joi, 23 aprilie 2009

De ce nu mă mir? Vreau să fiu bine înţeles: nu reproşez nimănui angajamentul în favoarea uneia sau alteia dintre forţele politice sau ideologiile de pe piaţă, câtă vreme ele se păstrează în cadru constituţional sai democratic. Personal, am un angajament ideologic, sunt un om de stânga, ce-i drept mai liberal, dar de stânga.
Mai mult, am fost printre cei care am susţinut implementarea în România a modelului german, în care statul subvenţionează fundaţii ale partidelor politice, judecându-le de utilitate publică. Aşa că nu găsesc nimic excepţional în faptul că PD-L şi-a înfiinţat o astfel de Fundaţie, Institutul de Studii Populare. Mă rog, sună ca dracu', dar să nu fim cârcotaşi!
Ce mă deranjează este ipocrizia, mimarea neutralităţii, lecţiile date altora, imoralitatea, până la urmă. Pentru că iată cum arată Consiliul Academic al ISP:
Preşedinte: Vladimir Tismăneanu,
Membri:
Teodor Baconsky Radu Carp Chantal Delsol Tom Gallagher Petre Guran Gabriel Liiceanu Mihai Neamţu
Virgil Nemoianu Radu Preda
Roger Scruton
Ioan Stanomir
Cei mai mulţi dintre ei au fost şi sunt, într-un fel sau altul, slugile lui Băsescu. Nu colaboratori, ci slugi! Şi îmi aleg bine cuvintele! Au beneficiat, într-un fel sau altul, de bani publici, pentru tot felul de studii şi rapoarte inutile, care au folosit precum frecţia cu "Diana" piciorului de lemn!
Nu mai comentez componenţa Consiliului de Administraţie, că nu e de comentat! Iată-l:
Anca Boagiu Valeriu Stoica Dragoş-Paul Agilică
Cristian Preda
Sever Cotoi Voinescu
Câte parale mai fac aere lor de fecioară, de conştiinţe ale neamului?
PS: În mod excepţional, am în continuare infinite resurse să mă mir de jegul moral, parvenitismul şi totala nesimţire a numitului Vladimir Tismăneanu. Asta e!

PS1: primesc pe e-mail de la Princeton University Press vestea că a apărut cartea lui Cătălin Avramescu, "O istorie intelectuală a canibalismului". Am o curiozitate: dacă autorul vrea să ţină şi lecţii practice, cum procedează? Sper că se va limita doar la a-i muşca de cur(la figurat, desigur!) pe adversarii politici ai Marelui Machitor.

2 comentarii:

tony spunea...

O sa vedeti cati bani va da guvernul acestei fundatii portocalii !

asybaris spunea...

Daca Iliescu era mai modest, adica nu avea pretentia (si nici sansa, ce-i drept) de a fi recunoscut si legitimat de intelighentie, Basescu s-a impaunat cu o serie de cantareti in strana care-i tin isonul: Cartarescu, Tismaneanu, Traian Ungureanu, ziaristi, diversi. Respectivii se revendica drept societatatea civila si formatori de opinie in Romania. Daca demersul lor nu ar fi atat de vizibil am putea cadea in capcana mediatica. Cred ca unii dintre ei au nostalgia anilor 90 cand au reusit sa propulseze chiar un presedinte. De data asta s-au aciuat pe langa presedinte si se gudura pe langa el intr-un mod dezgustator. Pentru avantaje sau nu. Cert e ca Basescului ii place lucrul asta, pana la urma daca stai intre intelectuali se poate uita ca tu esti un marinar cu apucaturi de mahala. hăhăhă-

Fără ură, dar cu îngrijorare, despre viitor.

  Văd că și Elveția dă târcoale NATO. Cică îi tremură anumite părți ale anatomiei de frica rușilor. Măi, să fie! Când dracu au dat năvală ru...