Înainte şi după Photoshop
Creativitatea pare astăzi, cel puţin în lumea multimedia, o problemă de putere de calcul, de rezoluţie, de softuri cât mai sofisticate. Şi de citate din "clasici", ca să fim cinstiţi. Un astfel de clasic este George Lois, care a desenat coperţile pentru revista "Esquire" între 1962 şi 1972. Pentru unii dintre creatorii de reclame(stupide!) din zilele noastre, anii aceaia pot părea preistorie. Dar coperţile create de el, cu mijloacele tehnologice ale epocii, ca şi reclame precum cimpanzeul care foloseşte un copiator Xerox au făcut epocă. Vă invit să citiţi articolul din NYTimes, http://www.nytimes.com/2008/04/27/arts/design/27mcgr.html?ref=arts şi vă propun câteva dintre coperţile desenate de cel numit Regele Designului Visceral. Una dintre ele face trimitere la o cunoscută lucrare a lui Andy Warhol, figură centrală a curentului Pop Art, şi anume cutia de supă de roşii Campbell. Warhol, pus la curent cu ideea sa, îl întreabă pe Lois: "şi ce-ai să faci, ai să construieşti o cutie uriaşă"? Am adăugat şi câteva dintre lucrările lui Andy Warhol, pentru a înţelege spiritul epocii, în care creativitatea venea înaintea tehnologiei.
Şi câteva lucrări ale lui Warhol, începând cu un autoportret.
Nu putea lipsi de aici Haring, care-i face o serie de portrete lui Warhol, pe post de Mighty Mouse. Iar tema Sfântului Sebastian, prezentă pe coperta desenată de Lois, este interpretată de Haring într-o manieră originală, ca un soi de premoniţie în legătură cu Turnurile Gemene.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu