Să mă scuze doamnele, şi în special cele care răspund la numele de Elena. Pictura de mai sus n-are nicio legătură cu ele, şi nici nu este generalizatoare. Nu despre nume este vorba, ci despre caracter. De asta nici n-am să pomenesc titlul expoziţiei Marilenei Murariu, unde este expus şi tabloul reprodus aici.
Puteţi fi sau nu de acord cu modalitatea aleasă de autoare de a spune că sunt femei care au jucat un rol nefast în istorie, în general, şi în istoria României, în special. Acest rol a fost şi este o realitate. Asta nu face mai puţin reprobabil rolul bărbaţilor care s-au lăsat orbiţi şi manipulaţi de aceste femei. Pentru că bărbaţii au potenţat impactul acestor femei asupra vieţii multor oameni. Aşadar este vorba despre oameni, bărbaţi şi femei, care şi-au pierdut reperele şi s-au lăsat purtaţi de val, abuzând de puterea ce le-a fost încredinţată sau au o deţineau, sub o formă sau alta.
5 comentarii:
Deh, artista are inspiratie plenty in Bucuresti. Asa ca in tablou am vazut si eu cum dorm tigancile pe banca in statia de autobuz de la Universitate ziua in amiaza mare, cu toate secretele feminitatii la vedere. In marea capitala cu ifose.
Cit despre Elenele care fac si desfac prin tara, ele n-ar fi fost nimic fara prostia barbatilor care le-au ridicat, si fara toti cei care vorbesc despre ele. Cele la care ati facut referire ar trebui pentru totdeauna uitate, incepind cu cea care este inca in viata. Daca ii dam atentie, fie si injurind-o, ii dam energie, o facem sa traiasca.
Indiferenta noastra si uitarea noastra o vor "omori" mediatic pe Elena Udrea chiar foarte repede, in vremurile astea in care toate vestile se toaca foarte, foarte repede, atit de repede incit stirile in ziarele tiparite de dimineata sint perimate inca de seara...
In locul artistei, nu m-as fi obosit sa spun evidentul intr-un mod atit de... evident. O artista reputata are si mijloace de expresie mai putin explicite. Tabloul prezentat este ieftin si ca pretext, si ca realizare, exista moduri mai interesante si mai aproape de arta prin care sa spunem cel mai mare adevar al istoriei, acela ca "femeile te ridica, femeile te coboara".
Oricum, ca artist te vinzi mai bine cu tablouri din astea si te faci auzit destul de repede cu "blonda, chiorul si piticul", si apoi chiar poti pretinde ca ai facut arta ahgajata...
Nici mie nu-mi place modalitatea prea primitiva de exprimare a acestor exponate.
In afara de asta, une dintre Elene, chiar nu are termen de comparatie cu celelate. Nu este vorba, de uderea, evident. Aceasta merita cu prisosinta toate invectivele si inca unele in plus.
Tocmai ce vazui pe Antena 3 o plimbare prin expozitia din care face parte tabloul respectiv... Ramin la parerea de mai sus, si anume ca o artista reputata ar trebui sa stapineasca mijloace artistice mai evoluate pentru a-si exprima opiniile. Din pacate a ales expresia grosiera. Da, exista si tipul asta de arta, si fara indoiala ca-si are si publicul si criticii. Definitely not for me.
@Fluieratorul
Din pacate cam asa arata societatea romaneasca. Este doar o "poza" ce surprinde anumite momente din istoria noastra. In Singapore n-ar fi ajuns Udrea ministru nici intr-o mie de ani.
Artista a exprimat foarte bine realitatea, ce sens ar avea, sa o tot ascundem sub pres. Asta facem de cand ne stim, tot gunoiul il ascundem sub pres sperand ca el sa nu miroasa. M-am saturat si eu de stilul asta! Daca ar fi ales o reprezentare simbolistica, ar fi fost inteleasa numai de cei care inca mai au curajul sa fie verticali. Trebuie sa fi foarte explicit si sa folosesti expresii simple ca sa le poata pricepe tot poporul, altfel poporul vede doar frumusetea parului....... blond. Felicitari artistei! Sper ca nu e totul pierdut pentru Romania!
Trimiteți un comentariu