Nu discut despre prima, e doar un eufemism pentru escrocherie şi foloseşte tehnicile escrocilor clasici. Antiviruşii nu sunt total inutili, dar sunt de fapt o apărare pasivă şi simplul fapt că ai unul nu garantează nimic. A expune un calc cu Windows direct internetului nu-i niciodată o idee bună şi un router e folositor chiar dacă deserveşte un singur calculator. Unii ISP-i oferă asta automat (romtelecom), alţii nu. O altă idee bună e de a folosi ultimele versiuni de soft pentru acces la internet, în special browserul, de a nu folosi Internet Explorer decât unde este absolut necesar şi de a upgrada IE la o versiune curentă (7-9) chiar dacă nu e folosit direct. Din păcate IE e integrat cu windowsul şi e folosit chiar fără ştirea utilizatorului!

Nu vă bazaţi prea tare pe yahoo. E un serviciu gratuit şi asta înseamnă că ei n-au nici o răspundere şi dvs. nici un drept. Dacă îi vine vreunuia de acolo pe chelie să vă şteargă contul şi tot conţinutul o poate face legal fără probleme sau explicaţii. Acelaşi lucru se poate întâmpla şi din cauza unor erori de soft sau defecte hardware. Eu aş recomanda totuşi un hard extern, sunt câteva modele de buzunar foarte simpatice.

Dan spunea...

Pai unii din ei ajung sa fie racolati de firma mari, foarte mari...

Anonim spunea...

Pentru salvarea textelor si nu numai ,recomand programul gratis Evernote.

Fără ură, dar cu îngrijorare, despre viitor.

  Văd că și Elveția dă târcoale NATO. Cică îi tremură anumite părți ale anatomiei de frica rușilor. Măi, să fie! Când dracu au dat năvală ru...