duminică, 22 noiembrie 2009

Am ales răul cel mai mic

Azi m-am autosuspendat din secta "Vot canci" şi am trecut pe la secţia de vot. Care este la Colegiul Naţional "Sfântul Sava". Cum am avut treabă în dimineaţa asta, "minunea" s-a întâmplat după ora 11. Mai nimeni prin secţiile de votare, abstracţie făcând de "comisiile electorale". Un nene vigilent mă opreşte la uşă, unde mai "parcase" vreo doi năuci cu conştiinţă civică. În secţia de votare, tot vreo doi amatori de dat cu ştampila. "Care-i şpilul?" îl întreb pe vigilent. "N-avem decât două ştampile!" "Pardon?" "Atâtea ne-au dat. Sunt personalizate".
M-am dumirit. Asta e! Îmi vine rândul, mă pescuieşte din listă(pagina pe care se afla numele meu era virgină, nu votase nimeni!) şi mă întreabă dacă votez şi la Referendum. Îi spun că nu. Îi cam cade falca. "Atinci puneţi o liniuţă în dreptul numelui." "Nu mai bine scriu eu că refuz să votez?" Şi până să apuce să protesteze, scriu că refuz, pun mâna pe ştampilă, îmi iau buletinul de vot, fac treaba aia ruşinoasă, vâr beletul în urnă şi mă car. Acum nu mai pot da vina pe nimeni. Mi-am făcut-o cu mâna mea!
Şi da, l-am votat pe Geoană. Nu pentru că mă topesc de dragul lui. Ci pentru că este singura alegere raţională. Cel puţin aşa văd eu lucrurile. Nu de glumeţi duşi cu pluta avem nevoie la Cotroceni, nici de oratori care să nu fi făcut nimic în politică până azi. Geoană chiar a făcut ceva, şi la Washington, şi ca ministru de externe. A lăsat ceva după el. Şi dacă nu are sinistra idee să şi-l ia la Cotroceni pe Guşe, ar putea să-i reuşească un mandat bun. Are cel mai bine structurat proiect, iar promisiunile lui nu sunt atât de irealiste pe cât vor unii să le prezinte. Nici măcar aia cu astronautul. România are o tradiţie, şi dacă regii asfaltului fură mai puţin, România îşi poate permite un bilet de 25 de milioane de euro pentru Cosmos, cam cât a cheltuit Pulea Vodă cu afişajul în campania asta.
Rămâne o problemă: aceea a incapacităţii clasei politice şi a societăţii civile de a propune lideri politici mai buni. Care să stârnească entuziasm, să ne facă să visăm, să ne ofere un ideal. Problemă ce nu se va rezolva prea curând. Ne rămâne mereu alegerea răului celui mai mic. Pentru mine răul cel mai mic este Geoană.

2 comentarii:

Lulutza spunea...

Felicitari pentru abandonarea "sectei" cu pricina! Desi nu sint (inca?) adepta a social-democratiei romanesti, mie mi se pare foarte OK Mircea Geoana. Nicidecum "raul cel mic"... :D Iar daca ar fi fost sa se voteze si "Prima Doamna", partenera lui MG ar fi cistigat detasat, din primul tur, sper. Ma "reprezinta" perfect! :) Ne "vedem" in turul 2, unde va invinge cel mai bun! :)

geomarz spunea...

Eu m-am retras di "Partidul celor care nu merg la vot" şi m-am înfiinţat la orele 8 şi 15 la Şcoala Nr. 3 de pe Titulescu.
L-am votat pe candidatul PAS (Votaţi soarele) şi am refuzat buletinele pentru referendum. De asemenea, în dreptul meu, acolo, am scris "refuz", luîndu-l prin surprindere pe tinerelul cu ţepi care mă deservea. De ce să barez un spaţiu care poate fi modificat de oricine. Să se ştie că eu am refuzat.
Geoana NU mă reprezintă de fel.
L-am văzut votînd împreună cu familia. Aceeaşi aroganţă cu care s-a comportat A.N. la alegerile trecute şi o familie de 2 bani agăţată ferm de una dintre mîini care era băgată derbedeişte în buzunar şi de cealată mînă fixată a la Napoleon, între nasturii jiletcii...

Fără ură, dar cu îngrijorare, despre viitor.

  Văd că și Elveția dă târcoale NATO. Cică îi tremură anumite părți ale anatomiei de frica rușilor. Măi, să fie! Când dracu au dat năvală ru...